framsteg!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    framsteg!

    Hej hej!

    nu skriver jag igen!

    Har idag pratat med myndigheter, får antagligen hjälp snarast möjligast med tillochmed mamma-peng, för att kunna införskaffa det jag vart tvungen o lämna efter mig därborta!

    Dagen har börjat oerhört bra! Nu är det väl blocket som gäller!!

    Hoppas ni har det bra!
    har ni några tipps på det nödvändigaste till ankomsten?

    Kram
    Sandra
    *Rom byggdes inte på en dag*
  2. 1
    framsteg! Hej hej!

    nu skriver jag igen!

    Har idag pratat med myndigheter, får antagligen hjälp snarast möjligast med tillochmed mamma-peng, för att kunna införskaffa det jag vart tvungen o lämna efter mig därborta!

    Dagen har börjat oerhört bra! Nu är det väl blocket som gäller!!

    Hoppas ni har det bra!
    har ni några tipps på det nödvändigaste till ankomsten?

    Kram
    Sandra
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Vad skönt att det verkar ordna sig med sådana praktiska saker! Blocket är ju kanon vad gäller att skaffa det du behöver, vagn, kläder, sängplats osv finns begagnat och ofta i bra skick.

    Hojta till om du behöver hjälp Messa mig här i så fall.

    Kram
  4. 2
    Vad skönt att det verkar ordna sig med sådana praktiska saker! Blocket är ju kanon vad gäller att skaffa det du behöver, vagn, kläder, sängplats osv finns begagnat och ofta i bra skick.

    Hojta till om du behöver hjälp Messa mig här i så fall.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Vad bra att det går framåt!

    Skönt att höra att du inte precis är handlingsförlamad! Det nödvändigaste i början är ju egentligen bara vagn, en sovplats, sängkläder, kläder till bebisen, en skötplats och nån slags åkpåse. Samt babyskydd om du skall åka bil med bebisen.
    Eftersom den inte kommer att födas på Malta utan i kalla Sverige, behöver du ju lite varmare kläder också, t.ex en liten fleeceoverall och en mössa.
    Man kan hitta allt begagnat i bra skick, kolla på Blocket och Tradera. H&M och Lindex har billiga babykläder i helt okej kvalitet, på H&M har de t.ex bra basgrejor som vanliga vita bodies etc.
    Lycka till med bestyren!
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  6. 3
    Vad bra att det går framåt! Skönt att höra att du inte precis är handlingsförlamad! Det nödvändigaste i början är ju egentligen bara vagn, en sovplats, sängkläder, kläder till bebisen, en skötplats och nån slags åkpåse. Samt babyskydd om du skall åka bil med bebisen.
    Eftersom den inte kommer att födas på Malta utan i kalla Sverige, behöver du ju lite varmare kläder också, t.ex en liten fleeceoverall och en mössa.
    Man kan hitta allt begagnat i bra skick, kolla på Blocket och Tradera. H&M och Lindex har billiga babykläder i helt okej kvalitet, på H&M har de t.ex bra basgrejor som vanliga vita bodies etc.
    Lycka till med bestyren!
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Vad skönt att det går åt "rätt håll" Blocket är toppen! Jag köpte allt mitt där när jag separerade från Mayas pappa (lämnade allt!), och jag fick världens finaste lilla lägenhet (inredningen då) för en billig peng!

    Det finns ju mycket du kan skaffa när bebisen har kommit, men det kan ju såklart vara skönt att ha en del innan och kunna luta sig tillbaka och lägga all fokus på bebisen...

    Lycka till med allt
  8. 4
    Vad skönt att det går åt "rätt håll" Blocket är toppen! Jag köpte allt mitt där när jag separerade från Mayas pappa (lämnade allt!), och jag fick världens finaste lilla lägenhet (inredningen då) för en billig peng!

    Det finns ju mycket du kan skaffa när bebisen har kommit, men det kan ju såklart vara skönt att ha en del innan och kunna luta sig tillbaka och lägga all fokus på bebisen...

    Lycka till med allt
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Skönt att du får hjälp här hemma och även lite ekonomisk sådan...det är alltid skönt att slippa ororsmolnet med pengar.
    Ha det så kul med shoppingen!
    Jag som förstagångsmamma har försökt att tänka att bara köpa det som är absolut nödvändigast nu innan och sen köpa mer när bebis kommit. Och det är grejer som de skrivit om tidigare här ovan. Vagn, säng, lakan, lite kläder, skötbädd mm.

    Styrkekramar till dig!
  10. 5
    Skönt att du får hjälp här hemma och även lite ekonomisk sådan...det är alltid skönt att slippa ororsmolnet med pengar.
    Ha det så kul med shoppingen!
    Jag som förstagångsmamma har försökt att tänka att bara köpa det som är absolut nödvändigast nu innan och sen köpa mer när bebis kommit. Och det är grejer som de skrivit om tidigare här ovan. Vagn, säng, lakan, lite kläder, skötbädd mm.

    Styrkekramar till dig!
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    Vad bra attdet oordnar sig för dig o din bebis. Ang tips för ankomsten håller jag med de övriga. HM o Lindex är väldigt bra. På Ellos.se kan du köpa ett riktigt bra startpaket för billig peng. Finns i olika färger. Lycka till med allt! kram Tekla
  12. 6
    Vad bra attdet oordnar sig för dig o din bebis. Ang tips för ankomsten håller jag med de övriga. HM o Lindex är väldigt bra. På Ellos.se kan du köpa ett riktigt bra startpaket för billig peng. Finns i olika färger. Lycka till med allt! kram Tekla
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    men vad jag har stavat tokigt :-)
  14. 7
    men vad jag har stavat tokigt :-)
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    Ja, det går verkligen framåt - skönt att höra Bra att du fått kontakt med myndigheterna så att du kan ordna allt praktiskt inför ankomsten..

    Du har fått bra tips av de andra redan ser jag..

    Kram // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  16. 8
    Ja, det går verkligen framåt - skönt att höra Bra att du fått kontakt med myndigheterna så att du kan ordna allt praktiskt inför ankomsten..

    Du har fått bra tips av de andra redan ser jag..

    Kram // Delph
  17. Medlem sedan
    Sep 2007
    #9
    Fixar ni andra en åkpåse? Jag har köpt en fleeceoverall (hittade en supersöt på lindex) och tänkte slänga en filt över om det blir kallt.. Vad lägger man i botten av vagnen? eller ni bara bäddar med lakan och täcke?
  18. 9
    Fixar ni andra en åkpåse? Jag har köpt en fleeceoverall (hittade en supersöt på lindex) och tänkte slänga en filt över om det blir kallt.. Vad lägger man i botten av vagnen? eller ni bara bäddar med lakan och täcke?
  19. Medlem sedan
    Sep 2007
    #10
    Var i Sverige finns du?
  20. 10
    Var i Sverige finns du?
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Eftersom bebisen kommer i april hoppas jag att fleece-overallen räcker, med filt över. Vi har en hårdlift till vagnen där vi bäddar med madrass, plastad frotte och lakan. Sen brukar vi ha nån "kräks"-handduk under huvudet för att slippa bädda om för ofta.

    Vi har en åkpåse kvar från vår tidigare vagn som vi får använda om det behövs innan sommaren kommer på riktigt.. Eller om man känner att man vill göra det lite mysigare i vagnen..

    Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  22. 11
    Eftersom bebisen kommer i april hoppas jag att fleece-overallen räcker, med filt över. Vi har en hårdlift till vagnen där vi bäddar med madrass, plastad frotte och lakan. Sen brukar vi ha nån "kräks"-handduk under huvudet för att slippa bädda om för ofta.

    Vi har en åkpåse kvar från vår tidigare vagn som vi får använda om det behövs innan sommaren kommer på riktigt.. Eller om man känner att man vill göra det lite mysigare i vagnen..

    Delph
  23. Medlem sedan
    Aug 2007
    #12
    I Malmö bor jag!!
  24. 12
    I Malmö bor jag!!
  25. Medlem sedan
    Aug 2007
    #13
    Här finns "Emmaus" precis i närheten, där tänkte jag köpa en liten Korg/vagga som säng.. Hyr bara del i lägenhet, så det finns inte så gott om plats, och jag står fortfarande på mig att jag gärna inte sover med barnet i sängen..! Jag vet att jag ite kan vara kräsen.. men om jag fortsätter prata med sambon, så kanske jag kan få honom att skicka vagnen hit.. annars tänkte jag spara lite och ta hjälp från mormors erbjudande o köpa vagn!

    Vi får se hur det går! Nu kan jag se framåt iallafall!

    Tack för stödet!
    Kram
  26. 13
    Här finns "Emmaus" precis i närheten, där tänkte jag köpa en liten Korg/vagga som säng.. Hyr bara del i lägenhet, så det finns inte så gott om plats, och jag står fortfarande på mig att jag gärna inte sover med barnet i sängen..! Jag vet att jag ite kan vara kräsen.. men om jag fortsätter prata med sambon, så kanske jag kan få honom att skicka vagnen hit.. annars tänkte jag spara lite och ta hjälp från mormors erbjudande o köpa vagn!

    Vi får se hur det går! Nu kan jag se framåt iallafall!

    Tack för stödet!
    Kram
  27. Medlem sedan
    Aug 2007
    #14
    H&M tycker jag om.. köppte ett par sådana vita bodys sist jag var i Sverige där.. Kanske blir fler..
    Sen finns det marknader på Möllan! perfekt!!
    har tänkt på att det är kallare här än på Malta, hoppas det inte är för kallt i April bara!
    Tack för tipps!
    Kram
  28. 14
    H&M tycker jag om.. köppte ett par sådana vita bodys sist jag var i Sverige där.. Kanske blir fler..
    Sen finns det marknader på Möllan! perfekt!!
    har tänkt på att det är kallare här än på Malta, hoppas det inte är för kallt i April bara!
    Tack för tipps!
    Kram
  29. Medlem sedan
    Aug 2007
    #15
    Skönt att veta att man inte är ensam, och att man kan klara det på egen hand!

    Tack för lyckönskningar!
    Kram
  30. 15
    Skönt att veta att man inte är ensam, och att man kan klara det på egen hand!

    Tack för lyckönskningar!
    Kram
  31. Medlem sedan
    Aug 2007
    #16
    Jag får tänka praktiskt.. har ingen stor yta.. så jag säger som jag sa till texas, att det jag är sugen på att köpa en korg/liten vagga som säng! Man kan ju byta nästan var som, så det löser väl sig!
    Tack för styrkekramar!
    kram
  32. 16
    Jag får tänka praktiskt.. har ingen stor yta.. så jag säger som jag sa till texas, att det jag är sugen på att köpa en korg/liten vagga som säng! Man kan ju byta nästan var som, så det löser väl sig!
    Tack för styrkekramar!
    kram
  33. Medlem sedan
    Aug 2007
    #17
    ellos vart smart.. Tänkte kika in där!
    tack för tipps o kram!

    kram S.
  34. 17
    ellos vart smart.. Tänkte kika in där!
    tack för tipps o kram!

    kram S.
  35. Medlem sedan
    Aug 2007
    #18
    Jo! Dagen började ju bra!
    Tippsen är också super!

    Kram
  36. 18
    Jo! Dagen började ju bra!
    Tippsen är också super!

    Kram
  37. Medlem sedan
    Sep 2007
    #19
    Vi har oxå köpt en hårdlift så vi tänkte bädda den. Inget täcke i den? Mamma sa att det är ungefär 7 grader varmare inne i vagnen än omkring.. Bäddad du med plastad frotte i vaggan oxå? Eller det blir bara varmt och klibbigt? Bättre att satsa på kräkhandduk?
  38. 19
    Vi har oxå köpt en hårdlift så vi tänkte bädda den. Inget täcke i den? Mamma sa att det är ungefär 7 grader varmare inne i vagnen än omkring.. Bäddad du med plastad frotte i vaggan oxå? Eller det blir bara varmt och klibbigt? Bättre att satsa på kräkhandduk?
  39. Medlem sedan
    Sep 2007
    #20
    oki! mina hemtrakter! Eller innan jag hamnade i Ängelholm iaf..
  40. 20
    oki! mina hemtrakter! Eller innan jag hamnade i Ängelholm iaf..
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Framsteg
    By smulan-75 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 07:22
  2. Framsteg
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 19:07
  3. Nya framsteg
    By zukits in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 13:14
  4. Framsteg!
    By Lisaflisa in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 23:49
  5. Framsteg!
    By sprengja in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 08:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar