Cykel - längd
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Cykel - längd

    Hejsan!

    Vad har ert vårbarn för tum på sin cykel och hur lång är han/hon?

    Julia är 119 cm och har en 16 tum men jag tycker den ser för liten ut.
  2. 1
    Cykel - längd Hejsan!

    Vad har ert vårbarn för tum på sin cykel och hur lång är han/hon?

    Julia är 119 cm och har en 16 tum men jag tycker den ser för liten ut.
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    jag tror att

    Isadora har en 16 tums också.
    Hon är runt 128cm lång så jag tycker också att den är för liten. Hon fyller år i mars så hon har önskat sig en ny cykel. En crescent
    Vi har önskat bidrag av hennes mormor och morfar
  4. 2
    jag tror att Isadora har en 16 tums också.
    Hon är runt 128cm lång så jag tycker också att den är för liten. Hon fyller år i mars så hon har önskat sig en ny cykel. En crescent
    Vi har önskat bidrag av hennes mormor och morfar
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Ida har

    en 20" och är 119 cm lång. Det är jätteskönt för hon behöver inte trampa som en tok när vi ska någonstans. Däremot har hon kvar sin 16" som hon får ha om hon cyklar med kompisar. Jag tycker att det blir för svårt för henne att hantera den större cykeln då.

    Challe m Ida02 o Philip04
  6. 3
    Ida har en 20" och är 119 cm lång. Det är jätteskönt för hon behöver inte trampa som en tok när vi ska någonstans. Däremot har hon kvar sin 16" som hon får ha om hon cyklar med kompisar. Jag tycker att det blir för svårt för henne att hantera den större cykeln då.

    Challe m Ida02 o Philip04
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    osäker

    har hon en 20?
    Hon har inte den minsta varianten för den har hennes syster. Nästa steg. Ingen naing vad det är, hon behöver en större i vilket fall
  8. 4
    osäker har hon en 20?
    Hon har inte den minsta varianten för den har hennes syster. Nästa steg. Ingen naing vad det är, hon behöver en större i vilket fall
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    E fick en 20 tum förra året men då var den för stor så jag hoppas att den passar bra detta år. Hon är ca 118 cm lång och kan inte cykla än. Det var cyckelhandlaren som rekommenderade storleken förra våren/sommaren och det kanske hade funkat om hon kunnat cykla?
  10. 5
    E fick en 20 tum förra året men då var den för stor så jag hoppas att den passar bra detta år. Hon är ca 118 cm lång och kan inte cykla än. Det var cyckelhandlaren som rekommenderade storleken förra våren/sommaren och det kanske hade funkat om hon kunnat cykla?
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Oscar är 116 lång och har haft en 20" sedan i somras när han lärde sig cykla utan stödhjul. Den såg först för stor ut, men nu passar den alldeles utmärkt. Han gick direkt från 12" till 20 " och cyklar nu till och från dagis, simskola mm tillsammans med oss.
  12. 6
    Oscar är 116 lång och har haft en 20" sedan i somras när han lärde sig cykla utan stödhjul. Den såg först för stor ut, men nu passar den alldeles utmärkt. Han gick direkt från 12" till 20 " och cyklar nu till och från dagis, simskola mm tillsammans med oss.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Alice har en 16 tums som hon cyklat på i 2 år. Men hon kommer att få en 20 tums när hon fyller år. Hon är 122 cm och behöver definitivt en större.
  14. 7
    Alice har en 16 tums som hon cyklat på i 2 år. Men hon kommer att få en 20 tums när hon fyller år. Hon är 122 cm och behöver definitivt en större.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    När jag va i cykelaffären häromdagen så sa de att är man 120-140 så rekomenderas 20 tum.

    Mina tjejer är bara 109 så jag får nog köpa en 16-tum de har bara 12 tum nu.
  16. 8
    När jag va i cykelaffären häromdagen så sa de att är man 120-140 så rekomenderas 20 tum.

    Mina tjejer är bara 109 så jag får nog köpa en 16-tum de har bara 12 tum nu.
  17. Medlem sedan
    Sep 2007
    #9

    tack för era svar...imt...

    tjing
  18. 9
    tack för era svar...imt... tjing

Liknande trådar

  1. Cykel?
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 20:06
  2. Längd och cykel och sånt.
    By Katja + tjejerna in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:26
  3. Cykel
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 22:07
  4. cykel
    By ann2 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 15:05
  5. Ny cykel
    By meja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 16:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar