8-veckors-gnäll?
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    8-veckors-gnäll?

    Vår tös blev 8 veckor i tisdags och nu undrar jag om ni märkt av eller hört talas om att bebisar kan vara lite gnälliga i den åldern? Vi började få en del rutiner och annat med henne den senaste tiden men den här veckan har hon varit rätt gnällig. Sover oroligare och ler nästan aldrig. Är 8 veckor en vanlig utvecklingsperiod?
    Jag och min sambo väntar vårt första barn i början av december. Spännande!
  2. 1
    8-veckors-gnäll? Vår tös blev 8 veckor i tisdags och nu undrar jag om ni märkt av eller hört talas om att bebisar kan vara lite gnälliga i den åldern? Vi började få en del rutiner och annat med henne den senaste tiden men den här veckan har hon varit rätt gnällig. Sover oroligare och ler nästan aldrig. Är 8 veckor en vanlig utvecklingsperiod?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Nej har inte hört detta men dom går ju igenom massa olika faser när dom växer upp så det kommer nog bli många gnäll perioder och alla barn får dom i olika åldrar ja tyckte matilda var gnällig när hon var ungefär 6 veckor men har nu gått över
    lycka till kramis
  4. 2
    Nej har inte hört detta men dom går ju igenom massa olika faser när dom växer upp så det kommer nog bli många gnäll perioder och alla barn får dom i olika åldrar ja tyckte matilda var gnällig när hon var ungefär 6 veckor men har nu gått över
    lycka till kramis
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Japp

    Vid 7-9 veckor har bebisar ett utvecklingssprång och en del bebisar visar väldigt tydligt med att bli kinkiga och ändra beetende något.

    Sara är extremt tydligt så vid 5 veckor hade vi en kink-period och sen precis vid 8 veckor igen.

    Så det kan säkert vara så att er lilla tjej utvecklas nu och kinkar därför

    Hittade denna länk
    http://www.barnsidan.se/cldoc/65.htm

    Har själv den boken "Växa och upptäcka världen" och tycker den är intressant att läsa - det kommer ju fler utvecklingssprång - 7 stycken under första levnadsåret

    kram kram och lycka till med kink-perioden
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  6. 3
    Japp Vid 7-9 veckor har bebisar ett utvecklingssprång och en del bebisar visar väldigt tydligt med att bli kinkiga och ändra beetende något.

    Sara är extremt tydligt så vid 5 veckor hade vi en kink-period och sen precis vid 8 veckor igen.

    Så det kan säkert vara så att er lilla tjej utvecklas nu och kinkar därför

    Hittade denna länk
    http://www.barnsidan.se/cldoc/65.htm

    Har själv den boken "Växa och upptäcka världen" och tycker den är intressant att läsa - det kommer ju fler utvecklingssprång - 7 stycken under första levnadsåret

    kram kram och lycka till med kink-perioden
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Ja, väldigt! Och han åt sämre och kinkade både vid bröstet, när han skulle sova, när han var vaken. ja typ hela tiden. Men det går ju över.
  8. 4
    Ja, väldigt! Och han åt sämre och kinkade både vid bröstet, när han skulle sova, när han var vaken. ja typ hela tiden. Men det går ju över.
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Så komiskt att jag hittade denna tråden precis när jag själv skulle fråga samma sak Min tjej är 7 snart 8 veckor och hon är så otroligt kinkig sen två dagar tillbaka. Vi håller på att behandla hennes kolik med akupunktur nu och hade sista behandlingen idag och vi har märkt att hennes skrikbeteende har ändrat sig från att ha varit lugn åtminstone på eftermiddagrna blivit jättekinkig och innan har hon visat leenden iaf när hon vaknat men nu är det gallskrik och kink och det är bara bröstet hon vill ha...Men då kanske vi har lyckats komma in i den där utvecklingsfasen samtidigt som koliken då med andra ord. Perfekt
  10. 5
    Så komiskt att jag hittade denna tråden precis när jag själv skulle fråga samma sak Min tjej är 7 snart 8 veckor och hon är så otroligt kinkig sen två dagar tillbaka. Vi håller på att behandla hennes kolik med akupunktur nu och hade sista behandlingen idag och vi har märkt att hennes skrikbeteende har ändrat sig från att ha varit lugn åtminstone på eftermiddagrna blivit jättekinkig och innan har hon visat leenden iaf när hon vaknat men nu är det gallskrik och kink och det är bara bröstet hon vill ha...Men då kanske vi har lyckats komma in i den där utvecklingsfasen samtidigt som koliken då med andra ord. Perfekt
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    Vår son är också i den perioden just nu, så från att ha kunnat klä av och klä på hur som helst när han sover så vaknar han av minsta lilla. Somnar bara i bilen, vagnen eller ammas till sömns... och ska helst bäras eller var i famnen hela tiden.
    Förhoppningsvis så varar den inte så mycket längre, för sen får vi några soliga veckor innan nästa kommer, den brukar börja vid 12-14 veckor ca och kan pågå till 19 veckor.

    Kan tillägga att utvecklingsperioden vid 8 veckor gör att barnet börjar upptäcka mönster, så ge era 8 veckors mönstrade saker att titta på. Det kan Albin sysselsätta sig med rätt länge.
  12. 6
    Vår son är också i den perioden just nu, så från att ha kunnat klä av och klä på hur som helst när han sover så vaknar han av minsta lilla. Somnar bara i bilen, vagnen eller ammas till sömns... och ska helst bäras eller var i famnen hela tiden.
    Förhoppningsvis så varar den inte så mycket längre, för sen får vi några soliga veckor innan nästa kommer, den brukar börja vid 12-14 veckor ca och kan pågå till 19 veckor.

    Kan tillägga att utvecklingsperioden vid 8 veckor gör att barnet börjar upptäcka mönster, så ge era 8 veckors mönstrade saker att titta på. Det kan Albin sysselsätta sig med rätt länge.
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    Tack för era svar! Konstigt att man blir mer förstående som förälder när man får bekräftat att kinkigheten är normal... Ska njuta tills 12veckors kommer då... :-)
  14. 7
    Tack för era svar! Konstigt att man blir mer förstående som förälder när man får bekräftat att kinkigheten är normal... Ska njuta tills 12veckors kommer då... :-)

Liknande trådar

  1. Gnäll, gnäll och massa prat och sång.
    By shehulk in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 23:51
  2. Sjuk dotter (gnäll, gnäll, gnäll)
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 11:34
  3. Två veckors pip och gnäll
    By sterna in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 09:35
  4. gnäll gnäll gnäll och gråt var det hela
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 09:58
  5. Totalt depp-inlägg (gnäll, gnäll, gnäll)
    By Nissa, R-02 och M-04 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar