omega 3 och omega 6
Språk- och talstörningar
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    omega 3 och omega 6

    Är det någon här som har erfarenhet av det med "våra" barn? Dottern har ätit eye Q i snart 1 månad nu. Eftersom hon är väldigt knusslig med maten så antar jag att det inte kan skada
    En del forskning visar på väldigt goda resultat, men jag har fått för mig att det inte finns någon fakta som är accepterat av alla (ännu?).
    Berätta gärna er erfarenhet.
  2. 1
    omega 3 och omega 6 Är det någon här som har erfarenhet av det med "våra" barn? Dottern har ätit eye Q i snart 1 månad nu. Eftersom hon är väldigt knusslig med maten så antar jag att det inte kan skada
    En del forskning visar på väldigt goda resultat, men jag har fått för mig att det inte finns någon fakta som är accepterat av alla (ännu?).
    Berätta gärna er erfarenhet.
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Vi har testat men märker inte någon större skillnad.
    Doserna skall ju vara större vilket däremot påverkat magen :-( .
    Men vi är nog bara lite dåliga på att hålla i och hålla ut. Skulle ta sig i kragen och komma igång igen. Vi har också använt Eye q (tablett med jordgubbssmak :-)).
    Katah har god erfarenhet!
  4. 2
    Vi har testat men märker inte någon större skillnad.
    Doserna skall ju vara större vilket däremot påverkat magen :-( .
    Men vi är nog bara lite dåliga på att hålla i och hålla ut. Skulle ta sig i kragen och komma igång igen. Vi har också använt Eye q (tablett med jordgubbssmak :-)).
    Katah har god erfarenhet!
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Hej!
    Vi har gett Eye-Q till Jonathan i flytande form, med vaniljsmak. Vi började förra våren, gjorde sedan uppehåll under någon månad under sommaren, men upptäckte att han gick bakåt då. Efter att ha startat igång igen i början av hösten så vågar vi helt enkelt inte sluta... Om det är Eye-Q eller något annat (vi har också vitamintillskott pga hans begränsade kosthållning - äter bara ett fåtal rätter), vet inte jag, men jag märker skillnad när jag slarvar med vitaminer/Eye-Q. Han pratar sluddrigare och mer osammanhängande då...

    Vi tog en större dos från början, så som de rekommenderade, men har också kört med litet större doser än rekommenderat pga vad de rekommenderade på hälsokosten...

    Lycka till
    Anna
  6. 3
    Hej!
    Vi har gett Eye-Q till Jonathan i flytande form, med vaniljsmak. Vi började förra våren, gjorde sedan uppehåll under någon månad under sommaren, men upptäckte att han gick bakåt då. Efter att ha startat igång igen i början av hösten så vågar vi helt enkelt inte sluta... Om det är Eye-Q eller något annat (vi har också vitamintillskott pga hans begränsade kosthållning - äter bara ett fåtal rätter), vet inte jag, men jag märker skillnad när jag slarvar med vitaminer/Eye-Q. Han pratar sluddrigare och mer osammanhängande då...

    Vi tog en större dos från början, så som de rekommenderade, men har också kört med litet större doser än rekommenderat pga vad de rekommenderade på hälsokosten...

    Lycka till
    Anna
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Vi kör som sagt stenhård på Morepa i vuxendoser ( en stor kapsel / dag, man behöver liksom komma ihåg det bara en gång / dag )
    Jag tror att sonen har ätit de under två år nu, och vi vågar inte vara utan.

    Han har gjort stora framsteg i läsningen och skrivningen och humöret vågar vi inte ens tänka , när vi gjorde ett uppehåll 2-3 månader började det bara strömma in meddelanden från skolan om vad som hade hänt, alla såg skildnaden och även skolan sade att de är glada om vi tar omega -3 tillbaks tlll schemat.

    Vi äter annars en kolhydratreducerad kost ( LCHF)
    och mår bra av det.
    Därmed får sonen även mycket naturligt omega 3 genom kosten.
    När sonen någon gång äter godis eller kakor, kan man räkna med att få utbrott och tjafs med storebrorn efter 10-15 minuter.
  8. 4
    Vi kör som sagt stenhård på Morepa i vuxendoser ( en stor kapsel / dag, man behöver liksom komma ihåg det bara en gång / dag )
    Jag tror att sonen har ätit de under två år nu, och vi vågar inte vara utan.

    Han har gjort stora framsteg i läsningen och skrivningen och humöret vågar vi inte ens tänka , när vi gjorde ett uppehåll 2-3 månader började det bara strömma in meddelanden från skolan om vad som hade hänt, alla såg skildnaden och även skolan sade att de är glada om vi tar omega -3 tillbaks tlll schemat.

    Vi äter annars en kolhydratreducerad kost ( LCHF)
    och mår bra av det.
    Därmed får sonen även mycket naturligt omega 3 genom kosten.
    När sonen någon gång äter godis eller kakor, kan man räkna med att få utbrott och tjafs med storebrorn efter 10-15 minuter.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Att det påverkade magen var kanon för dottern som i vanliga fall är stenhård
    Kommer det sen fler fördelar så är det bara tacka och ta emot.
  10. 5
    Att det påverkade magen var kanon för dottern som i vanliga fall är stenhård
    Kommer det sen fler fördelar så är det bara tacka och ta emot.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Eftersom dottern också äter väldigt ensidigt så är det absolut ett plus. Vi är fortfarande på vår första burk och ser inte så mycket ännu, bara att magen hålls igång
  12. 6
    Eftersom dottern också äter väldigt ensidigt så är det absolut ett plus. Vi är fortfarande på vår första burk och ser inte så mycket ännu, bara att magen hålls igång
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7
    Morepa? Det får jag kolla upp. Vet du var skillnaden är mot eye Q? Om det är någon? Vad kul att skillnade för er son är så stor! Då känns det värt pengarna.
  14. 7
    Morepa? Det får jag kolla upp. Vet du var skillnaden är mot eye Q? Om det är någon? Vad kul att skillnade för er son är så stor! Då känns det värt pengarna.
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8
    I hälsokostbutiken sade dom att den var mer effektiv.
  16. 8
    I hälsokostbutiken sade dom att den var mer effektiv.
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Eftersom våra barn är lite yngre och petiga med smaken så fungerade bara eye-q jordgubbstablett :-). Det spelar kanske mindre roll för er.
  18. 9
    Eftersom våra barn är lite yngre och petiga med smaken så fungerade bara eye-q jordgubbstablett :-). Det spelar kanske mindre roll för er.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10
    Smaken och möjligheten att svälja spelar stor roll. Själv sticker jag hål på 6 st kapslar och pressar ut innehållet i ett glas saft varje dag. Hon klarade inte av att svälja kapslarna. Jag luktar numera konstant fisk om fingrarna
    Är jordgubbstabletten en tuggtablett? Vore bra om vi kunde prova någon enstaka *funderar* Är lite trött på att köpa saker som inte funkar.
  20. 10
    Smaken och möjligheten att svälja spelar stor roll. Själv sticker jag hål på 6 st kapslar och pressar ut innehållet i ett glas saft varje dag. Hon klarade inte av att svälja kapslarna. Jag luktar numera konstant fisk om fingrarna
    Är jordgubbstabletten en tuggtablett? Vore bra om vi kunde prova någon enstaka *funderar* Är lite trött på att köpa saker som inte funkar.
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11
    Ska snacka med dem i hålsokostbutiken. Kanske kan man sticka hål på de kapslarna också och pressa ut innehållet?
  22. 11
    Ska snacka med dem i hålsokostbutiken. Kanske kan man sticka hål på de kapslarna också och pressa ut innehållet?
  23. Medlem sedan
    Feb 2006
    #12
    Det är en tuggtablett ! Skickar ett meddelande till dig. kolla brevlådan
  24. 12
    Det är en tuggtablett ! Skickar ett meddelande till dig. kolla brevlådan

Liknande trådar

  1. omega 6
    By Katta1 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 16:34
  2. Omega 3
    By paddan in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 21:15
  3. Omega 3
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 22:31
  4. Omega-3
    By lovali06 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 12:00
  5. Omega 3
    By folk in forum Autismspektrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 14:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar