Kalas.....presenter?
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Kalas.....presenter?

    Hur mycket tycker ni att det är rimligt att lägga på födelsedagspresenter till dagiskompisarna? Det blir ju rätt många kalas per år när man som min dotter går på en avdelning med 23 barn. Vi har satt en gräns på 100 kr per barn /kalas..... det blir 2300 kr /år vilket jag tycker är mycket men å andra sidan får man inte så mycket för en 100 lapp.... hur gör nI?
  2. 1
    Kalas.....presenter? Hur mycket tycker ni att det är rimligt att lägga på födelsedagspresenter till dagiskompisarna? Det blir ju rätt många kalas per år när man som min dotter går på en avdelning med 23 barn. Vi har satt en gräns på 100 kr per barn /kalas..... det blir 2300 kr /år vilket jag tycker är mycket men å andra sidan får man inte så mycket för en 100 lapp.... hur gör nI?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Oj, 100 kr låter jättemycket för mig! Max 50 kr har jag köpt present för. Jag brukar handla på reor och så, så man får lite mer för pengarna.
  4. 2
    Oj, 100 kr låter jättemycket för mig! Max 50 kr har jag köpt present för. Jag brukar handla på reor och så, så man får lite mer för pengarna.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Samma här. Köper på mig presenter på Ullared och rea så jag har ett billigt förråd att plocka ur.
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  6. 3
    Samma här. Köper på mig presenter på Ullared och rea så jag har ett billigt förråd att plocka ur.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Nånstans mellan 50-100 kr, försöker oxå handla på rea o dyl för att få lite mer för pengarna.. Men det är klart, taran summan x 23 barn så visst blir det mycket, men sen kanske hon inte kan gå på alla kalas? eller inte blir bjuden på alla? Och så får hon ju många presenter tillbaka om inte annat...
  8. 4
    Nånstans mellan 50-100 kr, försöker oxå handla på rea o dyl för att få lite mer för pengarna.. Men det är klart, taran summan x 23 barn så visst blir det mycket, men sen kanske hon inte kan gå på alla kalas? eller inte blir bjuden på alla? Och så får hon ju många presenter tillbaka om inte annat...
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    jag tycker at 100 kr är gränsen men tycker egentligen att 50-75 spänn är mer rimligt, men astrid fick så himla fina presenter, några kostade t om drygt en hundralapp.

    jag köper på mig bra grejer när jag hittar prisvärt men runt 100 kr lägger vi. astrid går nog ine på allas kalas men det blir ganska många + att mina kompisars barn blir det ju en hel del. där är det definitivt en hundring, en av mina kompisar lägger vi 200-250 kr, det har blivit så men det är lite kul för då köper vi oftast något fint klädesplagg...
  10. 5
    jag tycker at 100 kr är gränsen men tycker egentligen att 50-75 spänn är mer rimligt, men astrid fick så himla fina presenter, några kostade t om drygt en hundralapp.

    jag köper på mig bra grejer när jag hittar prisvärt men runt 100 kr lägger vi. astrid går nog ine på allas kalas men det blir ganska många + att mina kompisars barn blir det ju en hel del. där är det definitivt en hundring, en av mina kompisar lägger vi 200-250 kr, det har blivit så men det är lite kul för då köper vi oftast något fint klädesplagg...
  11. Åsa m A&E
    #6
    50-80 kronor är mer rimligt och det vi siktar på.

    Mina barn har inte heller blivit bjuden på alla kalas och dessutom brukar vi tacka nej till en heldel
  12. 6
    50-80 kronor är mer rimligt och det vi siktar på.

    Mina barn har inte heller blivit bjuden på alla kalas och dessutom brukar vi tacka nej till en heldel
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Vi brukar hålla oss till 50-70 kr när det gäller presenter till dagiskompisar. Köper alltid böcker och nu har jag precis beställt en massa Sandvargen-böcker på Bokus för 49 kr styck till Sofias kompisar. Till Ingrids kompisar har jag beställt "Ingrid har plåster" för 42 kr styck.
  14. 7
    Vi brukar hålla oss till 50-70 kr när det gäller presenter till dagiskompisar. Köper alltid böcker och nu har jag precis beställt en massa Sandvargen-böcker på Bokus för 49 kr styck till Sofias kompisar. Till Ingrids kompisar har jag beställt "Ingrid har plåster" för 42 kr styck.

Liknande trådar

  1. Apropå kalas nedan och presenter osv
    By Annisan in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 18:47
  2. kalas eller inte kalas?????
    By Tussa in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 10:40
  3. Kalas,kalas och bebis♥
    By ♥Helena♥ in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 00:22
  4. Kalas och presenter?
    By majabus in forum Ensamförälder
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 20:38
  5. Kalas & presenter...
    By -Maria- in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 17:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar