Helt otroligt!
Planera för barn
  1. Tiger-Kanin
    #1

    Helt otroligt!

    Nu är det samma visa _igen_! Hur tänker han? Han måste ju vilja nu egentligen fast han låtsas att han fortfarande inte vill? Inte sjutton har man oskyddat sex vid ägglossning vid upprepade tillfällen om man inte faktiskt är redo att ta ansvaret för ett barn?

    Jag fick lite psykbryt tidigare i månaden och bestämde mig för att inte få något barn på mina villkor iallafall, vill han inte så säger jag också nej. Nu går jag runt med den konstigaste känslan... På nåt sätt tror jag, att bara för att jag nu bestämt att vi inte ska ha barn, så blev det inget nu trots att han kom i mig dagen innan ÄL. Och därför går jag runt och är ledsen, för att jag inte tror att det blev nåt, för att jag bestämt att vi inte ska ha! Det kan man kalla kluven... Fast å andra sidan är det ju inte underligt, barnlängtan skakar man ju inte av sig bara för att man sagt ifrån att det får vara. Kan beslutet ha sporrat honom till något, månne? Men då skulle han väl "stå för det", och säga att han vill ha barn nu, istället för att liksom "råka" ha oskyddat sex varje gång det finns chans till bäbis..?

    Jag är så förvirrad. Tack för alla era svar till mitt inlägg nedan, all er uppmuntran och ert vänliga intresse värmer verkligen. Känner mig inte så ensam i detta då.
  2. 1
    Helt otroligt! Nu är det samma visa _igen_! Hur tänker han? Han måste ju vilja nu egentligen fast han låtsas att han fortfarande inte vill? Inte sjutton har man oskyddat sex vid ägglossning vid upprepade tillfällen om man inte faktiskt är redo att ta ansvaret för ett barn?

    Jag fick lite psykbryt tidigare i månaden och bestämde mig för att inte få något barn på mina villkor iallafall, vill han inte så säger jag också nej. Nu går jag runt med den konstigaste känslan... På nåt sätt tror jag, att bara för att jag nu bestämt att vi inte ska ha barn, så blev det inget nu trots att han kom i mig dagen innan ÄL. Och därför går jag runt och är ledsen, för att jag inte tror att det blev nåt, för att jag bestämt att vi inte ska ha! Det kan man kalla kluven... Fast å andra sidan är det ju inte underligt, barnlängtan skakar man ju inte av sig bara för att man sagt ifrån att det får vara. Kan beslutet ha sporrat honom till något, månne? Men då skulle han väl "stå för det", och säga att han vill ha barn nu, istället för att liksom "råka" ha oskyddat sex varje gång det finns chans till bäbis..?

    Jag är så förvirrad. Tack för alla era svar till mitt inlägg nedan, all er uppmuntran och ert vänliga intresse värmer verkligen. Känner mig inte så ensam i detta då.
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Verkar som att din man är väldigt kluven till tanken på att skaffa barn. Kanske har tanken inte fått riktigt fäste i honom ännu!

    Med tanke på att ni har sex precis vid ÄL om och om igen (för det antar jag att han är medveten om) så tyder det ju på att han trots allt vill men inte vågar uttala sin önskan öppet.

    Hoppas ni kan snacka ihop er och hamna på samma nivå så att ni både får lite sinnesro och kan njuta av bebisverkstan

    kram
  4. 2
    Verkar som att din man är väldigt kluven till tanken på att skaffa barn. Kanske har tanken inte fått riktigt fäste i honom ännu!

    Med tanke på att ni har sex precis vid ÄL om och om igen (för det antar jag att han är medveten om) så tyder det ju på att han trots allt vill men inte vågar uttala sin önskan öppet.

    Hoppas ni kan snacka ihop er och hamna på samma nivå så att ni både får lite sinnesro och kan njuta av bebisverkstan

    kram
  5. Tiger-Kanin
    #3
    Självklart vet han att det är ÄL, jag är mycket noga med att påpeka sånt. :-)

    Visst vore det trevligt med mer samförstånd om vad som egentligen gäller, men när jag frågade ifall han blir glad om vi får en bäbis och han sa ja (även fast han insisterade på kondom de övriga dagarna) så räcker det för mig så länge.

    Kram!
  6. 3
    Självklart vet han att det är ÄL, jag är mycket noga med att påpeka sånt. :-)

    Visst vore det trevligt med mer samförstånd om vad som egentligen gäller, men när jag frågade ifall han blir glad om vi får en bäbis och han sa ja (även fast han insisterade på kondom de övriga dagarna) så räcker det för mig så länge.

    Kram!

Liknande trådar

  1. helt otroligt....
    By emma_e in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 15:34
  2. Helt otroligt
    By Karolina. in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 21:30
  3. Helt otroligt!
    By x-tjejen in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 11:03
  4. Helt otroligt
    By Maria m 3 barn in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 18:42
  5. Helt otroligt!
    By Anso m F-02 o A-05 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 17:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar