Ribbing rules ;)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1
  2. 1
    Ribbing rules ;) http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=299&a=741977

    Jag gillar hennes raka och bitska stil!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Hihi

    Håller med. Ord och inga visor :-)
  4. 2
    Hihi Håller med. Ord och inga visor :-)
  5. -MaryT-
    #3
    Ah, och hon tyckte ju faktiskt rätt också i det här .
  6. 3
    Ah, och hon tyckte ju faktiskt rätt också i det här .
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Hon har alltid rätt!
  8. 4
    Hon har alltid rätt!
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Japp, sådär skall unga tonåringar tas!
  10. 5
    Japp, sådär skall unga tonåringar tas!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Jepps! Kan bara hålla med! Sånt trams
  12. 6
    Jepps! Kan bara hålla med! Sånt trams
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Annan intressant Ribbing:

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...gory=Kl%E4dsel

    Det är nån sorts klassmässig skärningpunkt när det gäller skor inomhus på fest? Har ni några egna erfarenheter? Tvingar ni av gästerna skorna?

    Jag förstår mannen fullständigt, och frun är min svägerska EXAKT och dessutom skriver killen så roligt torrt!
    aka Sulan
  14. 7
    Annan intressant Ribbing: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...gory=Kl%E4dsel

    Det är nån sorts klassmässig skärningpunkt när det gäller skor inomhus på fest? Har ni några egna erfarenheter? Tvingar ni av gästerna skorna?

    Jag förstår mannen fullständigt, och frun är min svägerska EXAKT och dessutom skriver killen så roligt torrt!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Fast nyckelordet tycker jag var just uppfostran - det var ju enligt Ribbing inte TONÅRINGENS fel att hon ställde så löjliga krav utan förälderns. Topp!!
  16. 8
    Fast nyckelordet tycker jag var just uppfostran - det var ju enligt Ribbing inte TONÅRINGENS fel att hon ställde så löjliga krav utan förälderns. Topp!!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag är uppvuxen i ett arbetarhem, MEN ett med skor på inomhus...
  18. 9
    Jag är uppvuxen i ett arbetarhem, MEN ett med skor på inomhus...
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10

    Ja, jag tror inte heller

    det är SÅ låst, folk är nog olika helt enkelt... fast det kanske ligger NÅT i det? I alla fall när det gäller min svägerska...
    aka Sulan
  20. 10
    Ja, jag tror inte heller det är SÅ låst, folk är nog olika helt enkelt... fast det kanske ligger NÅT i det? I alla fall när det gäller min svägerska...
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11
    jag gillar henne, oftast, men ibland kan jag känna att hon är lite "gammal" i sina uppfattningar.
    Jag gillar dock att hon poängterar att der är hänsyn som gäller i vett och etikett, inte att trycka ner varandra som vissa tycks tro.
  22. 11
    jag gillar henne, oftast, men ibland kan jag känna att hon är lite "gammal" i sina uppfattningar.
    Jag gillar dock att hon poängterar att der är hänsyn som gäller i vett och etikett, inte att trycka ner varandra som vissa tycks tro.
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    jag tror att det är en klassfråga och en stad/landfråga och en generationsfråga ...
    för att förvirra lite ;-)
  24. 12
    jag tror att det är en klassfråga och en stad/landfråga och en generationsfråga ...
    för att förvirra lite ;-)
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Vete sjutton - om man resonerar så är man nog bara inskränkt? Oavsett bakgrund så finns ju oftast en vilja att förstå situationer!?! Det är ju inte "medelklassen" eller "överklassen" förunnat...
  26. 13
    Vete sjutton - om man resonerar så är man nog bara inskränkt? Oavsett bakgrund så finns ju oftast en vilja att förstå situationer!?! Det är ju inte "medelklassen" eller "överklassen" förunnat...
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Attans - från landet är jag också - spricker teorin, eller ska du rädda den med generationsfaktorn (då kan du få med min pappas födelseår -44 och min mammas -50, för att underlätta det hela...)?
  28. 14
    Attans - från landet är jag också - spricker teorin, eller ska du rädda den med generationsfaktorn (då kan du få med min pappas födelseår -44 och min mammas -50, för att underlätta det hela...)?
  29. Medlem sedan
    Mar 2004
    #15
    Killen skriver underbart tycker jag. Jag har bett folk gå ta av smutsiga skor när vi har krypande bebisar på golvet
  30. 15
    Killen skriver underbart tycker jag. Jag har bett folk gå ta av smutsiga skor när vi har krypande bebisar på golvet
  31. Medlem sedan
    Mar 2004
    #16
    Visst känns det lite gammalmodigt ibland, men det är hennes härliga, franka ton jag gillar.
    Jag har en väninna som samlar på "best of Ribbing"
  32. 16
    Visst känns det lite gammalmodigt ibland, men det är hennes härliga, franka ton jag gillar.
    Jag har en väninna som samlar på "best of Ribbing"
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17
    ja jag måste erkänna att jag är en trogen läsare, just för hennes härliga stil..
    Jag tycker även om den amerikanska motsvarigheten miss manners.
    Hm, jag har nog ett etikettsmani.....typisk klassresenär!
  34. 17
    ja jag måste erkänna att jag är en trogen läsare, just för hennes härliga stil..
    Jag tycker även om den amerikanska motsvarigheten miss manners.
    Hm, jag har nog ett etikettsmani.....typisk klassresenär!
  35. Medlem sedan
    Mar 2004
    #18
    Vi kanske har rest i samma vagn
    Svärfar är född med inneskor på ... .
  36. 18
    Vi kanske har rest i samma vagn
    Svärfar är född med inneskor på ... .
  37. Medlem sedan
    Jan 2008
    #19
    Ja, jag också! IMT
  38. 19
    Ja, jag också! IMT
  39. Medlem sedan
    Jun 2004
    #20
    haha, ser det framför mig.
    (skrev först "ett etikettkomplex", men ändrade mig - komplex har jag inte, det är mer ett intresse, ungeför som "hur gör djur")
  40. 20
    haha, ser det framför mig.
    (skrev först "ett etikettkomplex", men ändrade mig - komplex har jag inte, det är mer ett intresse, ungeför som "hur gör djur")
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu gav Ribbing OK
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 23:06
  2. Rolig Ribbing-
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 20:00
  3. Chatta med Ribbing kan man
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 14:23
  4. Älskar Ribbing
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 17:13
  5. Magdalena Ribbing-fan
    By MiaNyfiken in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 11:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar