Någon som känner igen detta?
Pappasnack
  1. anonymt namn
    #1

    Någon som känner igen detta?

    igår då vi hade sex , maken och jag , så trodde jag bokstavligen att jag skulle kvävas!
    Mannen är överviktig, inte katastrofalt men tillräckligt. Han är 185 lång och väger ca 100 kg.
    Jag får vid den vanliga ställningen med honom ovanpå, ligga och hålla emot hans kroppstyngd med mina armar. Känner mig lite mörbultad efteråt faktiskt.

    han märker knappt att jag får svårt att andas, han är ju mitt uppe i sexet..

    jag har pratat med honom att han borde gå ner litegrann men inget händer.
    Känns detta igen?Det finns ju andra ställningar men jag gillar faktiskt mera missionären.
  2. 1
    Någon som känner igen detta? igår då vi hade sex , maken och jag , så trodde jag bokstavligen att jag skulle kvävas!
    Mannen är överviktig, inte katastrofalt men tillräckligt. Han är 185 lång och väger ca 100 kg.
    Jag får vid den vanliga ställningen med honom ovanpå, ligga och hålla emot hans kroppstyngd med mina armar. Känner mig lite mörbultad efteråt faktiskt.

    han märker knappt att jag får svårt att andas, han är ju mitt uppe i sexet..

    jag har pratat med honom att han borde gå ner litegrann men inget händer.
    Känns detta igen?Det finns ju andra ställningar men jag gillar faktiskt mera missionären.
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Nej, jag är inte överviktigt.
  4. 2
    Nej, jag är inte överviktigt.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Begriper inte riktigt

    Varför håller han inte uppe sin egen tyngd? Han har väl inte händerna bakom nacken?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Begriper inte riktigt Varför håller han inte uppe sin egen tyngd? Han har väl inte händerna bakom nacken?
  7. anonymt namn
    #4
    begriper inte heller. Men tungt blir det. Vad jag egentligen ville var bara att få råd-hur ska jag få honom att själv vilja gå ner i vikt litegrann?? Det är ju inte bra att vara för rund och särskilt inte om magen.Dessutom blir det lättare med sexlivet om man inte är så tung och blir andfådd.
  8. 4
    begriper inte heller. Men tungt blir det. Vad jag egentligen ville var bara att få råd-hur ska jag få honom att själv vilja gå ner i vikt litegrann?? Det är ju inte bra att vara för rund och särskilt inte om magen.Dessutom blir det lättare med sexlivet om man inte är så tung och blir andfådd.
  9. anonymt namn
    #5
    Christopher, skrattar här för mig själv, du får förlåta men det där med händerna bakom nacken lät roligt..
  10. 5
    Christopher, skrattar här för mig själv, du får förlåta men det där med händerna bakom nacken lät roligt..
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Då tycker...

    jag du tar ett snack med honom om hur du upplever ert samliv. Sen ser ni över lite vad ni äter och börjar motionera tillsammans
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Då tycker... jag du tar ett snack med honom om hur du upplever ert samliv. Sen ser ni över lite vad ni äter och börjar motionera tillsammans
  13. Medlem sedan
    Sep 2006
    #7
    Håller med *IMT*
  14. 7
    Håller med *IMT*
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    Sexstrejka tills det inte utgör fara för ditt liv.

    Jag känner inte igen detta alls, men hur som haver... Säg att det inte funkar och att det är inte av njutning du låter ansträngd och flämtar efter andan..
  16. 8
    Sexstrejka tills det inte utgör fara för ditt liv.

    Jag känner inte igen detta alls, men hur som haver... Säg att det inte funkar och att det är inte av njutning du låter ansträngd och flämtar efter andan..
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Han kanske gillar att mörbulta dig lite... men eftersom du själv inte gillar det: Prata igenom det tillsammans och sätt upp ett mål, t ex att han ska gå ner 10 kg. Du ska inte behöva tjata utan ni ska tillsammans sätta upp ett mål, och ge honom en morot (gå ner 10 kg så får du hålla på så mycket du vill).

    Kanske du också vill gå ner lite i vikt, sympativiktminskning, så ni får gemensamt mål. En sådan deal bör säkert göra honom mycket motiverad och ni ser snabba resultat.

    Att gå ner från 100 till 90 kg är inte svårt, bara man har motivationen och där kan du hjälpa honom. Han kan satsa på lättluncher (macka eller salladsbuffet, lättportion med frukt), och kombinera med en 15 min tur på motionscykel hemma, 4-5 dagar i veckan. På helgerna kan ni äta upp er lite. Är själv ingen viktminskningsguru men det där bör nog funka bra. Lycka till.
  18. 9
    Han kanske gillar att mörbulta dig lite... men eftersom du själv inte gillar det: Prata igenom det tillsammans och sätt upp ett mål, t ex att han ska gå ner 10 kg. Du ska inte behöva tjata utan ni ska tillsammans sätta upp ett mål, och ge honom en morot (gå ner 10 kg så får du hålla på så mycket du vill).

    Kanske du också vill gå ner lite i vikt, sympativiktminskning, så ni får gemensamt mål. En sådan deal bör säkert göra honom mycket motiverad och ni ser snabba resultat.

    Att gå ner från 100 till 90 kg är inte svårt, bara man har motivationen och där kan du hjälpa honom. Han kan satsa på lättluncher (macka eller salladsbuffet, lättportion med frukt), och kombinera med en 15 min tur på motionscykel hemma, 4-5 dagar i veckan. På helgerna kan ni äta upp er lite. Är själv ingen viktminskningsguru men det där bör nog funka bra. Lycka till.
  19. anonymt namn
    #10
    Hej, hur menar du med att han kanske tycker om att mörbulta mig lite?Inte för att han är våldsam men jag undrar själv över att jag får kämpa så, att han inte fattar att jag knappt får luft ibland
  20. 10
    Hej, hur menar du med att han kanske tycker om att mörbulta mig lite?Inte för att han är våldsam men jag undrar själv över att jag får kämpa så, att han inte fattar att jag knappt får luft ibland
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11

    borde du inte fråga inne på

    dietsnacket istället?? Detta kan jag inte klassa som en speciell pappafråga direkt, o sedan enbart koppla ihop hans vikt med sex. Vet inte men kanske bara jag som får mysko funderingar.
  22. 11
    borde du inte fråga inne på dietsnacket istället?? Detta kan jag inte klassa som en speciell pappafråga direkt, o sedan enbart koppla ihop hans vikt med sex. Vet inte men kanske bara jag som får mysko funderingar.
  23. anonymt namn
    #12
    Ursäkta då menjag är inte mysko.Fattar inte hur du menar faktiskt. Jag ville veta om ni har erfarenhet av detta och hur ni skulle ta det om er partner sa att de höll på att kvävas under er. Varför så snarstucken? Men men, jag ska leta dietsnacket, du kanske vet var jag hittar det då?Har letat men ej funnit något sådant.
  24. 12
    Ursäkta då menjag är inte mysko.Fattar inte hur du menar faktiskt. Jag ville veta om ni har erfarenhet av detta och hur ni skulle ta det om er partner sa att de höll på att kvävas under er. Varför så snarstucken? Men men, jag ska leta dietsnacket, du kanske vet var jag hittar det då?Har letat men ej funnit något sådant.
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13
    Yo Benjo! Jag är inte så van vid forum men vad betyder *IMT* Jag är lite borta på sånt här! Fattar inte alla förkortningar. Tappar poängen i varje inlägg. Haha
  26. 13
    Yo Benjo! Jag är inte så van vid forum men vad betyder *IMT* Jag är lite borta på sånt här! Fattar inte alla förkortningar. Tappar poängen i varje inlägg. Haha
  27. Medlem sedan
    Oct 2003
    #14
    IMT = Ingen mer text.

    Används för att markera att det inte står något mer än det i själva rubriken för att spara ett klick för läsaren och därmed minimera risken för överansträngt pekfinger på högerhanden (eller vänsterhanden i förekommande fall)
  28. 14
    IMT = Ingen mer text.

    Används för att markera att det inte står något mer än det i själva rubriken för att spara ett klick för läsaren och därmed minimera risken för överansträngt pekfinger på högerhanden (eller vänsterhanden i förekommande fall)
  29. Medlem sedan
    Nov 2006
    #15

    E inte snarstucken

    utan undrande, den längd o vikt han har e ju inte så väldigt överviktande tycker jag, kanske e tekniken det e fel på. Men ni får väl se det som en gemsam sak o äta korrekt, röra på er och göra allt andra ihop. det är lättare o gå ner när man e två.
  30. 15
    E inte snarstucken utan undrande, den längd o vikt han har e ju inte så väldigt överviktande tycker jag, kanske e tekniken det e fel på. Men ni får väl se det som en gemsam sak o äta korrekt, röra på er och göra allt andra ihop. det är lättare o gå ner när man e två.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Han kanske inte förstår att du inte uppskattar det, så prata med honom...
  32. 16
    Han kanske inte förstår att du inte uppskattar det, så prata med honom...
  33. anonymt namn
    #17
    Okej, jag kanske missförstod dig. Jag trodde du tänkte att jag är ett "troll"..men så är det inte. Men jag är inte så bra på att formulera hur jag menar, så det kanske lät dumt.
  34. 17
    Okej, jag kanske missförstod dig. Jag trodde du tänkte att jag är ett "troll"..men så är det inte. Men jag är inte så bra på att formulera hur jag menar, så det kanske lät dumt.
  35. Medlem sedan
    Nov 2006
    #18

    Ingen fara

    men du får väl prata med honom ev sätta dig ovan på honom så länge tills ni får det o fungera.
  36. 18
    Ingen fara men du får väl prata med honom ev sätta dig ovan på honom så länge tills ni får det o fungera.
  37. anonymt namn
    #19
    Kanske det ja.Kanske man skulle äta upp sig 20 kilo och kväva honom..*S*.
  38. 19
    Kanske det ja.Kanske man skulle äta upp sig 20 kilo och kväva honom..*S*.
  39. Medlem sedan
    Oct 2004
    #20
    Aha!!! Smart. *IMT*
  40. 20
    Aha!!! Smart. *IMT*

Liknande trådar

  1. Någon som känner igen detta??
    By Lejonet-57 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-01, 14:26
  2. Någon som känner igen detta??
    By anonymt namn in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 12:15
  3. Någon som känner igen detta ?
    By Isa, utan trean i mars in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 20:38
  4. Känner någon igen detta?
    By gellan in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 08:47
  5. Känner någon igen detta??
    By 6-barnsmamma in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 23:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar