Vagn?
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Vagn?

    Vad har ni för vagnar till era små nu? Antar att många använder sittvagnsdel om man haft en duo, men min gamla kärra pajade och nu har jag tröttnat på vår hauk som vi köpte för att få plats med i bilen. Känns onödigt stor och klumpig. Jag vill ha en smalare, lättkörd vagn som tar liten plats. Nån som har en idé?
  2. 1
    Vagn? Vad har ni för vagnar till era små nu? Antar att många använder sittvagnsdel om man haft en duo, men min gamla kärra pajade och nu har jag tröttnat på vår hauk som vi köpte för att få plats med i bilen. Känns onödigt stor och klumpig. Jag vill ha en smalare, lättkörd vagn som tar liten plats. Nån som har en idé?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Hej vi har en Phil and Ted och jag ÄÄÄLskar den vagnen men du kanske vill ha en mindre? Men den är super lätt körd och tar ingen plats i bilen men nu har vi ju i och för sig en stor bil så beror ju på
  4. 2
    Hej vi har en Phil and Ted och jag ÄÄÄLskar den vagnen men du kanske vill ha en mindre? Men den är super lätt körd och tar ingen plats i bilen men nu har vi ju i och för sig en stor bil så beror ju på
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    och jag har samma vagn som Geo dvs en Phil & Ted.
    Syskonvarianten iofs. Är mycket nöjd med den men som enkel sittvagn hade jag nog inte kostat på så mycket pengar. Dock som syskonvagn var den helt klart värt sina pengar då syskonvagnar visst vart hejdlöst dyrt i nypris ialla fall.
    Jag behövde en smal vagn så då vart det väl nästan bara denna jag hade att välja på .. och jag är så nöjd.
  6. 3
    och jag har samma vagn som Geo dvs en Phil & Ted.
    Syskonvarianten iofs. Är mycket nöjd med den men som enkel sittvagn hade jag nog inte kostat på så mycket pengar. Dock som syskonvagn var den helt klart värt sina pengar då syskonvagnar visst vart hejdlöst dyrt i nypris ialla fall.
    Jag behövde en smal vagn så då vart det väl nästan bara denna jag hade att välja på .. och jag är så nöjd.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Nja, jag varken kan eller vill lägga mkt pengar på en vagn. Kollar helst beg. fram till. Maken är inte till stor hjälp. Det är ju mest jag som kör och han tycker att det går väl snart att använda sulkyn. Vi får se vad vi kan komma fram till.
  8. 4
    Nja, jag varken kan eller vill lägga mkt pengar på en vagn. Kollar helst beg. fram till. Maken är inte till stor hjälp. Det är ju mest jag som kör och han tycker att det går väl snart att använda sulkyn. Vi får se vad vi kan komma fram till.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    och vad kom "fram till" ifrån???
  10. 5
    och vad kom "fram till" ifrån???
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Vi köpte en Brio sittvagn modell mindre och föregående års färger för 1400. Helt ok, liten för bilen och går att fälla i tre lägen för sovpauser. Vår kombivagn var helt utsliten och sedan -99 så ganska omodern dessutom. Den här vagnen har höj och sänkbart hantag en riktig lyx när man traskat runt med den gamla.
  12. 6
    Vi köpte en Brio sittvagn modell mindre och föregående års färger för 1400. Helt ok, liten för bilen och går att fälla i tre lägen för sovpauser. Vår kombivagn var helt utsliten och sedan -99 så ganska omodern dessutom. Den här vagnen har höj och sänkbart hantag en riktig lyx när man traskat runt med den gamla.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Jag har i och för sig oxå syskonvarianten men Aurora åker aldrig vagn nu för tiden så kunde nog ha köpt en enkel vagn så här med facit i hand men jag är super nöjd med den
  14. 7
    Jag har i och för sig oxå syskonvarianten men Aurora åker aldrig vagn nu för tiden så kunde nog ha köpt en enkel vagn så här med facit i hand men jag är super nöjd med den
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8

    Det där låter som

    något jag kunde tänka mig. Vår kombivagn var från -98 och använd till fyra barn. Minstingen tyckte inte alls om den och sen lossnade en del och maken lagade men den fick tillslut smörjas var och varannan dag för att inte gnissla högt. Nu är jag innerligt trött på vår andra vagn, suck.
  16. 8
    Det där låter som något jag kunde tänka mig. Vår kombivagn var från -98 och använd till fyra barn. Minstingen tyckte inte alls om den och sen lossnade en del och maken lagade men den fick tillslut smörjas var och varannan dag för att inte gnissla högt. Nu är jag innerligt trött på vår andra vagn, suck.
  17. Medlem sedan
    Jan 2008
    #9

    Teutonia mistral..

    (tror jag..eller prestige...hmpf jag vet inte, köpte den -06. Sittdel m bebislift-men nu är den ju bara sittvagn!) och en MacLaren "shoppingvagn".

    Köpte en vagn i present till min svägerska förra aret, en Teutonia Timmy, den är rätt liten med fullt liggläge etc. Hon är jättenöjd.Kostade runt 3000 tror jag.
  18. 9
    Teutonia mistral.. (tror jag..eller prestige...hmpf jag vet inte, köpte den -06. Sittdel m bebislift-men nu är den ju bara sittvagn!) och en MacLaren "shoppingvagn".

    Köpte en vagn i present till min svägerska förra aret, en Teutonia Timmy, den är rätt liten med fullt liggläge etc. Hon är jättenöjd.Kostade runt 3000 tror jag.
  19. Medlem sedan
    Feb 2001
    #10
    storasyster är 2.5 nu så många gånger har jag den som enkelvagn. Men när vi går lite längre eller har mer bråttom så åker bägge i den ännu.
    Den har varit guld värd för min del. använder den dagligen flera gånger
  20. 10
    storasyster är 2.5 nu så många gånger har jag den som enkelvagn. Men när vi går lite längre eller har mer bråttom så åker bägge i den ännu.
    Den har varit guld värd för min del. använder den dagligen flera gånger
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11

    Emmaljunga Scooter

    har vi och den är såååå bra Liggvagnen med sittdel skippade vi när hon var runt 6 månader, alldeles för klumpig!
    Johanna 06
    Ludvig 08
  22. 11
    Emmaljunga Scooter har vi och den är såååå bra Liggvagnen med sittdel skippade vi när hon var runt 6 månader, alldeles för klumpig!
  23. Medlem sedan
    Jan 2008
    #12

    Primus heter den visst..

    ..vagnen jag drar runt med varje dag. tänk att det ska vara sa svart att komma ihag ;-D
  24. 12
    Primus heter den visst.. ..vagnen jag drar runt med varje dag. tänk att det ska vara sa svart att komma ihag ;-D

Liknande trådar

  1. Jogga med vagn - vilken vagn då?
    By johannanstans in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:05
  2. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  3. typ av vagn
    By esteten in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 07:58
  4. Vagn vagn vagn...Hjälp
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 21:53
  5. Vad har ni för vagn?
    By Rut m. Emma 4/4-05 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 10:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar