SNÄLLA LÅT MIG SLIPPA PISKAN!
_0210 Oktoberbarn
  1. Åsa med 3 barn
    #1

    SNÄLLA LÅT MIG SLIPPA PISKAN!

    Vill härmed först försvara mig och säga att det gick så fort att jag hann inte springa till sekten och meddela min belägenhet samt att den nedkomna lilla varelsen har hållit mig kvar på BB pga tidig födelse (v 37+0) med lågt blodsocker & gulsot-farsot.
    SÅ LÅT NÅD GÅ FÖRE RÄTT & LÅT MIG SLIPPA SPÖSTRAFF!!!

    Kan härmed presentera att i vår familj kör vi favorit i repris återigen och i fredags morse klockan 04:36 föddes lillasyster LOVISA efter 2,5 timme på förlossningen (alltså inte så snabb som Anna var). Hon var snäll mot sina arma glömska föräldrar och bjöd på "lätt att komihåg-vikten/längden" 3000 gram och 50 cm lång.

    Systrarna är eld och lågor och är så omhuldande att man blir alldeles rörd. Vi kom hem i förmiddags och det är verkligen en sällsam upplevelse att sitta här med tre små fina tjejer. Det känns rikt att vi får uppleva detta än en gång att få komma hem med bebis.
  2. 1
    SNÄLLA LÅT MIG SLIPPA PISKAN! Vill härmed först försvara mig och säga att det gick så fort att jag hann inte springa till sekten och meddela min belägenhet samt att den nedkomna lilla varelsen har hållit mig kvar på BB pga tidig födelse (v 37+0) med lågt blodsocker & gulsot-farsot.
    SÅ LÅT NÅD GÅ FÖRE RÄTT & LÅT MIG SLIPPA SPÖSTRAFF!!!

    Kan härmed presentera att i vår familj kör vi favorit i repris återigen och i fredags morse klockan 04:36 föddes lillasyster LOVISA efter 2,5 timme på förlossningen (alltså inte så snabb som Anna var). Hon var snäll mot sina arma glömska föräldrar och bjöd på "lätt att komihåg-vikten/längden" 3000 gram och 50 cm lång.

    Systrarna är eld och lågor och är så omhuldande att man blir alldeles rörd. Vi kom hem i förmiddags och det är verkligen en sällsam upplevelse att sitta här med tre små fina tjejer. Det känns rikt att vi får uppleva detta än en gång att få komma hem med bebis.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Grattis till er!

    Va mysigt med en lite bebis till.

    Kram
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  4. 2
    Grattis till er!

    Va mysigt med en lite bebis till.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    GRATTIS !!!
    Vad mysigt med en liten mysbebis.... Hur gör man för att få flickor ??? **nyfiken på att lära mig...hihi**

    Ta nu hand om er och njut....

    **KRAMAR**
  6. 3
    GRATTIS !!!
    Vad mysigt med en liten mysbebis.... Hur gör man för att få flickor ??? **nyfiken på att lära mig...hihi**

    Ta nu hand om er och njut....

    **KRAMAR**
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    oj oj oj

    Börjar med att gratulera så jättemycket. Lovisa var ju som en liten pralin hon, alldeles lagom i storlek

    Tänker sen på dig och din make, den sistnämnde mest. Jag ser framför mig när nr 1 börjar dejta, sen nr 2 och sist nu trean. Oj oj. Hagelbössan i beredskap, ståendes gömd bakom gardinen och spanande för att se att det hela går schysst till under avskedskyssen hehe

    Oj vad ni kommer hålla er sysselsatta, fast det var väl det som var meningen eller hur!??? Hur många badrum tänker ni bygga, förresten...haha. Nä vad taskig jag e. Njut vet jag!

    Kram kram
  8. 4
    oj oj oj Börjar med att gratulera så jättemycket. Lovisa var ju som en liten pralin hon, alldeles lagom i storlek

    Tänker sen på dig och din make, den sistnämnde mest. Jag ser framför mig när nr 1 börjar dejta, sen nr 2 och sist nu trean. Oj oj. Hagelbössan i beredskap, ståendes gömd bakom gardinen och spanande för att se att det hela går schysst till under avskedskyssen hehe

    Oj vad ni kommer hålla er sysselsatta, fast det var väl det som var meningen eller hur!??? Hur många badrum tänker ni bygga, förresten...haha. Nä vad taskig jag e. Njut vet jag!

    Kram kram
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    OK, jag ska...

    var snäll och bara gratulera till bråttomtjejen, välkommen lilla Lovisa.
    Ni kommer ha fullt upp länge hehe! Ooooo tjejer oooo tjejer vi måste höja....eller inte

    Stora bamsiga kramar skickas tvärs över stan och lika bamsiga grattis till lillasyster Yster.
  10. 5
    OK, jag ska... var snäll och bara gratulera till bråttomtjejen, välkommen lilla Lovisa.
    Ni kommer ha fullt upp länge hehe! Ooooo tjejer oooo tjejer vi måste höja....eller inte

    Stora bamsiga kramar skickas tvärs över stan och lika bamsiga grattis till lillasyster Yster.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Hagelbössan är laddad!

    Men om det är pappa eller döttrarna själva som använder det återstår att se! =)
    Känns som om Lovisa följer i sina systrar när det gäller bestämdhet så behöver nog inte pappa skydda dem med några vapen- det sköter de så bra själva!

    Badrummet likaså. Här är det pappan som är långduschare medan den ömma modern knappt tillåter sig att bli blöt.

    Jag lovar! Vi njuter bebis!
    Tack för gratulationen!
  12. 6
    Hagelbössan är laddad! Men om det är pappa eller döttrarna själva som använder det återstår att se! =)
    Känns som om Lovisa följer i sina systrar när det gäller bestämdhet så behöver nog inte pappa skydda dem med några vapen- det sköter de så bra själva!

    Badrummet likaså. Här är det pappan som är långduschare medan den ömma modern knappt tillåter sig att bli blöt.

    Jag lovar! Vi njuter bebis!
    Tack för gratulationen!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Tack!

    Ja, vårt lilla matriarkat av döttrar börjar onekligen bli imponerande! =)
    Maken konstatera att hans X-kromosomer är av ypperlig klass och att man kan nog köra Märklintåg med Lovisa också!
  14. 7
    Tack! Ja, vårt lilla matriarkat av döttrar börjar onekligen bli imponerande! =)
    Maken konstatera att hans X-kromosomer är av ypperlig klass och att man kan nog köra Märklintåg med Lovisa också!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Så gör man flickor...

    Ett bra tips är att satsa på att göra en bebis så blir det me lite tur en perfekt liten flickbebis eller så får du en lika perfekt liten pojkbebis!

    Tack för gratulationen!
  16. 8
    Så gör man flickor... Ett bra tips är att satsa på att göra en bebis så blir det me lite tur en perfekt liten flickbebis eller så får du en lika perfekt liten pojkbebis!

    Tack för gratulationen!
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Hihi! Stort grattis till ännu en liten tjej. Hoppas lilltjejen mår bättre nu iallafall. Hon var ju hyfsat stor fast hon kom tidigt. Måste ha varit rätt hyfsat knubbig ändå

    Hoppas nu att det fortsätter på samma fina sätt ett tag till. Njut!!!

    Stor kram!
  18. 9
    Hihi! Stort grattis till ännu en liten tjej. Hoppas lilltjejen mår bättre nu iallafall. Hon var ju hyfsat stor fast hon kom tidigt. Måste ha varit rätt hyfsat knubbig ändå

    Hoppas nu att det fortsätter på samma fina sätt ett tag till. Njut!!!

    Stor kram!
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10

    Grattis!

    Ok, jag godkänner ditt förfarande. Det är väl en ganska okej ursäkt att föda lite för tidigt lite snabbt så där...

    3000 och 50 borde ju t o m jag lägga på minnet. Det var bra gjort av Lovisa.

    Härligt att läsa att stortjejerna är så fina mot lillasyster.

    Stor kram och grattis till hela familjen.
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  20. 10
    Grattis! Ok, jag godkänner ditt förfarande. Det är väl en ganska okej ursäkt att föda lite för tidigt lite snabbt så där...

    3000 och 50 borde ju t o m jag lägga på minnet. Det var bra gjort av Lovisa.

    Härligt att läsa att stortjejerna är så fina mot lillasyster.

    Stor kram och grattis till hela familjen.
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #11
    Grattis till lillasyster! Så härligt det låter med en liten tjej till, mysigt med glada systar också

    *kram*
  22. 11
    Grattis till lillasyster! Så härligt det låter med en liten tjej till, mysigt med glada systar också

    *kram*
  23. Medlem sedan
    Jan 2002
    #12

    Åh SuperGrattis

    till lillasyster Lovisa....liten, nätt och lätt kom hon ut alltså... vill gärna läsa liten förlossningsberättelse om du vill dela med dig sen.

    Hoppas gulsoten är borta nu och blodsockret lite högre och bättre nivå.

    JätteGrattis till hela familjen - vad härligt att storasystrarna är eld och lågor och redan tar bra hand om minstingen.

    Visst är det underbart att vara 3 barnsmor....det blir bara bättre och bättre för var dag som går, kan jag meddela...

    Många kramar till er
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  24. 12
    Åh SuperGrattis till lillasyster Lovisa....liten, nätt och lätt kom hon ut alltså... vill gärna läsa liten förlossningsberättelse om du vill dela med dig sen.

    Hoppas gulsoten är borta nu och blodsockret lite högre och bättre nivå.

    JätteGrattis till hela familjen - vad härligt att storasystrarna är eld och lågor och redan tar bra hand om minstingen.

    Visst är det underbart att vara 3 barnsmor....det blir bara bättre och bättre för var dag som går, kan jag meddela...

    Många kramar till er
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13

    mja....

    ....jo, okey då ;-D Självklart slipper du spöstraff eftersom det ju faktiskt var lilla fröken som bestämde sig för en snabb flyttstädning Ett jättegrattis vill jag förstås skicka till dig och hela familjen som förärats med en alldeles ny och fantastisk familjemedlem! Åh, jag blir alldeles varm (och lite avundsjuk *s*) när jag tänker på hur underbart det är att få sitta med en helt ny liten människa i famnen, det är så stort!
    Visst är det härligt att se hur syskonen blir så stolta och omhändertagande direkt
    Och hagelbössa, ja, det känns som man nog måste stå beredd med vare sig det är flickor eller pojkar man har
    Nu ska jag sluta svammla. Må så underbart gott och snusa gärna lite bebis åt mig
    stor kram!
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  26. 13
    mja.... ....jo, okey då ;-D Självklart slipper du spöstraff eftersom det ju faktiskt var lilla fröken som bestämde sig för en snabb flyttstädning Ett jättegrattis vill jag förstås skicka till dig och hela familjen som förärats med en alldeles ny och fantastisk familjemedlem! Åh, jag blir alldeles varm (och lite avundsjuk *s*) när jag tänker på hur underbart det är att få sitta med en helt ny liten människa i famnen, det är så stort!
    Visst är det härligt att se hur syskonen blir så stolta och omhändertagande direkt
    Och hagelbössa, ja, det känns som man nog måste stå beredd med vare sig det är flickor eller pojkar man har
    Nu ska jag sluta svammla. Må så underbart gott och snusa gärna lite bebis åt mig
    stor kram!
  27. Medlem sedan
    Nov 1998
    #14

    Åh grattis

    till lilla Lovisa! Gud vad roligt Och vad skönt att du slapp gå över tiden. Bra gjort att rapportera så fort du kunde. Många kramar från mig och snusa lite nykläckt bebis från mig med.
  28. 14
    Åh grattis till lilla Lovisa! Gud vad roligt Och vad skönt att du slapp gå över tiden. Bra gjort att rapportera så fort du kunde. Många kramar från mig och snusa lite nykläckt bebis från mig med.
  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15
    Med det namnet så är det mesta förlåtet.

    Välkommen till världen allra nyaste sektmedlemmen! Vad brått du hade!

    Så mysigt med storasystrarnas ompysslande. Kan tro att ni har det gosigt nu allihop.

    Hoppas vi får se bilder snart!

    Kram kram!
  30. 15
    Med det namnet så är det mesta förlåtet.

    Välkommen till världen allra nyaste sektmedlemmen! Vad brått du hade!

    Så mysigt med storasystrarnas ompysslande. Kan tro att ni har det gosigt nu allihop.

    Hoppas vi får se bilder snart!

    Kram kram!
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16

    Grattis

    Grattiskramar till hela familjen, vad mysigt med en liten Lovisa
    Ha det nu så bra!!!!
    ♥ KATARIINA 'S LIVING ♥
    http://katariinasliving.blogspot.com
  32. 16
    Grattis Grattiskramar till hela familjen, vad mysigt med en liten Lovisa
    Ha det nu så bra!!!!
  33. Medlem sedan
    Dec 2003
    #17

    Nämen åh!!

    Triss i tjejjer! Häftigt!!
    Stoooort grattis till hela familjen!
    Lovisa är ett så fint namn

    Sköt om er o snusa bebis från mig! Snaaaaart får jag snusa egen

    Kram!
  34. 17
    Nämen åh!! Triss i tjejjer! Häftigt!!
    Stoooort grattis till hela familjen!
    Lovisa är ett så fint namn

    Sköt om er o snusa bebis från mig! Snaaaaart får jag snusa egen

    Kram!
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18

    jojo

    piskan kan jag allt låta bli
    underbart med ännu en guldklimp i er familj

    ta hand om varandra
    kram

    c
    "We are not human beings having a spiritual experience.
    We are spiritual beings having a human experience."
    [Teilhard de Chardin]
  36. 18
    jojo piskan kan jag allt låta bli
    underbart med ännu en guldklimp i er familj

    ta hand om varandra
    kram

    c
  37. Medlem sedan
    Jan 2002
    #19
    Oj va kul,Grattis till den lilla tösen!

    *KRAM*
  38. 19
    Oj va kul,Grattis till den lilla tösen!

    *KRAM*
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20

    Tack!

    Ja, småbebisar ska man njuta av i stora lass!
    Tack för gratulationen!
  40. 20
    Tack! Ja, småbebisar ska man njuta av i stora lass!
    Tack för gratulationen!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. jobbar bäst med piskan på :)
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 13:56
  2. Nu ska ni slippa mig ett tag
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 09:51
  3. Nä, piskan på ryggen...
    By sajilijeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 09:22
  4. Nu ska ni slippa mig!
    By Lott@ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 17:34
  5. När kan man slippa neo?
    By Annika o Amy 29-3-06 in forum Bebissnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 23:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar