Läänge sen sist!!
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Läänge sen sist!!

    Ojoj tiden går i en rasande fart...innan jag fortsätter vill jag bara ropa ett stort hurra för alla goa 1-åringar!!! HIPP HIPP HURRA!

    Malin har varit sjuk i stort sett konstant sen jag skrev sist...värst är lungorna och alla infektioner. Känns som vardagen bara består av medicinering...hon ska ha astma inhalationer 4ggr per dygn minst och en inhalation tar ca 25minuter! Puh, sen är det en till medicin för lungorna på kvällen samt pencillin som hon nu äter i 4 hela veckor framöver...

    Men hon är en glad busunge trots allt...hon kryper ÖVERALLT, "pratar" och är väldans klåfingrig...haha. Tänk 16månader har hon hunnit bli!! Hon väger 9,7kg och är 69cm lång. Huvudomfång 50cm...hon har förmodligen hydrocefalus, efter nästa ultraljud om ca 2v får vi reda på om sjunt ska opereras in.

    Det är jobbigt med allt detta, men en glad liten MALIN gör att man orkar! Detta var en LITEN uppdatering från oss...mkt mer har hänt.....men det tar jag senare....!

    Många stora kramar från Mia & Malin.
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  2. 1
    Läänge sen sist!! Ojoj tiden går i en rasande fart...innan jag fortsätter vill jag bara ropa ett stort hurra för alla goa 1-åringar!!! HIPP HIPP HURRA!

    Malin har varit sjuk i stort sett konstant sen jag skrev sist...värst är lungorna och alla infektioner. Känns som vardagen bara består av medicinering...hon ska ha astma inhalationer 4ggr per dygn minst och en inhalation tar ca 25minuter! Puh, sen är det en till medicin för lungorna på kvällen samt pencillin som hon nu äter i 4 hela veckor framöver...

    Men hon är en glad busunge trots allt...hon kryper ÖVERALLT, "pratar" och är väldans klåfingrig...haha. Tänk 16månader har hon hunnit bli!! Hon väger 9,7kg och är 69cm lång. Huvudomfång 50cm...hon har förmodligen hydrocefalus, efter nästa ultraljud om ca 2v får vi reda på om sjunt ska opereras in.

    Det är jobbigt med allt detta, men en glad liten MALIN gör att man orkar! Detta var en LITEN uppdatering från oss...mkt mer har hänt.....men det tar jag senare....!

    Många stora kramar från Mia & Malin.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Hej Mohlina!

    Vad roligt att höra av, men tråkigt att Malin dras med så mkt sjukdomselände. (Det gör ju verkligen att ens eget sjukdomsgnäll kommer på skam). Hydrocefalus...har det något med vatten att göra??*okunnig*

    Tänk en stor tjej på 16månader! Väger bara ett halvt kilo mindre än min Miranda.
    Här är det också väldigt klåfingrigt och jag förstår inte hur hon lyckas få till det med alla knappar och inställningar, men hon älskar det och storasystrarna kan inte riktigt bli arga när hon förstör deras tv-tittande för hon är ju ändå så liten och gullig...

    Härligt att höra att hon är en glad tjej som hjälper er att kämpa vidare!

    Skickar er många kramar och hoppas att du snart hör av dig igen!

    Kram Lima
  4. 2
    Hej Mohlina! Vad roligt att höra av, men tråkigt att Malin dras med så mkt sjukdomselände. (Det gör ju verkligen att ens eget sjukdomsgnäll kommer på skam). Hydrocefalus...har det något med vatten att göra??*okunnig*

    Tänk en stor tjej på 16månader! Väger bara ett halvt kilo mindre än min Miranda.
    Här är det också väldigt klåfingrigt och jag förstår inte hur hon lyckas få till det med alla knappar och inställningar, men hon älskar det och storasystrarna kan inte riktigt bli arga när hon förstör deras tv-tittande för hon är ju ändå så liten och gullig...

    Härligt att höra att hon är en glad tjej som hjälper er att kämpa vidare!

    Skickar er många kramar och hoppas att du snart hör av dig igen!

    Kram Lima
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Hej!
    Roligt att höra från er, har tänkt på er.
    Skönt att höra att Malin är glad och stor är hon ju nu. Felicia väger precis detsamma. Tråkigt med alla mediciner....
  6. 3
    Hej!
    Roligt att höra från er, har tänkt på er.
    Skönt att höra att Malin är glad och stor är hon ju nu. Felicia väger precis detsamma. Tråkigt med alla mediciner....
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Åh, vad kul att höra av dig, även ifall det är jobbigt med astma och shuntar och grejer. Det är lugnt härinne och jag erkänner villigt att jg sällan har något att skriva, men jag är inne och läser så gott som varje dag. Stor kram och jag hoppas att det mesta av Malins problem växer bort med tiden.
  8. 4
    Åh, vad kul att höra av dig, även ifall det är jobbigt med astma och shuntar och grejer. Det är lugnt härinne och jag erkänner villigt att jg sällan har något att skriva, men jag är inne och läser så gott som varje dag. Stor kram och jag hoppas att det mesta av Malins problem växer bort med tiden.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Okej - då är hon ungefär ett kilo tyngre och tre centimeter kortare än Astrid. En liten beanbag alltså Hoppas att det inte är vattenskalle och att ni inte behöver operera in någon shunt...
  10. 5
    Okej - då är hon ungefär ett kilo tyngre och tre centimeter kortare än Astrid. En liten beanbag alltså Hoppas att det inte är vattenskalle och att ni inte behöver operera in någon shunt...
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6

    Kul

    att få höra något från er
    Tänk vilken stor tjej hon har blivit lilla Mailn!
    Stor kram till er
  12. 6
    Kul att få höra något från er
    Tänk vilken stor tjej hon har blivit lilla Mailn!
    Stor kram till er
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Så roligt att äntligen få höra av er!
    Malin är allt en liten kämpe, hennes mamma också! Hoppas verkligen att ni slipper operation och att Malin snart ska slippa alla mediciner.
    Hör av er snart igen så vi får höra hur det går!
    Kram på er!
  14. 7
    Så roligt att äntligen få höra av er!
    Malin är allt en liten kämpe, hennes mamma också! Hoppas verkligen att ni slipper operation och att Malin snart ska slippa alla mediciner.
    Hör av er snart igen så vi får höra hur det går!
    Kram på er!
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Hej och välkommen tillbaka
    Vad tråkigt att Malin fortfarande är så pass dålig men hon verkar ta det med större lugn än vi vuxna. Tur att hon är en liten pigg och nyfiken tjej ändå och livar upp tillvaron för er.
    Hoppas att ni slipper operation, men blir hon bättre av den så hoppas jag att operationen blir lyckad.

    kram
  16. 8
    Hej och välkommen tillbaka
    Vad tråkigt att Malin fortfarande är så pass dålig men hon verkar ta det med större lugn än vi vuxna. Tur att hon är en liten pigg och nyfiken tjej ändå och livar upp tillvaron för er.
    Hoppas att ni slipper operation, men blir hon bättre av den så hoppas jag att operationen blir lyckad.

    kram
  17. Medlem sedan
    Jun 2006
    #9
    men så kul att "se" dig!
    usch va tråkigt att höra om malin hoppas att hon snart piggnar till och att ni slipper mer sjukdomar nu...

    kram!
  18. 9
    men så kul att "se" dig!
    usch va tråkigt att höra om malin hoppas att hon snart piggnar till och att ni slipper mer sjukdomar nu...

    kram!
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    ÄNTLIGEN visar du dig igen. vi har frågat e dig.. välkommen tillbaka o hoppas att ni får en härlig vår i allafall.

    kram pia o emma
  20. 10
    ÄNTLIGEN visar du dig igen. vi har frågat e dig.. välkommen tillbaka o hoppas att ni får en härlig vår i allafall.

    kram pia o emma

Liknande trådar

  1. LÄÄNGE sen
    By mammaGåR in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 10:58
  2. Läänge sen
    By Beamedbarn in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 07:06
  3. Läänge sen sist..vad läser ni?
    By Busluren in forum Hem & fritid
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 19:49
  4. Läänge sedan...
    By D med I 01 & S 18/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 19:07
  5. Läänge sen sist!
    By tuls1 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 14:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar