Hulkningar??
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Hulkningar??

    Jag har inget illamående, inget alls. MEN har i ett par veckor gått omkring och hulkat mig i tid och otid. Särskilt mycket på förmiddagarna. Så idag var de så kraftiga att jag fick springa in på toan och spy flera ggr. Fortfarande inte minsta lilla illamående alltså.

    Hur vanligt är detta för jag har inte hört något liknande..?
    Jag shoppar - alltså finns jag!!!
  2. 1
    Hulkningar?? Jag har inget illamående, inget alls. MEN har i ett par veckor gått omkring och hulkat mig i tid och otid. Särskilt mycket på förmiddagarna. Så idag var de så kraftiga att jag fick springa in på toan och spy flera ggr. Fortfarande inte minsta lilla illamående alltså.

    Hur vanligt är detta för jag har inte hört något liknande..?
  3. jenlon
    #2
    Jag mår ju iofs illa precis hela tiden, men ulkar också ofta, särskilt på morgonen. Ibland kan det komma utan förvarning mitt i en liten måltid. Det bara vänder liksom. När jag snyter mig eller borstar tänderna kommer det direkt som ett brev på posten. Men som svar på din fråga....det är säkert inte helt ovanligt, tycker jag har hört andra som har det som du. Du får njuta av att slippa illamåendet helt enkelt!
  4. 2
    Jag mår ju iofs illa precis hela tiden, men ulkar också ofta, särskilt på morgonen. Ibland kan det komma utan förvarning mitt i en liten måltid. Det bara vänder liksom. När jag snyter mig eller borstar tänderna kommer det direkt som ett brev på posten. Men som svar på din fråga....det är säkert inte helt ovanligt, tycker jag har hört andra som har det som du. Du får njuta av att slippa illamåendet helt enkelt!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Med Jonte

    råkade jag ut för ungefär samma sak. Trodde att jag var helt igenom illamåendet och hade klarat mig lindrigt undan. Så en dag i vecka 14 tror jag det var så satt jag och åt frukost då det bara tvärvände och jag sprang på toaletten och började hulka och så kräktes jag. Inget illamående, bara hulkningar och kräk. Sen fortsatte det med hulkningar ett tag men inget mer kräk. Vet inte alls vad det var eller vad det beror på men jag räknar mig ändå till de lyckligt lottade som inte haft så jobbigt med illamående och så, vare sig den gången eller den här gången.
  6. 3
    Med Jonte råkade jag ut för ungefär samma sak. Trodde att jag var helt igenom illamåendet och hade klarat mig lindrigt undan. Så en dag i vecka 14 tror jag det var så satt jag och åt frukost då det bara tvärvände och jag sprang på toaletten och började hulka och så kräktes jag. Inget illamående, bara hulkningar och kräk. Sen fortsatte det med hulkningar ett tag men inget mer kräk. Vet inte alls vad det var eller vad det beror på men jag räknar mig ändå till de lyckligt lottade som inte haft så jobbigt med illamående och så, vare sig den gången eller den här gången.
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Jag tror inte heller att det är så ovanligt. Jag har ganska känslig kräkreflex och sedan jag blev gravid är den ändå känsligare. När jag borstar tänderna får jag passa mig noga så att jag inte hulkar till och nästan kräks. Har inte hänt medan jag ätit, än....

    Jag lästa i Handbok för Gravida att Vicky (författarinnan) kände ngn som spydde helt utan förvarning. Hon fick stanna inne i några månader för att inte riskera att kräkas på folk helt oförhappandes Huh!
  8. 4
    Jag tror inte heller att det är så ovanligt. Jag har ganska känslig kräkreflex och sedan jag blev gravid är den ändå känsligare. När jag borstar tänderna får jag passa mig noga så att jag inte hulkar till och nästan kräks. Har inte hänt medan jag ätit, än....

    Jag lästa i Handbok för Gravida att Vicky (författarinnan) kände ngn som spydde helt utan förvarning. Hon fick stanna inne i några månader för att inte riskera att kräkas på folk helt oförhappandes Huh!

Liknande trådar

  1. Efter et antal hulkningar...
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 18:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar