Halloj Vi fick en flicka för 1.5 år sen.Hon föddes med diafragmabråck o fick en hjärnblödning,epilepsin är en följd av det.Hon är väldigt sent utvecklad för sin ålder.Hon kan inte sitta,krypa eller gå.Hon kan stå om man håller henne i händerna,hon försöker göra gå rörelserna.Hjärnblödningen sitter där man har motoriken,där man kan röra händer o fötter.Inte för att jag förstår men hon kan röra sig o sjukgymnasten känner inget som skulle ha med hjärnblödningen att göra.Hon har ett litet huvud 41cm.Hon har ett kort ben det säger de är från hjärnblödningen.Vi har gjort syndrom o kromosom tester men inget har visat glad för det men snart vill man ha en Diagnos.Har nån något liknande problem? eller vet vad det kan va eller nått? Är det bara tid o tålamod som gäller vid hjärnskada eller är det några tester man kan göra som inte vi vet om?Ja kan få känslan att hon kan mer o att hon är så medveten om saker o ting fast man tror att hon inte vet så mycke.Va ska man tänka på med ett barn med hjärnskada? Hon har även vätska bakom öronen o vi väntar på OP.Tacksam för svar!!! Känner att jag måste fråga er som kan så mycke o jag hoppas att ingen tar illa vid sig av detta! Styrke kramar till er!!!