Varför mörk under ögonen??
Många barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Varför mörk under ögonen??

    Min son 4 år har länge haft mörka ringar under ögonen??
    Trött?
    eller något med maten?
    Mjölk brukar väl vara vanligast vara känslig mot?
    Vad ska man titta efter?
    Jag har INGA allergibarn, behöver informeras av andra som vet! : - )
  2. 1
    Varför mörk under ögonen?? Min son 4 år har länge haft mörka ringar under ögonen??
    Trött?
    eller något med maten?
    Mjölk brukar väl vara vanligast vara känslig mot?
    Vad ska man titta efter?
    Jag har INGA allergibarn, behöver informeras av andra som vet! : - )
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Brukar han vara mórk under ógonen eller ár det nàgot som dykt upp pà senare tid? Om han màr bra i allmánhet sà ár det vál bara att det ár vintertid och att han har benágenhet fór det. En del fàr mórkt under ógonen látt och en del kan tom vara fódda med det (en sàn konstig gen finns i min pappas slákt). Pà sommaren brukar mórkt under ógonen fórsvinna pà de flesta. Detta gáller ju fórstàs om han i óvrigt ár frisk.
  4. 2
    Brukar han vara mórk under ógonen eller ár det nàgot som dykt upp pà senare tid? Om han màr bra i allmánhet sà ár det vál bara att det ár vintertid och att han har benágenhet fór det. En del fàr mórkt under ógonen látt och en del kan tom vara fódda med det (en sàn konstig gen finns i min pappas slákt). Pà sommaren brukar mórkt under ógonen fórsvinna pà de flesta. Detta gáller ju fórstàs om han i óvrigt ár frisk.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Ps, ska tillágga att det mórka under ógonen fórstàs ár en kombination av blodàdror och hud sà ingen behóver kommentera det.
  6. 3
    Ps, ska tillágga att det mórka under ógonen fórstàs ár en kombination av blodàdror och hud sà ingen behóver kommentera det.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja min son på 4 år har haft det länge. och... som du säger, ofta på vinterhalvåret. Ibland lös i magen...men kan även vara tillfälligt.
    Vi ska prova lägga småbarnen tidigare... får se om blir mindre blå under ögonen. Tycket han är mer på kvällarna än på morgonen.
    Han har en hörselskada... det KAN vara en del, att han blir mer trött för det rä jobbigt hänga med. Han har ännu inte fått hörapparater... för hörsel kurvan ser rätt konstigt ut. Borta mycket på basen... medan han hör FÖR bra sedan för att få hörapparat. Men det tycker jag är konstigt.. för nu finns digitala hörapparater som kan ställas in efter varje individs personliga hörselkurva!
    SKa snart testa hans hörsel igen, ska då ta upp detta!!!
  8. 4
    Ja min son på 4 år har haft det länge. och... som du säger, ofta på vinterhalvåret. Ibland lös i magen...men kan även vara tillfälligt.
    Vi ska prova lägga småbarnen tidigare... får se om blir mindre blå under ögonen. Tycket han är mer på kvällarna än på morgonen.
    Han har en hörselskada... det KAN vara en del, att han blir mer trött för det rä jobbigt hänga med. Han har ännu inte fått hörapparater... för hörsel kurvan ser rätt konstigt ut. Borta mycket på basen... medan han hör FÖR bra sedan för att få hörapparat. Men det tycker jag är konstigt.. för nu finns digitala hörapparater som kan ställas in efter varje individs personliga hörselkurva!
    SKa snart testa hans hörsel igen, ska då ta upp detta!!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    En väninna till mej säger ALLTID när hon ser min 4-åring...
    - OJJJJ! vad han är mörk under ögonen!!
    Men andra reagerar inte som hon. Överdriver hon kanske!?
  10. 5
    En väninna till mej säger ALLTID när hon ser min 4-åring...
    - OJJJJ! vad han är mörk under ögonen!!
    Men andra reagerar inte som hon. Överdriver hon kanske!?
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Hon vill bara trycka ner dig. Ingen trevlig váninna i det avseendet. Har hon egna barn? Om hon har det sà har de sákert inte brunt under ógonen och dà kan ju hon kánna sig som en utmárkt mamma. Folk med sina kommentarer, kanske du ska kommentera henne eller hennes barn eller hund! sà tar det nog skruv!
  12. 6
    Hon vill bara trycka ner dig. Ingen trevlig váninna i det avseendet. Har hon egna barn? Om hon har det sà har de sákert inte brunt under ógonen och dà kan ju hon kánna sig som en utmárkt mamma. Folk med sina kommentarer, kanske du ska kommentera henne eller hennes barn eller hund! sà tar det nog skruv!
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Han har vál tunn och fin hud under ógonen sà att det syns tydligare nár han ár trótt, men det gór inget. Vad gáller hórseln ska du stà pà dig om du tycker att han behóver hórapparat. Lycka till.
  14. 7
    Han har vál tunn och fin hud under ógonen sà att det syns tydligare nár han ár trótt, men det gór inget. Vad gáller hórseln ska du stà pà dig om du tycker att han behóver hórapparat. Lycka till.
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Mina flickor har också varit mörka under ögonen ibland. Mest vintertid. Inte så mycket nu (idag är de snart 6, resp 8 år). Det ger ett lite trött intryck men har inget med trötthet att göra. Båda flickorna har haft känslig hud med eksem och sånt. Prova att smörja med någon snäll mjukgörare (locobase t ex). Det kan hjälpa. Lycka till!
  16. 8
    Mina flickor har också varit mörka under ögonen ibland. Mest vintertid. Inte så mycket nu (idag är de snart 6, resp 8 år). Det ger ett lite trött intryck men har inget med trötthet att göra. Båda flickorna har haft känslig hud med eksem och sånt. Prova att smörja med någon snäll mjukgörare (locobase t ex). Det kan hjälpa. Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Jag vet att när jag var barn o tonåring så hade jag oxå mörka "ringar" under ögonen. Fick ofta kommentarer om det, särskilt av min mamma som givetvis var orolig att det va nåt fel. Minns till o med att skolsköterskan stannade o frågade mig en gång hur jag mådde. Men det var inget fel på mig. O jag mådde lika bra som alla andra! O det mörka försvann sen, nu finns inget kvar
    Sometimes small things can be big issues...
  18. 9
    Jag vet att när jag var barn o tonåring så hade jag oxå mörka "ringar" under ögonen. Fick ofta kommentarer om det, särskilt av min mamma som givetvis var orolig att det va nåt fel. Minns till o med att skolsköterskan stannade o frågade mig en gång hur jag mådde. Men det var inget fel på mig. O jag mådde lika bra som alla andra! O det mörka försvann sen, nu finns inget kvar
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    Ärftligt! Min svärmor har mörka ringar under ögonen gansk ofta, min man får det när han är trött/sjuk och detsamma med våra tre barn (med trött menar jag alltså trött som i vanligt kvällströtthet, inte extrem utmattning eller så). Inget farligt, inget att fäsat sig vid. Jag ser det som en normalvariation.
  20. 10
    Ärftligt! Min svärmor har mörka ringar under ögonen gansk ofta, min man får det när han är trött/sjuk och detsamma med våra tre barn (med trött menar jag alltså trött som i vanligt kvällströtthet, inte extrem utmattning eller så). Inget farligt, inget att fäsat sig vid. Jag ser det som en normalvariation.
  21. Medlem sedan
    Aug 2007
    #11
    Samma här...min lillsyster hade alltid mörka ringar under ögonen som liten men inte nu som vuxen. Två av våra döttrar är också mörka under ögonen (mest på vintern) men det är helt naturligt och inget konstigt alls. Försvinner antagligen på dem också så småningom :-)
  22. 11
    Samma här...min lillsyster hade alltid mörka ringar under ögonen som liten men inte nu som vuxen. Två av våra döttrar är också mörka under ögonen (mest på vintern) men det är helt naturligt och inget konstigt alls. Försvinner antagligen på dem också så småningom :-)
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Ser ut vara mycket vanligt mörk under ögonen!! Hon som sagt det har två barn själv. Men hon är känd, för att ge spydiga repliker!

    Då ska jag alltså INTE oroa mig att HAN är kännslig för någon mat?
  24. 12
    Ser ut vara mycket vanligt mörk under ögonen!! Hon som sagt det har två barn själv. Men hon är känd, för att ge spydiga repliker!

    Då ska jag alltså INTE oroa mig att HAN är kännslig för någon mat?
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13

    Vet inte men...

    Jag vet inte om det är samma för barn men...jag läste bara för nån dag sen (kommer tyvärr inte ihåg var nu) att man kan få mörka ringar under ögonen om man dricker för lite vatten! Vet inte om det stämmer men ett tips alltså att fundera på.
    Sofie med Lukas mars -03 och Alva jan -06
  26. 13
    Vet inte men... Jag vet inte om det är samma för barn men...jag läste bara för nån dag sen (kommer tyvärr inte ihåg var nu) att man kan få mörka ringar under ögonen om man dricker för lite vatten! Vet inte om det stämmer men ett tips alltså att fundera på.
  27. Eir & barnen
    #14
    Jag har också läst det och det stämmer i fall barnet inte annars har så, då kan det vara tecken på uttorkning. Men i min mans släkt finns några kvinnor som alltid har skuggor under ögonen och så har även ett par av våra barn. Fullt friska :-) Så har han alltid så då kan du koppla av, han ser nog bara ut så...
  28. 14
    Jag har också läst det och det stämmer i fall barnet inte annars har så, då kan det vara tecken på uttorkning. Men i min mans släkt finns några kvinnor som alltid har skuggor under ögonen och så har även ett par av våra barn. Fullt friska :-) Så har han alltid så då kan du koppla av, han ser nog bara ut så...
  29. Medlem sedan
    Jan 2007
    #15
    Du ska inte oroa dig fór en allergi. Fór allergi kan man oroa sig vid eksem och matsmáltningsbesvár.
  30. 15
    Du ska inte oroa dig fór en allergi. Fór allergi kan man oroa sig vid eksem och matsmáltningsbesvár.
  31. Medlem sedan
    Aug 2007
    #16
    Nej, jag tycker inte du ska oroa dig över lite mörka ringar under ögonen ,)

    kram
  32. 16
    Nej, jag tycker inte du ska oroa dig över lite mörka ringar under ögonen ,)

    kram

Liknande trådar

  1. Mörk runt ögonen och eksem
    By Marie W in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 09:39
  2. Mörk under ögonen...
    By sagis in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 17:09
  3. Mörk under ögonen?
    By Tona m Kevin & Noah in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 17:50
  4. Varför är jag mörk under armarna?
    By thuja in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 18:15
  5. Mörk under ögonen *hjälp*
    By Christina in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 20:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar