Hydrocefalus, v 13+2
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Hydrocefalus, v 13+2

    Var på ett första UL idag. Är nu i v. 13+2. Hade två läkare som undersökte mig och dom var inte nöjda med det dom såg. Alldeles för mycket vatten runt hjärnan...
    Misstanke om hydracefalus.
    Blir vidareskickad till universitetssjukhus för vidare koll.
    Någon annan son varit med om nåt liknande? Finns det hopp för fostret?
    Vet nog att det kan åtgärdas sen bebisen är född, men när det blev upptäckt såhär tidigt ?
    Tusen tankar virvlar runt i mitt huvud...är så himla rädd att jag kommer att mista mitt lilla barn.
  2. 1
    Hydrocefalus, v 13+2 Var på ett första UL idag. Är nu i v. 13+2. Hade två läkare som undersökte mig och dom var inte nöjda med det dom såg. Alldeles för mycket vatten runt hjärnan...
    Misstanke om hydracefalus.
    Blir vidareskickad till universitetssjukhus för vidare koll.
    Någon annan son varit med om nåt liknande? Finns det hopp för fostret?
    Vet nog att det kan åtgärdas sen bebisen är född, men när det blev upptäckt såhär tidigt ?
    Tusen tankar virvlar runt i mitt huvud...är så himla rädd att jag kommer att mista mitt lilla barn.
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Nej, inte för egen del, men bekanta till oss fick reda på att barnet hade hydrocefalus, men det var strax innan förlossningen. De blev då snittade vet jag. Detta var dock 1990, så mycket har ju hänt sedan dess! Flickan fick en shunt inop direkt vad jag vill minnas. Sen gick det bra. Hon måste förstås byta shunt allteftersom hon växte.

    Jag hoppas det går bra för dig o ditt lilla barn!
  4. 2
    Nej, inte för egen del, men bekanta till oss fick reda på att barnet hade hydrocefalus, men det var strax innan förlossningen. De blev då snittade vet jag. Detta var dock 1990, så mycket har ju hänt sedan dess! Flickan fick en shunt inop direkt vad jag vill minnas. Sen gick det bra. Hon måste förstås byta shunt allteftersom hon växte.

    Jag hoppas det går bra för dig o ditt lilla barn!
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Hej!!
    Jag har varit med om precis det här.2001 upptäcktes på ett rutinul i v 18 att min lilla pojke hade massor med vätska i huvudet-hydracefaus.
    Om du vill kan du skicka meddelande till mig så svarar jag där om du vill.
  6. 3
    Hej!!
    Jag har varit med om precis det här.2001 upptäcktes på ett rutinul i v 18 att min lilla pojke hade massor med vätska i huvudet-hydracefaus.
    Om du vill kan du skicka meddelande till mig så svarar jag där om du vill.

Liknande trådar

  1. Gravid med Hydrocefalus
    By malinschon89 in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 10:52
  2. Vårträff om hydrocefalus
    By hydro92 in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 10:51
  3. Vilken hydrocefalus!
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 19:25
  4. Min dotter har hydrocefalus..
    By mohlina in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 07:46
  5. rff om hydrocefalus
    By hydro92 in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 14:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar