En flicka!
_0805 Majbarn
  1. ~Kotten~
    #1

    En flicka!

    Hej! Var hos min svägerska o hälsade på för 2 veckor sedan o fick dagen efter åka in akut på förlossningen pga blödningar. barnmorskan undersökte mig o sa att jag var öppen 4 cm o på väg att föda! snacka om panik, jag skulle ju ha bebis i maj... men det fanns ju inget att göra, jag rullades in i salen för att göra kejsarsnitt, bebisen hade rumpan ner, o en stund senare var jag mamma åt mitt första barn. En flicka på 705 gram o 32,5 cm. pytteliten! så nu sitter jag på ett sjukhus 30 mil hemifrån o tittar på min lilla tjej... en riktig liten kämpe! hon e frisk o stark, 10 dagar idag! igår fick jag hålla henne för första gången, vilken känsla! annars får jag bara titta på henne genom kuvösen. jag hade haft en helt normal graviditet i övrigt så var inte alls förberedd på detta. menmen man kan inte styra över allt... hoppas ni andra har det bra! glad alla hjärtans-dag! Kramar
  2. 1
    En flicka! Hej! Var hos min svägerska o hälsade på för 2 veckor sedan o fick dagen efter åka in akut på förlossningen pga blödningar. barnmorskan undersökte mig o sa att jag var öppen 4 cm o på väg att föda! snacka om panik, jag skulle ju ha bebis i maj... men det fanns ju inget att göra, jag rullades in i salen för att göra kejsarsnitt, bebisen hade rumpan ner, o en stund senare var jag mamma åt mitt första barn. En flicka på 705 gram o 32,5 cm. pytteliten! så nu sitter jag på ett sjukhus 30 mil hemifrån o tittar på min lilla tjej... en riktig liten kämpe! hon e frisk o stark, 10 dagar idag! igår fick jag hålla henne för första gången, vilken känsla! annars får jag bara titta på henne genom kuvösen. jag hade haft en helt normal graviditet i övrigt så var inte alls förberedd på detta. menmen man kan inte styra över allt... hoppas ni andra har det bra! glad alla hjärtans-dag! Kramar
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Men oj!!

    Stort grattis till lilltjejjen!
    Jisses, jag har inte ens tänkt i de banorna att bebis vill kika ut så tidigt.

    Hoppas att allt är bra med både tösen o dig!

    Grattis!
  4. 2
    Men oj!! Stort grattis till lilltjejjen!
    Jisses, jag har inte ens tänkt i de banorna att bebis vill kika ut så tidigt.

    Hoppas att allt är bra med både tösen o dig!

    Grattis!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Oj då! GRATTIS!

    ja livet kan ge överaskningar ibland. Skönt att det gått bra!
    Lycka till i föräldraskapet.

    Kram
  6. 3
    Oj då! GRATTIS!

    ja livet kan ge överaskningar ibland. Skönt att det gått bra!
    Lycka till i föräldraskapet.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Men oj! Wow.. Grattis! Vilken kämpe! Själv är jag född 2 månader för tidigt, och klarat mig fint här i livet! =)

    Förstår chocken, maj är ju en bit bort trots allt, men som du säger, man kan inte alltid styra över livet!

    Lycka till, och så fort du har kommit hem och har tid så ser vi framemot bilderna på underverket!

    *kram*
  8. 4
    Men oj! Wow.. Grattis! Vilken kämpe! Själv är jag född 2 månader för tidigt, och klarat mig fint här i livet! =)

    Förstår chocken, maj är ju en bit bort trots allt, men som du säger, man kan inte alltid styra över livet!

    Lycka till, och så fort du har kommit hem och har tid så ser vi framemot bilderna på underverket!

    *kram*
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Men oj så det kan gå! Vad skönt att det är bra med lilltjejen och att hon är en stark kämpe! Sänder en stor styrkekram till er båda!
  10. 5
    Men oj så det kan gå! Vad skönt att det är bra med lilltjejen och att hon är en stark kämpe! Sänder en stor styrkekram till er båda!
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Grattis till tjejen! Skönt att det blev en tjej. Det sägs att de har mycket lättare att klara sig bra. Min lille son har 2 kusiner som fötts för tidigt. Den yngsta föddes 26+4 och hon har klarat sig utmärkt!
  12. 6
    Grattis till tjejen! Skönt att det blev en tjej. Det sägs att de har mycket lättare att klara sig bra. Min lille son har 2 kusiner som fötts för tidigt. Den yngsta föddes 26+4 och hon har klarat sig utmärkt!
  13. Medlem sedan
    Jul 2004
    #7

    Jätte GRATTIS

    vad skönt att allt gick bra o hoppas att ni har det bra. Hoppas att ni får komma närmre hem sen.
    Stort grattis till lillflickan!!
    carpe diem
  14. 7
    Jätte GRATTIS vad skönt att allt gick bra o hoppas att ni har det bra. Hoppas att ni får komma närmre hem sen.
    Stort grattis till lillflickan!!
  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8
    grattis.. förstår att det var skönt att hålla henne.
  16. 8
    grattis.. förstår att det var skönt att hålla henne.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    Nämen grattis!!!! Vilken otålig liten tjej:-)

    Skönt att det verkar gå bra för henne!
    Grattiskramar i massor!!
  18. 9
    Nämen grattis!!!! Vilken otålig liten tjej:-)

    Skönt att det verkar gå bra för henne!
    Grattiskramar i massor!!
  19. S-mamman
    #10
    Oj, vilken överasskning, GRATTIS! Härligt att allt gått så bra. Helt fantastiskt att så små bebisar kan klara sig med dagens sjukvård. Underbart och lycka till!
  20. 10
    Oj, vilken överasskning, GRATTIS! Härligt att allt gått så bra. Helt fantastiskt att så små bebisar kan klara sig med dagens sjukvård. Underbart och lycka till!
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    Bråttom!

    Stort varmt grattis till dig! Vilken tur att hon mår bra och hoppas ni snart får komma närmare hemmet.

    Varma kramar!♥
    ♥Par i prinsessor♥
  22. 11
    Bråttom! Stort varmt grattis till dig! Vilken tur att hon mår bra och hoppas ni snart får komma närmare hemmet.

    Varma kramar!♥
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12

    Men... hoppsan!

    Och samtidigt stort GRATTIS! Skönt att det har gått bra efter omständigheterna och hoppas att det fortsätter så. Alltså, 705 gram... Jag har svårt att tänka mig något så pyttelitet. Tur att vi bor i ett i-land med den sjukvård det innebär.
  24. 12
    Men... hoppsan! Och samtidigt stort GRATTIS! Skönt att det har gått bra efter omständigheterna och hoppas att det fortsätter så. Alltså, 705 gram... Jag har svårt att tänka mig något så pyttelitet. Tur att vi bor i ett i-land med den sjukvård det innebär.
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    men oj!

    Din lilla flicka hade då bråttom till världen! hoppas allt är bra och förblir bra och att du snart får åka lite närmre hem med flickan till ett närmre neonatal.
  26. 13
    men oj! Din lilla flicka hade då bråttom till världen! hoppas allt är bra och förblir bra och att du snart får åka lite närmre hem med flickan till ett närmre neonatal.
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14

    oj, redan!

    Grattis till din lilla lilla tjej.
    Nej, det tror man inte att man ska få bebis så tidigt när det är beräknat till maj.
    Skönt att höra att allt går bra.
    Var det moderkakan som lossnade?
    Sköt om er, många kramar
    Linda med Axel (jan. -03), *Isak (jan. -05),
    *Saga (sep. -05), Anton (aug. -06) och Tobias (april -08).
  28. 14
    oj, redan! Grattis till din lilla lilla tjej.
    Nej, det tror man inte att man ska få bebis så tidigt när det är beräknat till maj.
    Skönt att höra att allt går bra.
    Var det moderkakan som lossnade?
    Sköt om er, många kramar
  29. Medlem sedan
    Jun 2006
    #15
    Stort grattis till er!!
  30. 15
    Stort grattis till er!!
  31. Medlem sedan
    Jun 2006
    #16
    Hoppla, hoppla! Ja, vissa gör tydligen vad som helst för att få första barnet i gruppen SUUUUPER-GRATTIS!!! Hoppas allt går jättebra med lilla tjejen nu och att du orkar hålla modet uppe hela tiden. Det kommer säkert gå toppen-bra. Hör nu av dig ofta och meddela hur det går med allt, för det är säkert fler än jag som är nyfikna. GRATTIS!
  32. 16
    Hoppla, hoppla! Ja, vissa gör tydligen vad som helst för att få första barnet i gruppen SUUUUPER-GRATTIS!!! Hoppas allt går jättebra med lilla tjejen nu och att du orkar hålla modet uppe hela tiden. Det kommer säkert gå toppen-bra. Hör nu av dig ofta och meddela hur det går med allt, för det är säkert fler än jag som är nyfikna. GRATTIS!
  33. Medlem sedan
    Nov 2004
    #17
    GRATTIS !!!!
    Du får berätta mer efter hand. Det känns avlägset att redan kunna hålla i sin majbebis. Tänka sig.
    Allt kan hända.
    Kram till er alla.
    Heléne Loppan5
  34. 17
    GRATTIS !!!!
    Du får berätta mer efter hand. Det känns avlägset att redan kunna hålla i sin majbebis. Tänka sig.
    Allt kan hända.
    Kram till er alla.
    Heléne Loppan5
  35. Medlem sedan
    Jan 2005
    #18
    Ojj men så skönt att höra att ni mår bra.. jag håller mina tummar nu att hon blir starkare å starkare varje dag.. Jag förstår om du är chockad av att få bebis redan nu.
    Men GRATTIS till bebis..Kram Åsa
  36. 18
    Ojj men så skönt att höra att ni mår bra.. jag håller mina tummar nu att hon blir starkare å starkare varje dag.. Jag förstår om du är chockad av att få bebis redan nu.
    Men GRATTIS till bebis..Kram Åsa
  37. Medlem sedan
    Jul 2007
    #19
    Kära hjärtanes! Grattis i massor till dig!
    Tanken har slagit mig flera gånger att det faktist kan bli så att bebben vill komma ut redan nu..
    Min sambos dotter är född tre månader för tidigt, men hon är en pigg sex-åring idag och det märks inte alls på henne att hon är tidigt född.

    Många Grattis-Kramar till dig!!
  38. 19
    Kära hjärtanes! Grattis i massor till dig!
    Tanken har slagit mig flera gånger att det faktist kan bli så att bebben vill komma ut redan nu..
    Min sambos dotter är född tre månader för tidigt, men hon är en pigg sex-åring idag och det märks inte alls på henne att hon är tidigt född.

    Många Grattis-Kramar till dig!!
  39. Medlem sedan
    Dec 2007
    #20

    Ojoj!

    Ett jätte stort GRATTIS till flickan hoppas ni får det bra och att man snart får se lite bilder på henne. Det gick fort det kan man ju inte tänka sig att man ska få bebis nu när det är ett tag kvar till maj.

    Ha det bra

    Många kramar på er
  40. 20
    Ojoj! Ett jätte stort GRATTIS till flickan hoppas ni får det bra och att man snart får se lite bilder på henne. Det gick fort det kan man ju inte tänka sig att man ska få bebis nu när det är ett tag kvar till maj.

    Ha det bra

    Många kramar på er
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. "Om en flicka gifter sig med en flicka
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 19:38
  2. Pojke, flicka, flicka
    By 3-barnsmorsan in forum Många barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 11:41
  3. En flicka!
    By TTUK in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 21:04
  4. En flicka!
    By TTUK in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 18:45
  5. en flicka
    By Malin med Nils och Millie in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 20:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar