Heeeej!
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Heeeej!

    Det var längesen sist! Jag känner igen många av er trots att det var evigheter sen jag var här inne och skrev. Man kände sig som hemma när man kom hit! :-)

    Liten uppdatering:
    Erik, ni vet han som nästan vägde 5,5 kg när han kom på Midsommarafton -06, mår som en prins och är hur mysig som helst. Öppen, charmig, social och full av energi. Han trivs kanonbra hos dagmamman, använder mest ordet nej och vinkar till TVn och säger "Hej, hej" när programmen är slut. Han är ca 90 cm lång och väger runt 15 kg. En riktig mysunge! :-)

    I maj ska Erik få ett syskon. Tänk så snabbt tiden går. När jag var gravid förra gången var jag ju inne här på AFF nästan dagligen och skrev, sökte information eller stöd i den oro man ändå känner vid första graviditeten. Nu är det ju helt annorlunda! Tiden går så fort och jag har knappt koll på i vilken vecka jag är....

    Eftersom Erik var så stor när han föddes ska jag på glukosbelastning på fredag och sen antar jag att det blir tal om några extra UL. Vet inte så noga... Har dålig koll måste jag erkänna. Veckorna går så fort och man har fullt upp med att jobba heltid och göra hushållssysslor. Jag tror inte jag hade några tendenser till högt blodsocker sist och den här gången mår jag lika bra, eller bättre, än förra gången. Hade ganska ont i ryggen sist men tycker inte att jag känner av det så mycket... än....

    Vi beställde en ny vagn förra veckan. En Phil & Ted Sport Buggy från Pramworld i England. Vi beställde den på tisdagen och fick den levererad till dörren på fredagen.... Å ca 2.500:- billigare än om vi hade köpt den här i Sverige. Helt otroligt! Premiärturen i lördags gick bra och jag hoppas att vi även fortsättningsvis blir nöjda. Funktionaliteten måste dock testas till fullo när den nya bebisen kommer innan jag kan uttala mig om helheten.... :-)

    Det var lite om mig/oss. Hoppas allt är bra med er andra! Skriv gärna någon rad och uppdatera mig om hur ni har det!
  2. 1
    Heeeej! Det var längesen sist! Jag känner igen många av er trots att det var evigheter sen jag var här inne och skrev. Man kände sig som hemma när man kom hit! :-)

    Liten uppdatering:
    Erik, ni vet han som nästan vägde 5,5 kg när han kom på Midsommarafton -06, mår som en prins och är hur mysig som helst. Öppen, charmig, social och full av energi. Han trivs kanonbra hos dagmamman, använder mest ordet nej och vinkar till TVn och säger "Hej, hej" när programmen är slut. Han är ca 90 cm lång och väger runt 15 kg. En riktig mysunge! :-)

    I maj ska Erik få ett syskon. Tänk så snabbt tiden går. När jag var gravid förra gången var jag ju inne här på AFF nästan dagligen och skrev, sökte information eller stöd i den oro man ändå känner vid första graviditeten. Nu är det ju helt annorlunda! Tiden går så fort och jag har knappt koll på i vilken vecka jag är....

    Eftersom Erik var så stor när han föddes ska jag på glukosbelastning på fredag och sen antar jag att det blir tal om några extra UL. Vet inte så noga... Har dålig koll måste jag erkänna. Veckorna går så fort och man har fullt upp med att jobba heltid och göra hushållssysslor. Jag tror inte jag hade några tendenser till högt blodsocker sist och den här gången mår jag lika bra, eller bättre, än förra gången. Hade ganska ont i ryggen sist men tycker inte att jag känner av det så mycket... än....

    Vi beställde en ny vagn förra veckan. En Phil & Ted Sport Buggy från Pramworld i England. Vi beställde den på tisdagen och fick den levererad till dörren på fredagen.... Å ca 2.500:- billigare än om vi hade köpt den här i Sverige. Helt otroligt! Premiärturen i lördags gick bra och jag hoppas att vi även fortsättningsvis blir nöjda. Funktionaliteten måste dock testas till fullo när den nya bebisen kommer innan jag kan uttala mig om helheten.... :-)

    Det var lite om mig/oss. Hoppas allt är bra med er andra! Skriv gärna någon rad och uppdatera mig om hur ni har det!
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2

    Nämen hej...

    ...vad kul att se dig här inne igen.
    Ja, tiden går fort och man hinner inte alltid med det man har tänkt sig.
    Nu står det inte förrens det är dags. Spännande!

    Här är allt som det ska.
    Min gotjej Alice har börjat på dagis. Ett föräldrakooperativ, vi är jättenöjde och Alice tycker att det är toppenkul att gå på dagis. Hon snackar oavbrutet och det är underbart. Hon tar in allt och härmar ofta det vi säger. I helgen satt hon för första gången och sade; "fem, sjuu, åtta, nio, evla". Min goa lilla tjej. 86 cm och ca 15 kg. Fortfarande en tungviktare, men ser mer proportionerlig ut nu.
  4. 2
    Nämen hej... ...vad kul att se dig här inne igen.
    Ja, tiden går fort och man hinner inte alltid med det man har tänkt sig.
    Nu står det inte förrens det är dags. Spännande!

    Här är allt som det ska.
    Min gotjej Alice har börjat på dagis. Ett föräldrakooperativ, vi är jättenöjde och Alice tycker att det är toppenkul att gå på dagis. Hon snackar oavbrutet och det är underbart. Hon tar in allt och härmar ofta det vi säger. I helgen satt hon för första gången och sade; "fem, sjuu, åtta, nio, evla". Min goa lilla tjej. 86 cm och ca 15 kg. Fortfarande en tungviktare, men ser mer proportionerlig ut nu.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3

    Lycka till!

    Men åh så roligt m en bebis till!!! Jag komme gärna över o hjälper till m att bära! *s* Har ett par kompisar som haft samma vagn som ni och de är supernöjda. Även de har barn tätt!

    *kram*
  6. 3
    Lycka till! Men åh så roligt m en bebis till!!! Jag komme gärna över o hjälper till m att bära! *s* Har ett par kompisar som haft samma vagn som ni och de är supernöjda. Även de har barn tätt!

    *kram*

Liknande trådar

  1. Heeeej!
    By Karin Lovisa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 22:19
  2. Heeeej!
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 09:42
  3. Heeeej
    By *Mariah* in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 11:35
  4. Heeeej !!
    By Bullterrier Mia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 13:09
  5. Heeeej...
    By LizardKing in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 21:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar