Färgade flytningar....
_0810 Oktoberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Färgade flytningar....

    Jag måste bara fråga vad ni tror... Jag har haft lite rosa/gula/orange flytningar nu från och till i mer än en vecka, aldrig något blod direkt eller brunt. Jag vet ju att man kan ha det utan att det är någon fara för missfall men den senaste tiden har jag fått sån väldig molvärk oxå. Det är som en konstant mensvärk längst ner i magen och precis vid äggstockarna. Känns det så vid missfall eller hur känns det tro.
    Jag var och gjorde ett vul i slutet på v 5 och läkaren tyckte sig skymta ett litet hjärta men allt var väldigt litet och svårt att se. Jag hade då haft dessa flytningar några dagar men inte denna mensvärken. Jag är redan inställd på att det är ett ma eller något sådant men vad tror ni andra kloka....
  2. 1
    Färgade flytningar.... Jag måste bara fråga vad ni tror... Jag har haft lite rosa/gula/orange flytningar nu från och till i mer än en vecka, aldrig något blod direkt eller brunt. Jag vet ju att man kan ha det utan att det är någon fara för missfall men den senaste tiden har jag fått sån väldig molvärk oxå. Det är som en konstant mensvärk längst ner i magen och precis vid äggstockarna. Känns det så vid missfall eller hur känns det tro.
    Jag var och gjorde ett vul i slutet på v 5 och läkaren tyckte sig skymta ett litet hjärta men allt var väldigt litet och svårt att se. Jag hade då haft dessa flytningar några dagar men inte denna mensvärken. Jag är redan inställd på att det är ett ma eller något sådant men vad tror ni andra kloka....
  3. Anonym jess
    #2
    jag har också flytningar, dock inte rosa el bruna, mer som gul/orange, men jag blir också nojjig.
    jag pratade med min bm om just flytningar och hon sa att flytningar är jätte bra, om man skulle vara torr och inte ha flytningar så blir bm mer orolig för komplikationer.
    molvärken kommer och går i graviditeten hos det flesta och molvärk är inte förknippat med missfall vad jag vet.
    om man får missfall och kroppen sköter det själv så ska det göra fruktansvärt ont och mer som en mkt mkt förstärkt mensvärk.
    vid ma kände jag inte mkt mer än att det tryckte på upp mot bröstet och sökte därför hjälp och då såg man inte något hjärtslag.
    ma ska asså inte kännas av tills det att kroppen kanske stöter ut fostret själv.
    du ska inte vara inställd på att det är ett ma/mf, du har gjort ett vul och dom skymtade ett hjärtslag, det är tidigt i graviditeten för att kunna få en stark bild av hjärtsalg så jag tycker att du ska boka en ny tid i v7 och kolla hjärtsalgen för din egen skull så du får höra att bebben lever, ska själv på ett sånt vul i morgon och är nojjan själv över detta.
  4. 2
    jag har också flytningar, dock inte rosa el bruna, mer som gul/orange, men jag blir också nojjig.
    jag pratade med min bm om just flytningar och hon sa att flytningar är jätte bra, om man skulle vara torr och inte ha flytningar så blir bm mer orolig för komplikationer.
    molvärken kommer och går i graviditeten hos det flesta och molvärk är inte förknippat med missfall vad jag vet.
    om man får missfall och kroppen sköter det själv så ska det göra fruktansvärt ont och mer som en mkt mkt förstärkt mensvärk.
    vid ma kände jag inte mkt mer än att det tryckte på upp mot bröstet och sökte därför hjälp och då såg man inte något hjärtslag.
    ma ska asså inte kännas av tills det att kroppen kanske stöter ut fostret själv.
    du ska inte vara inställd på att det är ett ma/mf, du har gjort ett vul och dom skymtade ett hjärtslag, det är tidigt i graviditeten för att kunna få en stark bild av hjärtsalg så jag tycker att du ska boka en ny tid i v7 och kolla hjärtsalgen för din egen skull så du får höra att bebben lever, ska själv på ett sånt vul i morgon och är nojjan själv över detta.
  5. Anonym
    #3
    Tack för ditt svar. Jag har tid på torsdag för ett nytt vul i v. 7 så vi får väl se vad det visar då. Men den här molvärken kan inte vara normal, det gör inte jätteont men jag känner av det hela tiden förutom när jag sover. Det är precis som att kroppen vill stöta ut någonting men det kommer likson inte ut.
  6. 3
    Tack för ditt svar. Jag har tid på torsdag för ett nytt vul i v. 7 så vi får väl se vad det visar då. Men den här molvärken kan inte vara normal, det gör inte jätteont men jag känner av det hela tiden förutom när jag sover. Det är precis som att kroppen vill stöta ut någonting men det kommer likson inte ut.
  7. Anonym jess
    #4
    molvärken är normal, om du har mensliknande värk, asså så att du inte går runt och har en massa värk som är värre än mensvärk villsäga.
    men bland alla gravida som finns så är molvärken ett grav-symtom.och det är ett symtom som kommer och går under perioder.
    min bm sa att man brukar ha "ont" i magen i början, som molvärk och det spänner och drar lite.
    så jag tror inte att du behöver oroa dig över just det.
    bra att du har fått en ny tid, och om du inte litar på mig ang molvärken så kan du ju passa på att fråga när du är där=)
    detta går bra ska du se och det låter inte konstigt alls.
    lycka till kram
  8. 4
    molvärken är normal, om du har mensliknande värk, asså så att du inte går runt och har en massa värk som är värre än mensvärk villsäga.
    men bland alla gravida som finns så är molvärken ett grav-symtom.och det är ett symtom som kommer och går under perioder.
    min bm sa att man brukar ha "ont" i magen i början, som molvärk och det spänner och drar lite.
    så jag tror inte att du behöver oroa dig över just det.
    bra att du har fått en ny tid, och om du inte litar på mig ang molvärken så kan du ju passa på att fråga när du är där=)
    detta går bra ska du se och det låter inte konstigt alls.
    lycka till kram

Liknande trådar

  1. Färgade flytningar efter orgasm
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 21:03
  2. Färgade flytningar
    By anonymt namn in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 08:57
  3. Inga fler färgade flytningar!
    By MilanE in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 19:24
  4. färgade flytningar, vad kan det
    By ~Marie~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 13:09
  5. De färgade av sig... ;(((
    By -Milla- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 19:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar