Underviktigt
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Underviktigt

    Nora är så otroligt tunn. Det är väl helt ok så länge hon är frisk, men när hon blir sjuk så märks det direkt att hon inte mår bra av det. Hon blir hängig och trött lätt.
    Räknade nyss ut hennes BMI, på en sida med BMI för barn, hon har ett BMI på 13, vilket betyder underviktig. Hon är 124 cm lång och väger 20 kg.
    Jag tycker att hon för det mesta äter bra, så där kan jag inte klaga.
    Är hopplöst att hitta byxor till henne, hon har ett midjemått som motsvarar ca strl. 92.

    Nån mer med riktigt tunna barn?
    Hur hade ni gjort, bara låtit det vara eller bör man kolla upp om det finns nån anledning till att hon väger så lite?
    Matilda med Nora 25/12 -99, August 4/10 -03 och Ella 16/7 -07.
  2. 1
    Underviktigt Nora är så otroligt tunn. Det är väl helt ok så länge hon är frisk, men när hon blir sjuk så märks det direkt att hon inte mår bra av det. Hon blir hängig och trött lätt.
    Räknade nyss ut hennes BMI, på en sida med BMI för barn, hon har ett BMI på 13, vilket betyder underviktig. Hon är 124 cm lång och väger 20 kg.
    Jag tycker att hon för det mesta äter bra, så där kan jag inte klaga.
    Är hopplöst att hitta byxor till henne, hon har ett midjemått som motsvarar ca strl. 92.

    Nån mer med riktigt tunna barn?
    Hur hade ni gjort, bara låtit det vara eller bör man kolla upp om det finns nån anledning till att hon väger så lite?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Johanna är isådanafall väldigt underviktig med sina 132 cm och 22 kg, ja visst e hon smal men oxå väldigt aktiv. Hon petar inte i maten, tvärtom, o är allmänt frisk.
  4. 2
    Johanna är isådanafall väldigt underviktig med sina 132 cm och 22 kg, ja visst e hon smal men oxå väldigt aktiv. Hon petar inte i maten, tvärtom, o är allmänt frisk.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Då har de nästan exakt samma BMI. Här kan man kolla det:
    http://www.smala-sidan.se/bmi_barn.htm
  6. 3
    Då har de nästan exakt samma BMI. Här kan man kolla det:
    http://www.smala-sidan.se/bmi_barn.htm
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    min är ca 127 cm och väger ca 24-25 kg..det är kanske normalt?
  8. 4
    min är ca 127 cm och väger ca 24-25 kg..det är kanske normalt?
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Det är normalt .Vår kille är 129 cm och väger 26 kg.
  10. 5
    Det är normalt .Vår kille är 129 cm och väger 26 kg.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar