Dagisangest..!
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Dagisangest..!

    Nu har jag ställt E i dagiskö och det skär redan i mammahjärtat även om jag har ansökt om plats till september 2009(och bara tva dagar i veckan). Det gar sa fort samtidigt som det är skönt att de växer ocksa ;-D.

    Ska era ga pa dagis? Har ni börjat jobba redan?
  2. 1
    Dagisangest..! Nu har jag ställt E i dagiskö och det skär redan i mammahjärtat även om jag har ansökt om plats till september 2009(och bara tva dagar i veckan). Det gar sa fort samtidigt som det är skönt att de växer ocksa ;-D.

    Ska era ga pa dagis? Har ni börjat jobba redan?
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2

    Är nog hemma

    året ut. Alla barnen har börjat runt två års dagen. Jag känner inte alls för dagis. Har alltid velat vara hemmamamma. Två dagar i veckan är väl bra?
  4. 2
    Är nog hemma året ut. Alla barnen har börjat runt två års dagen. Jag känner inte alls för dagis. Har alltid velat vara hemmamamma. Två dagar i veckan är väl bra?
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Om plats finnes så var väl planerna att jag skulle börja jobba efter sommaren och alla barnen då skulle gå på dagis/skola.
  6. 3
    Om plats finnes så var väl planerna att jag skulle börja jobba efter sommaren och alla barnen då skulle gå på dagis/skola.
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Anni ska börja i augusti om vi får plats.. Min man ska vara pappaledig nu under våren och jag under sommaren. Tycker det känns jättejobbigt att börja tänka på dagis, men jag försöker vänja mig vid tanken så småningom...
  8. 4
    Anni ska börja i augusti om vi får plats.. Min man ska vara pappaledig nu under våren och jag under sommaren. Tycker det känns jättejobbigt att börja tänka på dagis, men jag försöker vänja mig vid tanken så småningom...
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5

    Jag känner mig kluven..

    ..har ju inte haft dagis el annan barnomsorg till de andra tva utan de har varit hemma tills de börjat förskolan vid 4/5-arsaldern. E börjar förskolan hösten 2011, alltsa när han är nästan 5. Före det finns ett alternativ att ha hnm i en lekgrupp 2,5 tim en förmiddag i veckan(fran 3 ars alder). Den här gangen är det JAG som känner att jag kanske behöver dagis...känns hemskt men det är svart att fa ro att jobba(jobbar hemifran en del) samtidigt maste jag ju inte jobba sa det känns lite kluvet. Jaja, jag har ju bara ställt hnm i kö. Ev far det bli lekgrupp istället. Tanken pa dagis känns lite jobbig men samtidigt är det länge kvar sa vi far se.
  10. 5
    Jag känner mig kluven.. ..har ju inte haft dagis el annan barnomsorg till de andra tva utan de har varit hemma tills de börjat förskolan vid 4/5-arsaldern. E börjar förskolan hösten 2011, alltsa när han är nästan 5. Före det finns ett alternativ att ha hnm i en lekgrupp 2,5 tim en förmiddag i veckan(fran 3 ars alder). Den här gangen är det JAG som känner att jag kanske behöver dagis...känns hemskt men det är svart att fa ro att jobba(jobbar hemifran en del) samtidigt maste jag ju inte jobba sa det känns lite kluvet. Jaja, jag har ju bara ställt hnm i kö. Ev far det bli lekgrupp istället. Tanken pa dagis känns lite jobbig men samtidigt är det länge kvar sa vi far se.
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6

    Usch

    jag får ångest bara jag tänker på att lämna bort Charlie på dagis hela dagarna. Vill inte!
    Jag skulle gärna vara hemma med honom tills han är 3 år, men det funkar ju tyvärr inte ekonomiskt. Fp dagarna räcker till nån gång i augusti, så då måste han väl börja dagis..

    Vi står på kö till ett personlakooperativ, men det verkar inte som det finns nån plats där. Det föräldrakooperativ som vi haft till våra andra barn har också fullt. Då återstår 2 kommunala dagis som ligger nära där vi bor.
    Tessan m Albin -97, Elliot -01 och Charlie 061225
    http://tessie.bloggagratis.se/

    "En resa på tusen mil börjar alltid med ett enda steg"
  12. 6
    Usch jag får ångest bara jag tänker på att lämna bort Charlie på dagis hela dagarna. Vill inte!
    Jag skulle gärna vara hemma med honom tills han är 3 år, men det funkar ju tyvärr inte ekonomiskt. Fp dagarna räcker till nån gång i augusti, så då måste han väl börja dagis..

    Vi står på kö till ett personlakooperativ, men det verkar inte som det finns nån plats där. Det föräldrakooperativ som vi haft till våra andra barn har också fullt. Då återstår 2 kommunala dagis som ligger nära där vi bor.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Jag pluggar

    och sambon jobbar. Johanna går hos dagmamma och det gick strålande från första stund. Andra dagen var hon där själv mellan 8-15, inte det minsta gråt eller letande efter oss. Det är SÅ skönt att det går bra hos dagmamman och jag är en mycket bättre mamma nu när jag får vara bara vuxen några dagar i veckan. Hon går två dagar mellan 9-14 och en dag 7-16:30 varje vecka, vilket jag tycker är helt ok. Hade jag inte pluggat och kunnat styra själv över mina tidet hade det nog blivit deltidsjobb ett tag, men nu är hon hemma såpass mycket ändå!
    Johanna 06
    Ludvig 08
  14. 7
    Jag pluggar och sambon jobbar. Johanna går hos dagmamma och det gick strålande från första stund. Andra dagen var hon där själv mellan 8-15, inte det minsta gråt eller letande efter oss. Det är SÅ skönt att det går bra hos dagmamman och jag är en mycket bättre mamma nu när jag får vara bara vuxen några dagar i veckan. Hon går två dagar mellan 9-14 och en dag 7-16:30 varje vecka, vilket jag tycker är helt ok. Hade jag inte pluggat och kunnat styra själv över mina tidet hade det nog blivit deltidsjobb ett tag, men nu är hon hemma såpass mycket ändå!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    ångest har jag

    Vill inte att någon annan ska vara med Jonathan på dagarna. Han är ju så härlig och underbar på alla sätt och vis och ska jag då missa det och någon som ser det som ett jobb får allt det där med honom. Näe fy! Går det bara bra med den här bebisen i magen så kommer han att få vara hemma så länge det bara går eller vi orkar med varandra förstås. Men jag måste få tummern ur och söka ändå. Har ju inga garantier om att jag kommer att kunna vara hemma med honom till hösten och så kanske det då känns skönt att ha honom på dagis åtminstonne minsta tiden så att jag får en chans att sova och bara vara med nya bebisen. Mycket tankar har jag i alla fall.
  16. 8
    ångest har jag Vill inte att någon annan ska vara med Jonathan på dagarna. Han är ju så härlig och underbar på alla sätt och vis och ska jag då missa det och någon som ser det som ett jobb får allt det där med honom. Näe fy! Går det bara bra med den här bebisen i magen så kommer han att få vara hemma så länge det bara går eller vi orkar med varandra förstås. Men jag måste få tummern ur och söka ändå. Har ju inga garantier om att jag kommer att kunna vara hemma med honom till hösten och så kanske det då känns skönt att ha honom på dagis åtminstonne minsta tiden så att jag får en chans att sova och bara vara med nya bebisen. Mycket tankar har jag i alla fall.
  17. Medlem sedan
    Jan 2008
    #9
    Vi är mitt uppe i inskolningen med 15månadersbebisen och det är både läskigt och förväntansfullt. Skönt att ha inskolning såhär mitt i terminen för de stora tjejerna har trygghet i sin vardag men samtidigt är det en stor omställning för hela familjen. Första veckan nu har gått bra hittills....
  18. 9
    Vi är mitt uppe i inskolningen med 15månadersbebisen och det är både läskigt och förväntansfullt. Skönt att ha inskolning såhär mitt i terminen för de stora tjejerna har trygghet i sin vardag men samtidigt är det en stor omställning för hela familjen. Första veckan nu har gått bra hittills....
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar