Tappat mjölktänder?
_0207 Julibarn
  1. anonymt namn
    #1

    Tappat mjölktänder?

    Hej!
    Jag undrar om det är fler barn här som har tappat flera tänder?
    Min son har tappat 4 mjölktänder redan och den första tanden tappade han för ca. ett halv år sedan ,tidigt tycker jag?
  2. 1
    Tappat mjölktänder? Hej!
    Jag undrar om det är fler barn här som har tappat flera tänder?
    Min son har tappat 4 mjölktänder redan och den första tanden tappade han för ca. ett halv år sedan ,tidigt tycker jag?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    inte tappad ännu men en lös tand. En kompis på dagis har redan tappat 4 tänder. Det är ju väldigt olika. Min dotter 7 år har 5 lösa tänder men ingen har ramlat bort...
  4. 2
    inte tappad ännu men en lös tand. En kompis på dagis har redan tappat 4 tänder. Det är ju väldigt olika. Min dotter 7 år har 5 lösa tänder men ingen har ramlat bort...
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Här

    är fyra tänder tappade, samtliga framtänder i nederkäken. De två mittersta tappades i somras någon gång så de nya har redan kommit upp. De på var sida tappades för 14 dagar sen.
    Sen är de två framtill i överkäken lösa. Så det går undan. Tycker också det är tidigt. Mjölktänderna hade gärna fått sitta ett tag till. Men, men...inte mycket man kan påverkan. Linn är i alla fall glad när tandfen varit på besök!
  6. 3
    Här är fyra tänder tappade, samtliga framtänder i nederkäken. De två mittersta tappades i somras någon gång så de nya har redan kommit upp. De på var sida tappades för 14 dagar sen.
    Sen är de två framtill i överkäken lösa. Så det går undan. Tycker också det är tidigt. Mjölktänderna hade gärna fått sitta ett tag till. Men, men...inte mycket man kan påverkan. Linn är i alla fall glad när tandfen varit på besök!
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4
    Min dotter har tappat två tänder nere och två nya är nästan uppe. Första tanden tappade hon i höstas.
  8. 4
    Min dotter har tappat två tänder nere och två nya är nästan uppe. Första tanden tappade hon i höstas.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Inte en lös tand i sikte. Här känns det långt borta. Men i och för sig fick Ida inte sina tänder förrän hon nästan fyllde ett år, jag har för mig att det kan ha ett samband. Någon som vet?
    I vilket fall som helst börjar de små tänderna nästan se för små ut i hennes ansikte och mun.
  10. 5
    Inte en lös tand i sikte. Här känns det långt borta. Men i och för sig fick Ida inte sina tänder förrän hon nästan fyllde ett år, jag har för mig att det kan ha ett samband. Någon som vet?
    I vilket fall som helst börjar de små tänderna nästan se för små ut i hennes ansikte och mun.
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Stämmer inte

    här i alla fall. Linn var också sen med att få tänder. Hon var drygt 11 månader innan första risgrynet syntes. Ändå var hon tidig att börja tappa tänder.
  12. 6
    Stämmer inte här i alla fall. Linn var också sen med att få tänder. Hon var drygt 11 månader innan första risgrynet syntes. Ändå var hon tidig att börja tappa tänder.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Inga här

    Leia har inte tappat en enda, många av hennes jämnårig kompisar har tappat både 3 och 4 tänder. Leia var ju oxå sen med tänderna, 15 månader fick hon sina 2 första. Vet som sagt inte heller om det är ett samband, men jag ser det inte som någon nackdel iaf. Kortare tid med de nya tänderna istället.
    Sara med stor tjej född juli 2002 och liten tjej född 11 dec 2006.
    http://pyret2006.blogg.se
  14. 7
    Inga här Leia har inte tappat en enda, många av hennes jämnårig kompisar har tappat både 3 och 4 tänder. Leia var ju oxå sen med tänderna, 15 månader fick hon sina 2 första. Vet som sagt inte heller om det är ett samband, men jag ser det inte som någon nackdel iaf. Kortare tid med de nya tänderna istället.
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    En lös tand finns här! Och den blev lös bara veckan efter att storebror tappade sin första... Han är snart 7 år.

    Helene har ju också sin glugg fram, men den har hon ju dragit ut när hon var 2 år, så det räknas ju inte
  16. 8
    En lös tand finns här! Och den blev lös bara veckan efter att storebror tappade sin första... Han är snart 7 år.

    Helene har ju också sin glugg fram, men den har hon ju dragit ut när hon var 2 år, så det räknas ju inte
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9
    Ingen lös tand här, men på röntgenbilder vi tog för en månad sedan sa tandläkaren att framtänderna inte satt fast i många trådar så hon trodde att de snart skulle börja kännas lösa.
  18. 9
    Ingen lös tand här, men på röntgenbilder vi tog för en månad sedan sa tandläkaren att framtänderna inte satt fast i många trådar så hon trodde att de snart skulle börja kännas lösa.
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    Japp och nu sitter ena framtanden löst! Dessutom har hon två nya kindtänder på gång.


    Var tog min lilla bebis vägen?
  20. 10
    Japp och nu sitter ena framtanden löst! Dessutom har hon två nya kindtänder på gång.


    Var tog min lilla bebis vägen?
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Nellie har oxå tappat sina tänder, hon har tappat 4 tänder och har 2 i överkäken lösa.

    Nellie tappade sin första tand i juni förra året, varje tand har varit en pärs, helt plötsligt får hon för sig att då hon har en sån lös tand får hon för sig att hon inte varken kan äta eller dricka.

    Dom är så söta våra 5 (snart) 6-åringar med sina tandlösa munnar*ler*
  22. 11
    Nellie har oxå tappat sina tänder, hon har tappat 4 tänder och har 2 i överkäken lösa.

    Nellie tappade sin första tand i juni förra året, varje tand har varit en pärs, helt plötsligt får hon för sig att då hon har en sån lös tand får hon för sig att hon inte varken kan äta eller dricka.

    Dom är så söta våra 5 (snart) 6-åringar med sina tandlösa munnar*ler*

Liknande trådar

  1. Mjölktänder-nya tänder
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 14:05
  2. Nån som lagat mjölktänder?
    By marib in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-21, 20:58
  3. Har katter mjölktänder?
    By Camelia in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 10:34
  4. Mjölktänder
    By husan in forum Ur barnamun
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 20:20
  5. Mjölktänder!!!!!
    By Sara m Simon -00 & Julia -02 & bf 3/2 in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 10:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar