Vattkoppsvaccin?
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Vattkoppsvaccin?

    Hej!
    Vår dotter fick vattkoppsvaccin i fredags och jag undrar om det är någon här som har fått det? Fick ni eller ert barn några biverkningar av det?
    Vår dotter har fått det eftersom hon har en reumatisk sjukdom och får mediciner som sätter ner immunförsvaret och vattkoppor skulle vara farligt för henne.
  2. 1
    Vattkoppsvaccin? Hej!
    Vår dotter fick vattkoppsvaccin i fredags och jag undrar om det är någon här som har fått det? Fick ni eller ert barn några biverkningar av det?
    Vår dotter har fått det eftersom hon har en reumatisk sjukdom och får mediciner som sätter ner immunförsvaret och vattkoppor skulle vara farligt för henne.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Ingen biv alls, 2 av 3 barn här är är vaccinerade mot vattkoppor.
  4. 2
    Ingen biv alls, 2 av 3 barn här är är vaccinerade mot vattkoppor.
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    Hej!

    Min dotter har också vaccinerat sig mot vattkoppor pga reumatisk sjukdom. Första gången "bet" vaccinet dock inte. Se till att kolla om er dotter har svarat med tillräckliga antikroppsnivåer! Det brukar man kolla efter ett par månader eller så.
    Storasyster som också vaccinerades fick små blåsor på bålen som biverkan, i övrigt märkte vi inget.
    Mvh
  6. 3
    Hej!

    Min dotter har också vaccinerat sig mot vattkoppor pga reumatisk sjukdom. Första gången "bet" vaccinet dock inte. Se till att kolla om er dotter har svarat med tillräckliga antikroppsnivåer! Det brukar man kolla efter ett par månader eller så.
    Storasyster som också vaccinerades fick små blåsor på bålen som biverkan, i övrigt märkte vi inget.
    Mvh

Liknande trådar

  1. vattkoppsvaccin
    By leapox in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 09:42
  2. Vattkoppsvaccin
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 09:36
  3. Vattkoppsvaccin?
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 22:21
  4. Vattkoppsvaccin?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 15:10
  5. Nu har de fått vattkoppsvaccin
    By Pemetre in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 09:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar