Sova tips
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Sova tips

    Jag försöker att sova när liten gör det och det går ju oftast bra hon sommnar ca 30 min innan jag brukar gå och lägga mig men hur trött jag än är så sommnar jag inte jag har massa att tänka på det kryper i kroppen och efter 40 min snurr blir jag kissnödig sen börjar det om och jag somnar efter ett tag men det känns som att 1,5 h av sömn missas och detta stressar väll mig mera oxå så jag inte sommnar har testar att köra ett träningspass på hemma gymet innan somna det tar bort krypningarna men inte f-n somnar jag..................vad gör jag känns som en dagisbarns liv att jag måste bearbeta dagen innan jag sommnar hur lyckas jag isåfall bearbeta tidigare jag försöker att vila när hon sover på dagen men vissa dagar sover hon första ggrn kl.16-16,30 och då är jag fallfärdig .........ja svammel från mig
    Njut av tiden som är just nu, för du får aldrig tillbaka den!

    Bloggen du gärna får titta in i. http://bloggiblogga.blogg.se/
  2. 1
    Sova tips Jag försöker att sova när liten gör det och det går ju oftast bra hon sommnar ca 30 min innan jag brukar gå och lägga mig men hur trött jag än är så sommnar jag inte jag har massa att tänka på det kryper i kroppen och efter 40 min snurr blir jag kissnödig sen börjar det om och jag somnar efter ett tag men det känns som att 1,5 h av sömn missas och detta stressar väll mig mera oxå så jag inte sommnar har testar att köra ett träningspass på hemma gymet innan somna det tar bort krypningarna men inte f-n somnar jag..................vad gör jag känns som en dagisbarns liv att jag måste bearbeta dagen innan jag sommnar hur lyckas jag isåfall bearbeta tidigare jag försöker att vila när hon sover på dagen men vissa dagar sover hon första ggrn kl.16-16,30 och då är jag fallfärdig .........ja svammel från mig
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Tror att du behöver träna avslappning. Testa att duscha eller bada väldigt varmt precis innan du lägger dig. Om det handlar om en vila mitt på dagen så lägg en kudde på huvudet så att du inte hör alla ljud eller ligger och lyssnar efter ljud. Det hjälper mig.
  4. 2
    Tror att du behöver träna avslappning. Testa att duscha eller bada väldigt varmt precis innan du lägger dig. Om det handlar om en vila mitt på dagen så lägg en kudde på huvudet så att du inte hör alla ljud eller ligger och lyssnar efter ljud. Det hjälper mig.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    avslapningen är mitt stora problem tror jag örnploppar sover jag med redan då mannen drar timmer
  6. 3
    avslapningen är mitt stora problem tror jag örnploppar sover jag med redan då mannen drar timmer
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Vet du vad! Jag har varit skit stressad hemma och just att inte få ro.
    Dricker du kaffe, te eller cola?
    Det hjälper med magnesium tilskott och omega 3 fettsyror för stress.
    En timma för dig själv att gå ut o gå/springa/ simma eller vad du tycker om att göra. Dvs tystnad o ro borta från hemmet, annars kommer du bara greja!!
    Funkar för mig. Behöver verkligen det eftersom sonen är otroligt krävande.
    Skriv hur det går
  8. 4
    Vet du vad! Jag har varit skit stressad hemma och just att inte få ro.
    Dricker du kaffe, te eller cola?
    Det hjälper med magnesium tilskott och omega 3 fettsyror för stress.
    En timma för dig själv att gå ut o gå/springa/ simma eller vad du tycker om att göra. Dvs tystnad o ro borta från hemmet, annars kommer du bara greja!!
    Funkar för mig. Behöver verkligen det eftersom sonen är otroligt krävande.
    Skriv hur det går

Liknande trådar

  1. Sova-gott-tips!!
    By oxon in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 11:24
  2. Tips för att sova bra?
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 21:18
  3. sova´-tips
    By mammi-mamma in forum Stora barn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 19:33
  4. Sova tips...?
    By AngeliQ in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 14:29
  5. Tips, här kan sova
    By andromeda in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar