Dåligt samvete
Epilepsi
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Dåligt samvete

    Hejsan Elvira hade 5 anfall i morse o blev ledsen som hon brukar.Storebror va inte sig själv man såg hur han försökte ha modet uppe.Hela morgonen fick ja priotera Elvira,Algot försökte med allt för att ja skulle se o höra honom.Ja blev arg några ggr för Elvira behöver lugn o ro.Tillslut så satt Algot o bara stirra i tomma intet o det jävla dåliga samvetet kom fram.När farmor kom för att hämta Algot o köra honom till dagis ville han inte åka.Han ville va hemma så ledsen åkte han till dagis.Hur har ni med syskonen vad kan man göra ? Tycker så synd om honom han har varit i skymundan sen hon kom till världen.Han har ALDRIG visat nått agg i mot henne han är så snäll,o bara får hänga med på nått sätt.Det kunde ju vara värre,vill bara att han förstår att vi älskar honom masser.Har ni några knep för att få det bättre för syskonet när Elvira har det kämpigt? Mår bläääääääääääää!
  2. 1
    Dåligt samvete Hejsan Elvira hade 5 anfall i morse o blev ledsen som hon brukar.Storebror va inte sig själv man såg hur han försökte ha modet uppe.Hela morgonen fick ja priotera Elvira,Algot försökte med allt för att ja skulle se o höra honom.Ja blev arg några ggr för Elvira behöver lugn o ro.Tillslut så satt Algot o bara stirra i tomma intet o det jävla dåliga samvetet kom fram.När farmor kom för att hämta Algot o köra honom till dagis ville han inte åka.Han ville va hemma så ledsen åkte han till dagis.Hur har ni med syskonen vad kan man göra ? Tycker så synd om honom han har varit i skymundan sen hon kom till världen.Han har ALDRIG visat nått agg i mot henne han är så snäll,o bara får hänga med på nått sätt.Det kunde ju vara värre,vill bara att han förstår att vi älskar honom masser.Har ni några knep för att få det bättre för syskonet när Elvira har det kämpigt? Mår bläääääääääääää!
  3. lenee
    #2

    utan tvekan svårt

    det du tar upp detta med syskon och hur dom hanterar att allt fokus är på andra syskon
    Jag vet att det har varit uppe just på dessa föräldra träffar jag förespråkat tidigare och det som då konstaterades var att Även om syskon tex som din son har mycket tid med mormor eller farmor farfar ja du fårstår så som många löste det är det ensamtid med föräldern som saknas och den kan ingen godaste farmor mfl ersätta Så dela på er att ge honom tid med er ensamma film bak mm behöver inte vara så märkvärdig tex att du läser en bok varje kväll med honom era rutiner Enkla rutiner som kan ändras när Elvira mår dåligt Värre med tex saker ni ska åka i väg att göra och då fungerar ju inte det när Elvira mår dåligt och hans besvikelse finns där I dessa utan för hemmet aktiviteter kan just mor o farföräldrar vara viktiga
    Men nu är det så att ofta förstår syskon mycket mer än vi som förälder kan tänka oss och deras medkänsla är stor om dom får vara ledsna. Ofta kan syskon tex sätta ord på att det är som det är hemma Elvira är i fokus prg av sin ep tex inte för att ni tycker bättre om henne Detta måste du ta upp och förklara för din son ständigt att det är så här informera honom om ep och varför gör honom medveten om hur det är just för att han inte ska känna att det är honom ni väljer bort utan att ni gör honom delaktig i ert omhändertagande av Elvira
    Min dotter är snart vuxen och vi har i familjen levat med detta ständigt Men hennes syskon har sagt att dom inte kände av det att dom var ledsna som jag skrev men mest för lillasyster ( precis som vi föräldrar var /är ) inte för att dom blev åsidosatta Dom är äldre som du förstår
    Det var nog jag som mamma som hade dåligt samvete mest och kände att jag inte räckte till att jag som du kände mig maktlös inför ep syskon och att inte kunna styra min värld om du förstår
    Det finns en bra film fisketuren som man kan beställa från ep förbundet som din son kommer att gilla det handlar om just ett syskonpar där den ena har ep och inte så mycket om just det att vara syskon men de har huvudrollern i denna tecknade film För övrigt bra att visa på dagis skola mm
    Detta blev långt men hoppas att du förstår vad jag menade
  4. 2
    utan tvekan svårt det du tar upp detta med syskon och hur dom hanterar att allt fokus är på andra syskon
    Jag vet att det har varit uppe just på dessa föräldra träffar jag förespråkat tidigare och det som då konstaterades var att Även om syskon tex som din son har mycket tid med mormor eller farmor farfar ja du fårstår så som många löste det är det ensamtid med föräldern som saknas och den kan ingen godaste farmor mfl ersätta Så dela på er att ge honom tid med er ensamma film bak mm behöver inte vara så märkvärdig tex att du läser en bok varje kväll med honom era rutiner Enkla rutiner som kan ändras när Elvira mår dåligt Värre med tex saker ni ska åka i väg att göra och då fungerar ju inte det när Elvira mår dåligt och hans besvikelse finns där I dessa utan för hemmet aktiviteter kan just mor o farföräldrar vara viktiga
    Men nu är det så att ofta förstår syskon mycket mer än vi som förälder kan tänka oss och deras medkänsla är stor om dom får vara ledsna. Ofta kan syskon tex sätta ord på att det är som det är hemma Elvira är i fokus prg av sin ep tex inte för att ni tycker bättre om henne Detta måste du ta upp och förklara för din son ständigt att det är så här informera honom om ep och varför gör honom medveten om hur det är just för att han inte ska känna att det är honom ni väljer bort utan att ni gör honom delaktig i ert omhändertagande av Elvira
    Min dotter är snart vuxen och vi har i familjen levat med detta ständigt Men hennes syskon har sagt att dom inte kände av det att dom var ledsna som jag skrev men mest för lillasyster ( precis som vi föräldrar var /är ) inte för att dom blev åsidosatta Dom är äldre som du förstår
    Det var nog jag som mamma som hade dåligt samvete mest och kände att jag inte räckte till att jag som du kände mig maktlös inför ep syskon och att inte kunna styra min värld om du förstår
    Det finns en bra film fisketuren som man kan beställa från ep förbundet som din son kommer att gilla det handlar om just ett syskonpar där den ena har ep och inte så mycket om just det att vara syskon men de har huvudrollern i denna tecknade film För övrigt bra att visa på dagis skola mm
    Detta blev långt men hoppas att du förstår vad jag menade
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Tack så mycke för visat stöd.Det värmer.
  6. 3
    Tack så mycke för visat stöd.Det värmer.
  7. lenee
    #4

    läste ditt inlägg

    på hjärnskador men svarar dig här inne på ep
    Du skriver att din dotter inte har en diagnos men som lekman och förälder till ett barn med uppkommen efter förlossninge hjärskada ( hjärninfarkt ) så har diagnosen blivit Cerbral pares en cp-skada helt enkelt I sverige klassas alla dessa uppkommna hjärskador som det om barnet inte har fyllt 2 år som cp-skador så den diagnosen har du ni
    Sedan kan ingen förutspå hur det har påverkat din dotters metala utveckling Så mitt räd är strunta i skadan och hur det blir för oss med funktionhindrade barn gäller verkligen små barn små bekymmer osv Hon är den hon är och just nu är hon elvira som kan massor för ett litet barn med den starten
    Däremot ska du om du orkar se till att via hab få så mycket tränning som går till elvira och så många föräldra grupper du kan för din del ,
  8. 4
    läste ditt inlägg på hjärnskador men svarar dig här inne på ep
    Du skriver att din dotter inte har en diagnos men som lekman och förälder till ett barn med uppkommen efter förlossninge hjärskada ( hjärninfarkt ) så har diagnosen blivit Cerbral pares en cp-skada helt enkelt I sverige klassas alla dessa uppkommna hjärskador som det om barnet inte har fyllt 2 år som cp-skador så den diagnosen har du ni
    Sedan kan ingen förutspå hur det har påverkat din dotters metala utveckling Så mitt räd är strunta i skadan och hur det blir för oss med funktionhindrade barn gäller verkligen små barn små bekymmer osv Hon är den hon är och just nu är hon elvira som kan massor för ett litet barn med den starten
    Däremot ska du om du orkar se till att via hab få så mycket tränning som går till elvira och så många föräldra grupper du kan för din del ,
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Jag tror att barn fórstàr och uppoffrar sig mycket fór sina syskon nár det behóvs, precis som du ocksà beráttar, men jag tror ocksà att man kan gottgóra dem vid násta tillfálle som man har mójlighet. Att man nár det ár lugnt ger extra uppmárksamhet och kárlek ár ett balsam i barnets hjárta och som làter dem veta att de ár várda allt guld i várlden. Det behóver vara bara kram och puss, mycket "jag ser dig" och lite prat och sà ár tanken full igen.
  10. 5
    Jag tror att barn fórstàr och uppoffrar sig mycket fór sina syskon nár det behóvs, precis som du ocksà beráttar, men jag tror ocksà att man kan gottgóra dem vid násta tillfálle som man har mójlighet. Att man nár det ár lugnt ger extra uppmárksamhet och kárlek ár ett balsam i barnets hjárta och som làter dem veta att de ár várda allt guld i várlden. Det behóver vara bara kram och puss, mycket "jag ser dig" och lite prat och sà ár tanken full igen.
  11. Anonym
    #6
    Har du barn med epilepsi?
    Jag är nyfiken eftersom gruppen är till för det. *pekar på infot* Med tanke på att du klampar runt i autism utan att tillhöra den gruppen så undrar jag...
  12. 6
    Har du barn med epilepsi?
    Jag är nyfiken eftersom gruppen är till för det. *pekar på infot* Med tanke på att du klampar runt i autism utan att tillhöra den gruppen så undrar jag...
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Sà du fóljde efter mig fràn autism hit?
  14. 7
    Sà du fóljde efter mig fràn autism hit?
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Det finns ingen anledning att jag ska svara dig anonym. Sà du fàr fortsátta att leva i ovisshet om det.
  16. 8
    Det finns ingen anledning att jag ska svara dig anonym. Sà du fàr fortsátta att leva i ovisshet om det.
  17. Anonym
    #9
    Så du menar att du har rätt att kräva svar av medlemmarna oaktat nick och medans du själv spelar efter helt andra regler?

    Lorena! Läs snackinfot! Hör du hemma i detta snack?
  18. 9
    Så du menar att du har rätt att kräva svar av medlemmarna oaktat nick och medans du själv spelar efter helt andra regler?

    Lorena! Läs snackinfot! Hör du hemma i detta snack?
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #10
    Sluta sóka bràk.
  20. 10
    Sluta sóka bràk.
  21. Anonym
    #11
    Varför är det så svårt för dig att svara på en enkel fråga?
    Din ovilja att svara tolkar jag bara på ett enda sätt: att du faktiskt INTE hör hemma här. Därmed kan man betrakta din närvaro som ett försök att skapa oro här också.
  22. 11
    Varför är det så svårt för dig att svara på en enkel fråga?
    Din ovilja att svara tolkar jag bara på ett enda sätt: att du faktiskt INTE hör hemma här. Därmed kan man betrakta din närvaro som ett försök att skapa oro här också.
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    Det ár du som inte hór hemma hár. Och det ár du som skapar oro. Sluta sóka bràk.
  24. 12
    Det ár du som inte hór hemma hár. Och det ár du som skapar oro. Sluta sóka bràk.
  25. Tröttnat
    #13
    Hur vet du det så bergssäkert? Man är ute på tunn is när man bergssäkert slår fast vem som tillhör vart. Mig veterligen har ingen här lämnat in något intyg, iallafall inte jag.
  26. 13
    Hur vet du det så bergssäkert? Man är ute på tunn is när man bergssäkert slår fast vem som tillhör vart. Mig veterligen har ingen här lämnat in något intyg, iallafall inte jag.
  27. Medlem sedan
    Jan 2007
    #14
    Nej, just det.
  28. 14
    Nej, just det.
  29. lenee
    #15

    Skulle du vilja vara så

    snäll och låta lorena vara i fred och framför allt respektera att vi som skriver här inne har barn med allvarliga sjukdomar ( även andra snack gäller detta ) och har inte varken tid eller ork för det du gör ,
    Läs trådarna längre ner så hittar du ditt svar om Loreana hör hit eller inte
    Tack lorena för överigt för dina kloka o bra råd oss föräldrar till barn med ep emellan
  30. 15
    Skulle du vilja vara så snäll och låta lorena vara i fred och framför allt respektera att vi som skriver här inne har barn med allvarliga sjukdomar ( även andra snack gäller detta ) och har inte varken tid eller ork för det du gör ,
    Läs trådarna längre ner så hittar du ditt svar om Loreana hör hit eller inte
    Tack lorena för överigt för dina kloka o bra råd oss föräldrar till barn med ep emellan
  31. Medlem sedan
    May 2007
    #16
    Jag måste också tacka Lorena som sagt så mkt kloka/tröstade ord till mig. Men till dig som vill vara anonym ett tips sök upp en annan linje om du vill söka bråk här vill vi ventilera våra olika situationer. Man ska inte söka bråk på dessa linjerna!
  32. 16
    Jag måste också tacka Lorena som sagt så mkt kloka/tröstade ord till mig. Men till dig som vill vara anonym ett tips sök upp en annan linje om du vill söka bråk här vill vi ventilera våra olika situationer. Man ska inte söka bråk på dessa linjerna!

Liknande trådar

  1. Dåligt samvete
    By Mammahaj in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 21:01
  2. dåligt samvete!!
    By memlos in forum _0407 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 12:48
  3. Dåligt samvete?
    By Hosanna in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:17
  4. Dåligt samvete
    By Imre in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 17:24
  5. Dåligt samvete!
    By annahconda in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar