rekomendationsbrev, hjälp!
Adoption
  1. Släkting
    #1

    rekomendationsbrev, hjälp!

    Hej! Skriver här för att jag blivit ombedd att skriva ett rekomendationsbrev för ett par i släkten som önskar adoptera. Jag tror de skulle bli jättebra föräldrar och önskar verkligen att det skall gå igenom. Snälla, kan någon komma med att gott råd om vad man bör tänka på när man skriver? Vad vill de veta?
    Jag tänkte att man kunde skriva om hur fint de bemöter våra barn, hur de prioriterar de nära relationerna före jobbet trots att de har en längre akademisk karriär bakom sig. Att vi har många gemensamma värderingar o skriva ngn rad om hur vi själva tänker runt föräldraskap. Att vi alla i släkten skulle glädja oss mkt åt en adoption och gärna lär oss mer om detta. Själva har vi tre biologiska barn och kommer troligen att umgås en hel del med paret om de får barn.
  2. 1
    rekomendationsbrev, hjälp! Hej! Skriver här för att jag blivit ombedd att skriva ett rekomendationsbrev för ett par i släkten som önskar adoptera. Jag tror de skulle bli jättebra föräldrar och önskar verkligen att det skall gå igenom. Snälla, kan någon komma med att gott råd om vad man bör tänka på när man skriver? Vad vill de veta?
    Jag tänkte att man kunde skriva om hur fint de bemöter våra barn, hur de prioriterar de nära relationerna före jobbet trots att de har en längre akademisk karriär bakom sig. Att vi har många gemensamma värderingar o skriva ngn rad om hur vi själva tänker runt föräldraskap. Att vi alla i släkten skulle glädja oss mkt åt en adoption och gärna lär oss mer om detta. Själva har vi tre biologiska barn och kommer troligen att umgås en hel del med paret om de får barn.
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Låter i mina öron som om du redan vet precis vad du ska skriva ! Tycker du fått det med mesta och det viktigaste. För mer tips kan du kika på www.adoptera.nu där det finns exempel på hur man skriver referensbrev.
    Lycka till !
  4. 2
    Låter i mina öron som om du redan vet precis vad du ska skriva ! Tycker du fått det med mesta och det viktigaste. För mer tips kan du kika på www.adoptera.nu där det finns exempel på hur man skriver referensbrev.
    Lycka till !
  5. Under utredning
    #3

    Låter väl jättebra!

    Jag håller precis på att samla in mina referensbrev och i instruktionen jag fått står det att man ska berätta hur länge man känt personen/paret som vill adoptera, vilken relation man har och hur mycket man umgås, egen barnerfarenhet och vad man sett av personens/parets kontakter med barn. Gärna hur man uppfattar personen/personerna och deras förmåga att skapa kontakt med andra, inte minst barn, och även hur man uppfattar att ett barn skulle få det hos den aktuelle förälder/föräldrarna. Namn, adress, telefonnummer och titel ska framgå, samt datum. Lycka till!
  6. 3
    Låter väl jättebra! Jag håller precis på att samla in mina referensbrev och i instruktionen jag fått står det att man ska berätta hur länge man känt personen/paret som vill adoptera, vilken relation man har och hur mycket man umgås, egen barnerfarenhet och vad man sett av personens/parets kontakter med barn. Gärna hur man uppfattar personen/personerna och deras förmåga att skapa kontakt med andra, inte minst barn, och även hur man uppfattar att ett barn skulle få det hos den aktuelle förälder/föräldrarna. Namn, adress, telefonnummer och titel ska framgå, samt datum. Lycka till!
  7. Under utredning
    #4

    Hur gick det

    med brevet? Nyfiken
  8. 4
    Hur gick det med brevet? Nyfiken
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5

    Mycket sent svar

    Hittade min egen desperata fråga här om rekomendationsbrev. Om ngn läser tråden kan jag inte låta bli att skriva att DET GICK BRA! MINSTINGEN ÄR HÄR ÄNTLIGEN!!! Skrivet 1,5 år senare.
  10. 5
    Mycket sent svar Hittade min egen desperata fråga här om rekomendationsbrev. Om ngn läser tråden kan jag inte låta bli att skriva att DET GICK BRA! MINSTINGEN ÄR HÄR ÄNTLIGEN!!! Skrivet 1,5 år senare.

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Obetalda fakturor hjälp hjälp
    By anonym just nu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 16:07
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar