6-månaderskontroll
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    6-månaderskontroll

    Det är vad vi fått gjort idag, har haft Millis hemma idag med, lika bra att låta henne ta det lugnt hela veckan... För det första var tiden en halvtimme före det jag hade för mig (tur att jagh bläddrade i kalendern) och sen att få iväg en seg Millis som tycker att rätt ponnysar ska få följa med... Brådis med andra ord.. Men vi kom in precis det minutslaget vi skule vara där
    Kians viktkurva pekar inte längre rakt uppåt, det har dalat lite, men fortfarande ser det alldeles utmärkt ut på den fronten, han hade inte passerat 9 kilos gränsen, inte ens nästan, så snart får han nog skriva ut sig ur sumåklubben
  2. 1
    6-månaderskontroll Det är vad vi fått gjort idag, har haft Millis hemma idag med, lika bra att låta henne ta det lugnt hela veckan... För det första var tiden en halvtimme före det jag hade för mig (tur att jagh bläddrade i kalendern) och sen att få iväg en seg Millis som tycker att rätt ponnysar ska få följa med... Brådis med andra ord.. Men vi kom in precis det minutslaget vi skule vara där
    Kians viktkurva pekar inte längre rakt uppåt, det har dalat lite, men fortfarande ser det alldeles utmärkt ut på den fronten, han hade inte passerat 9 kilos gränsen, inte ens nästan, så snart får han nog skriva ut sig ur sumåklubben
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    hhh... ahha, så blev inlägget skickart utan att jag klickat på nåt alls... hur gick det till???

    Inne hos läkaren gick allt bra, han hade (fortfarande ) två testiklar sa hon
    Det var samma läkare som sjukskrev mig hela graviditeten.. "Hej, det är ju du som hade världens segaste mycoplasma, är den borta nu tro??" Bra minne eller besvärlig patient?

    Sen snigelhandlade vi.. alltså inte handlade vi sniglar eller så påminn mig att inte handla med en 5-åring, tror en snigel skulle tagit sig snabbare runt coopen än vad vi gjorde... Och två par stövlar kom vi hem med, 75% rabatt... det är min ursäkt till min mpment of weakness när Millis stora ögon tindrade mot mig...

    Och så hann vi med en sväng till Milla... hon har mitt favvo-te för tillfället, cocos smak, den finns aldrig när jag handlar.. tack Milla det satt fint!

    Fin stavning jag hade på sumo by the way
  4. 2
    hhh... ahha, så blev inlägget skickart utan att jag klickat på nåt alls... hur gick det till???

    Inne hos läkaren gick allt bra, han hade (fortfarande ) två testiklar sa hon
    Det var samma läkare som sjukskrev mig hela graviditeten.. "Hej, det är ju du som hade världens segaste mycoplasma, är den borta nu tro??" Bra minne eller besvärlig patient?

    Sen snigelhandlade vi.. alltså inte handlade vi sniglar eller så påminn mig att inte handla med en 5-åring, tror en snigel skulle tagit sig snabbare runt coopen än vad vi gjorde... Och två par stövlar kom vi hem med, 75% rabatt... det är min ursäkt till min mpment of weakness när Millis stora ögon tindrade mot mig...

    Och så hann vi med en sväng till Milla... hon har mitt favvo-te för tillfället, cocos smak, den finns aldrig när jag handlar.. tack Milla det satt fint!

    Fin stavning jag hade på sumo by the way
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Ah så Kian håller på att plana ut...Mr Sumo då men skönt för dina armar kanske!?
    Cocossmak...ehhh låter strange men kanske e gott aldrig testat faktiskt! Min nya favorit e blåbär/vaniljthe... a måste göra en kopp nu när lilleman gått i säng!
  6. 3
    Ah så Kian håller på att plana ut...Mr Sumo då men skönt för dina armar kanske!?
    Cocossmak...ehhh låter strange men kanske e gott aldrig testat faktiskt! Min nya favorit e blåbär/vaniljthe... a måste göra en kopp nu när lilleman gått i säng!
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    :-) Kurvan brukar ju för det mesta plana ut då de blir mer rörliga :-)

    Känner igen det där när ögon tindrar mot en... ~harkel~ vad mkt onödigt man köpt för just det där lilla glittret.... Det där med sniglandet beror helt på motivationen har jag märkt... lovar att en omotiverad 8-åring inte är helt kul heller... då önskar man att de var små igen och man kunde ta dem under armen och gå...
  8. 4
    :-) Kurvan brukar ju för det mesta plana ut då de blir mer rörliga :-)

    Känner igen det där när ögon tindrar mot en... ~harkel~ vad mkt onödigt man köpt för just det där lilla glittret.... Det där med sniglandet beror helt på motivationen har jag märkt... lovar att en omotiverad 8-åring inte är helt kul heller... då önskar man att de var små igen och man kunde ta dem under armen och gå...
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Ja jag vet han röslingrar sig som värsta ormen och jag är inte ett dugg orolig, nu låg han bara lite närmare snittkurvan

    Ja det har man ju gjort några gånger, burit ut skrikiga trotsåldersbarn...
  10. 5
    Ja jag vet han röslingrar sig som värsta ormen och jag är inte ett dugg orolig, nu låg han bara lite närmare snittkurvan

    Ja det har man ju gjort några gånger, burit ut skrikiga trotsåldersbarn...
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Lovar, det teet är übergott Ska testa din favvis med, den lät inte allt för tokig faktiskt

    Ja, jag tycker inte han behöver gå upp så mkt varje gång han hittils gjort.. Han startade ju sumoklubben, nu får nån annan ta över tyglarna
  12. 6
    Lovar, det teet är übergott Ska testa din favvis med, den lät inte allt för tokig faktiskt

    Ja, jag tycker inte han behöver gå upp så mkt varje gång han hittils gjort.. Han startade ju sumoklubben, nu får nån annan ta över tyglarna
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Bra att allt var bra med Kian och framförallt att han har båda testiklarna kvar

    Alvin börjar också plana ut. Han har aldrig platsat i sumogänget men ändå legat lite över medel, nu ligger han under.

    Härligt och farligt med stora tindrande ögon som får mamma att hitta på ursäkter till shopping
  14. 7
    Bra att allt var bra med Kian och framförallt att han har båda testiklarna kvar

    Alvin börjar också plana ut. Han har aldrig platsat i sumogänget men ändå legat lite över medel, nu ligger han under.

    Härligt och farligt med stora tindrande ögon som får mamma att hitta på ursäkter till shopping
  15. Medlem sedan
    Jul 2007
    #8
    Blir intressant att se om Ellie är officiell sumo vid nästa BVC besök. I början låg hon långt, lååångt under kurvan - men nu har hon "kurvor" så det räcker och blir över!
  16. 8
    Blir intressant att se om Ellie är officiell sumo vid nästa BVC besök. I början låg hon långt, lååångt under kurvan - men nu har hon "kurvor" så det räcker och blir över!
  17. Medlem sedan
    Mar 2006
    #9
    Skönt att allt gick bra idag och tänk att han snart får skriva ur sig ur sumåklubben.
  18. 9
    Skönt att allt gick bra idag och tänk att han snart får skriva ur sig ur sumåklubben.
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Ja visst är det bra att ingen av kulorna tappats bort sen senaste kontrollen

    Mellanviktarna kanske våra grabbar ska ansluta sig till??

    Mmm, två par skor kom vi hem med, ett par till varje tjej, det gäller ju att vara rättvis, men omkr hundralappen för båda paren, det var ju inte så farligt... det är just såna köp som är farliga, massa små billiga köp... massa små pengar som blir till stora pengar...
  20. 10
    Ja visst är det bra att ingen av kulorna tappats bort sen senaste kontrollen

    Mellanviktarna kanske våra grabbar ska ansluta sig till??

    Mmm, två par skor kom vi hem med, ett par till varje tjej, det gäller ju att vara rättvis, men omkr hundralappen för båda paren, det var ju inte så farligt... det är just såna köp som är farliga, massa små billiga köp... massa små pengar som blir till stora pengar...
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11
    Underbart med lite valkar Tänk om man kunde vara lika stolt över sina egna ;
  22. 11
    Underbart med lite valkar Tänk om man kunde vara lika stolt över sina egna ;
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12
    Hahaha, hur hamnade å:et där??? Ja det känns alltid bra att höra att allt är precis som det ska
  24. 12
    Hahaha, hur hamnade å:et där??? Ja det känns alltid bra att höra att allt är precis som det ska

Liknande trådar

  1. 18-månaderskontroll?
    By Fru M in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 15:38
  2. 2 månaderskontroll!
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 17:00
  3. BVC. 10 - månaderskontroll
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 08:32
  4. 3-månaderskontroll
    By Snäckmamman in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 09:30
  5. 2-månaderskontroll
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 14:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar