Spruta
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Spruta

    Felicia var på bvc igår och fick spruta och blev vägd och mätt.
    Men hur är det nu med sprutan? Hon har fått en stor bula och den är alldeles hård som en lårkaka. Stackarn. Det verkar klia också.
    Har för mig att det kan bli så och att det går över ganska snart. Har era små fått någon biverkning?
    Mamma till Jesper Maj-03, Filip Mars-05 och Felicia Februari-07
    http://tappbo.blogg.se
  2. 1
    Spruta Felicia var på bvc igår och fick spruta och blev vägd och mätt.
    Men hur är det nu med sprutan? Hon har fått en stor bula och den är alldeles hård som en lårkaka. Stackarn. Det verkar klia också.
    Har för mig att det kan bli så och att det går över ganska snart. Har era små fått någon biverkning?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Hmm, det där har jag ingen erfarenhet av. Har ingen av mina fått. Ring å hör med BVC om det inte blir bättre. Kram
  4. 2
    Hmm, det där har jag ingen erfarenhet av. Har ingen av mina fått. Ring å hör med BVC om det inte blir bättre. Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Kommer ärligt talat inte ihåg hur det var för de äldre barnen. Tuwa skulle ha varit på sin 1:års kontroll idag men vi fick boka om eftersom hon är sjuk

    Tror inte det är ngn fara med lårkaka men är du orolig så tycker jag att du ska ringa BVC och fråga.
  6. 3
    Kommer ärligt talat inte ihåg hur det var för de äldre barnen. Tuwa skulle ha varit på sin 1:års kontroll idag men vi fick boka om eftersom hon är sjuk

    Tror inte det är ngn fara med lårkaka men är du orolig så tycker jag att du ska ringa BVC och fråga.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Precis så har min prins också....tror att det kan bli så. Ingen fara, vad jag vet. Men som sagt är du orolig ring och kolla med bvc. Kram!
  8. 4
    Precis så har min prins också....tror att det kan bli så. Ingen fara, vad jag vet. Men som sagt är du orolig ring och kolla med bvc. Kram!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    M. fick

    feber på kvällen som höll i sig ett dygn ungefär. Jag vet att man kan få en knuta där sprutan suttit samt att det kan öra ont att gå. Bvc-sköterskan sa att de kunde reagera lite mer den här tredje gången än de andra gångerna då de nu har lite mer av vaccinet i kroppen.

    Hoppas knutan snart går tillbaka!
  10. 5
    M. fick feber på kvällen som höll i sig ett dygn ungefär. Jag vet att man kan få en knuta där sprutan suttit samt att det kan öra ont att gå. Bvc-sköterskan sa att de kunde reagera lite mer den här tredje gången än de andra gångerna då de nu har lite mer av vaccinet i kroppen.

    Hoppas knutan snart går tillbaka!
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Jag ringde till BVC och hon ville att vi skulle komma in. Och hon sa att det var en kraftig reaktion och så mätte hon rodnaden till 8 cm lång så det är ganska stort. Jag skulle även badda med alsolsprit och ge alvedon eftersom det antagligen gör ont. Och jag märker ju på henne att hon är väldigt gnällig.
  12. 6
    Jag ringde till BVC och hon ville att vi skulle komma in. Och hon sa att det var en kraftig reaktion och så mätte hon rodnaden till 8 cm lång så det är ganska stort. Jag skulle även badda med alsolsprit och ge alvedon eftersom det antagligen gör ont. Och jag märker ju på henne att hon är väldigt gnällig.
  13. Medlem sedan
    Aug 2007
    #7
    Stackars liten
    Hoppas att det går över snabbt!

    kram
  14. 7
    Stackars liten
    Hoppas att det går över snabbt!

    kram
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8
    Vin fick aldrig någon bula, men däremot fick han feber i en-tre dagar efter VARJE spruta. Jet har inte reagerat med feber på någon spruta alls hittills, men han har inte fått MMR än, antingen blir det på ettårskontrollen nästa vecka eller vid 15 månader. Här i Schweiz är det vanligare att de får MMR just vid 15 månader.
  16. 8
    Vin fick aldrig någon bula, men däremot fick han feber i en-tre dagar efter VARJE spruta. Jet har inte reagerat med feber på någon spruta alls hittills, men han har inte fått MMR än, antingen blir det på ettårskontrollen nästa vecka eller vid 15 månader. Här i Schweiz är det vanligare att de får MMR just vid 15 månader.

Liknande trådar

  1. Så vad säger ni? Spruta/Ingen spruta?
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 17:49
  2. p-spruta?
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 21:03
  3. Bvc och spruta
    By Idahe in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 14:38
  4. BVC+spruta nr 2
    By kikie in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 19:23
  5. F*N för p-spruta!!!
    By GosGumman in forum Försöker bli med barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 18:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar