Sysselsättning
Föräldraskap
  1. anonymt namn
    #1

    Sysselsättning

    Hej är det någon som kan ge lite tips på roliga lekar eller leksaker för ett barn som är lite över två år. Hon är väldigt tidig i utveckligen och sitter gärna med saker som är för barn mellan 3-5 år (enligt vad det rekommenderas på paketen).
    Tack på förhand
    Häls Jeanette
  2. 1
    Sysselsättning Hej är det någon som kan ge lite tips på roliga lekar eller leksaker för ett barn som är lite över två år. Hon är väldigt tidig i utveckligen och sitter gärna med saker som är för barn mellan 3-5 år (enligt vad det rekommenderas på paketen).
    Tack på förhand
    Häls Jeanette
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Min treåring gillar pärlplattor. Jag har köpt såna där stora pärlor som är lättare att hantera för små barn. (Finns på tex Panduro) Och hon gillar att trä halsband, hon klarar vanliga rörpärlor där. Annars har det varit mycket pussel. Där tycker jag inte åldrarna stämmer särskilt bra. Hon lägger lätt pussel som är från fem år. (Och från dagispersonalen har jag förstått att det inte är särskilt ovanligt). Sen är det mycket lek med lera. Förutom pyssel leker hon inte så mycket med leksaker egentligen, hon bygger kojor och klär ut sig mest. Men hennes leksakskastruller och serviser uppskattas.
  4. 2
    Min treåring gillar pärlplattor. Jag har köpt såna där stora pärlor som är lättare att hantera för små barn. (Finns på tex Panduro) Och hon gillar att trä halsband, hon klarar vanliga rörpärlor där. Annars har det varit mycket pussel. Där tycker jag inte åldrarna stämmer särskilt bra. Hon lägger lätt pussel som är från fem år. (Och från dagispersonalen har jag förstått att det inte är särskilt ovanligt). Sen är det mycket lek med lera. Förutom pyssel leker hon inte så mycket med leksaker egentligen, hon bygger kojor och klär ut sig mest. Men hennes leksakskastruller och serviser uppskattas.
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Jag tycker oxå att pärlor och pärlplattor är en bra pysselgrej, mina tjejer är väldigt pyssliga o har alltid gillat att klippa o klistra. ta lite gammla tidningar klipp ut fina bilder o gör kollage, det blir som konstverk. Stickers o bokmärken att klistra rita till, göra en liten bok, som en saga med stickers, bokmärken o teckningar att fantisera o berätta till. Något som oxå är roligt är att vara ute o plocka pinnar, löv, kottar, kastanjer, det kan bli fina djur o konstverk av.
    låta hennes fantasi bestämma vad det ska bli istället för färdiga lösningar. det har alltid mina barn gillat. Lycka till med din lilla tjej!
  6. 3
    Jag tycker oxå att pärlor och pärlplattor är en bra pysselgrej, mina tjejer är väldigt pyssliga o har alltid gillat att klippa o klistra. ta lite gammla tidningar klipp ut fina bilder o gör kollage, det blir som konstverk. Stickers o bokmärken att klistra rita till, göra en liten bok, som en saga med stickers, bokmärken o teckningar att fantisera o berätta till. Något som oxå är roligt är att vara ute o plocka pinnar, löv, kottar, kastanjer, det kan bli fina djur o konstverk av.
    låta hennes fantasi bestämma vad det ska bli istället för färdiga lösningar. det har alltid mina barn gillat. Lycka till med din lilla tjej!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Duplo är jättefavoriten här. de bygger stora projekt tillsammans alla barnen (från 1,5-4,5 år) på en stor duploplatta. Sen jag skaffade den stora duploplattan så har de blivit jätteintresserade av att bygga duplo.
  8. 4
    Duplo är jättefavoriten här. de bygger stora projekt tillsammans alla barnen (från 1,5-4,5 år) på en stor duploplatta. Sen jag skaffade den stora duploplattan så har de blivit jätteintresserade av att bygga duplo.
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    mina barn älskade smågrejer då dom var små.
    smådjur och figurer. ju mindre desto bättre.
    redan vid 1.5 års ålder.
    pärlor och pyssel var också kul.
    fast dom smakade sällan på saker.
    kan va en fördel.
  10. 5
    mina barn älskade smågrejer då dom var små.
    smådjur och figurer. ju mindre desto bättre.
    redan vid 1.5 års ålder.
    pärlor och pyssel var också kul.
    fast dom smakade sällan på saker.
    kan va en fördel.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Skrev just ett inlägg i min blogg om min 2,5-årings stora favorit just nu... pyssligt och kreativt!
    http://mammahumla.blogg.se/120457678...g.html#comment
  12. 6
    Skrev just ett inlägg i min blogg om min 2,5-årings stora favorit just nu... pyssligt och kreativt!
    http://mammahumla.blogg.se/120457678...g.html#comment

Liknande trådar

  1. Sysselsättning...
    By Finafina in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 13:22
  2. Sysselsättning
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 22:27
  3. sysselsättning
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 06:41
  4. Sysselsättning
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 10:04
  5. sysselsättning?
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 10:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar