Knepigt att söka jobb..
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Knepigt att söka jobb..

    Ja, jag är ju arbetssökande igen.. Och ska på intervju idag och en på måndag.. Plus att jag igår sökte en tjänst som jag verkligen vill ha och som ligger nära.. (men där vet jag inte hur jag ligger till) Men hur GÖÖÖR man, tänk om jobbet idag säger att de vill ha mig, kan man då säga att jag vill fundera några dagar? Fast jag eg vill hinna kolla på det andra jobbet och se hur det går där (eller tom på det tredje jobbet?)

    Eller ska man vara ärlig?? Det ger ju en en extra möjlighet att förhandla upp lönen lite om de verkligen vill ha just mig?

    Angenäma problem va??

    Nu kanske jag inte får nått av dem, men ändå... Om liksom...

    Puh..
    Har Adrian född -02 och Moa -05 samt bf juli 2010.

    It´s nice to be important, but it´s more important to be nice!
  2. 1
    Knepigt att söka jobb.. Ja, jag är ju arbetssökande igen.. Och ska på intervju idag och en på måndag.. Plus att jag igår sökte en tjänst som jag verkligen vill ha och som ligger nära.. (men där vet jag inte hur jag ligger till) Men hur GÖÖÖR man, tänk om jobbet idag säger att de vill ha mig, kan man då säga att jag vill fundera några dagar? Fast jag eg vill hinna kolla på det andra jobbet och se hur det går där (eller tom på det tredje jobbet?)

    Eller ska man vara ärlig?? Det ger ju en en extra möjlighet att förhandla upp lönen lite om de verkligen vill ha just mig?

    Angenäma problem va??

    Nu kanske jag inte får nått av dem, men ändå... Om liksom...

    Puh..
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Som sagt, om du får det be att få några dagar betänke tid... och löneförhandla så klart!
  4. 2
    Som sagt, om du får det be att få några dagar betänke tid... och löneförhandla så klart!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    ja, dra snarare ut lite på det än att säg att det finns ett annat jobb, annars kanske de väljer någon anna. jaghde det problemet en gång, de ringde och höll på och jag förhandlade med karolinska. skitjobbigt att ducka men löneförhandla och dra ut på påskriften.

    blir du erbjuden det ena skulle jag snarare ringa det andra och säga ttdu hellre vill had et och fråga om det går att snaba på den intervjun.
    lycka till!
  6. 3
    ja, dra snarare ut lite på det än att säg att det finns ett annat jobb, annars kanske de väljer någon anna. jaghde det problemet en gång, de ringde och höll på och jag förhandlade med karolinska. skitjobbigt att ducka men löneförhandla och dra ut på påskriften.

    blir du erbjuden det ena skulle jag snarare ringa det andra och säga ttdu hellre vill had et och fråga om det går att snaba på den intervjun.
    lycka till!

Liknande trådar

  1. Får man söka jobb när man är FL?
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 16:19
  2. Mer om att söka jobb...
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-07, 22:28
  3. Knepigt att söka flera jobb...
    By -Helena m AoM- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 13:06
  4. Knepigt att söka jobb!!
    By -Helena m AoM- in forum _0505 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 10:30
  5. Söka jobb?
    By Shaylagirl in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar