Har alla barn som är torra på
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Har alla barn som är torra på

    natten? Rasmus har fortfarande bjöja, och vissa morgnar så är den torr, men långt ifrån alltid....Hur ska man göra? Jag försökte mig på här om kvällen att ta upp honom på toa efter han sovit 2 timmar, men han kissade inte..blev bara lite lessen. Så det känns ju inte så skoj..
  2. 1
    Har alla barn som är torra på natten? Rasmus har fortfarande bjöja, och vissa morgnar så är den torr, men långt ifrån alltid....Hur ska man göra? Jag försökte mig på här om kvällen att ta upp honom på toa efter han sovit 2 timmar, men han kissade inte..blev bara lite lessen. Så det känns ju inte så skoj..
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Nej!

    Jag är så trött på de här "nattkalsongerna" som det tydligen heter. Vi kallade dem för det i början för att man inte skulle kissa i dem utan det var kalsonger (typ up&go blöjor) i början funkade det rätt bra och de var nästan alltid torra men nu.... De är ju precis hur blöta som helst! Vi har provat utan flera gånger men jag orkar inte byta lakan 17 gånger per natt så vi har gett upp. Lovar att ta nya tag i vår/sommar när tvätten torkar bättre och förhoppningsvis vårat badrum där uppe är klart så vi slipper gå ner för trappan för att kissa.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  4. 2
    Nej! Jag är så trött på de här "nattkalsongerna" som det tydligen heter. Vi kallade dem för det i början för att man inte skulle kissa i dem utan det var kalsonger (typ up&go blöjor) i början funkade det rätt bra och de var nästan alltid torra men nu.... De är ju precis hur blöta som helst! Vi har provat utan flera gånger men jag orkar inte byta lakan 17 gånger per natt så vi har gett upp. Lovar att ta nya tag i vår/sommar när tvätten torkar bättre och förhoppningsvis vårat badrum där uppe är klart så vi slipper gå ner för trappan för att kissa.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Nej, inte här heller. Blöjan är oftast våt på morgonen så vi avvaktar nog ett tag till innan vi testar.
  6. 3
    Nej, inte här heller. Blöjan är oftast våt på morgonen så vi avvaktar nog ett tag till innan vi testar.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Vi är inne på andra natten utan blöja... han var dagtorr supertidigt men nattblöjan har varit jättetung ända tills nu... han har själv varit ledsen och medveten om blöjan och inte velat ha den, men vad gör man när han inte vaknar?? Men nu har han varit torr i säkert 10 dagar i sträck så nu hoppas jag att det går vägen.
    Jag har läst att det är ett horomon som gör att man vaknar när man behöver kissa på natten och att det är väldigt individuellt i vilken ålder hormonet börjar "funka". Så jag brydde mig inte så mycket om det förrän William själv började bli medveten, då tyckte jag synd om honom att han inte vaknar trots att han så gärna vill. Men nu hoppas jag att det funkar... som sagt, om det nu är strikt så att det beror på horomonet - då är det ju svårt att träna fram det.
  8. 4
    Vi är inne på andra natten utan blöja... han var dagtorr supertidigt men nattblöjan har varit jättetung ända tills nu... han har själv varit ledsen och medveten om blöjan och inte velat ha den, men vad gör man när han inte vaknar?? Men nu har han varit torr i säkert 10 dagar i sträck så nu hoppas jag att det går vägen.
    Jag har läst att det är ett horomon som gör att man vaknar när man behöver kissa på natten och att det är väldigt individuellt i vilken ålder hormonet börjar "funka". Så jag brydde mig inte så mycket om det förrän William själv började bli medveten, då tyckte jag synd om honom att han inte vaknar trots att han så gärna vill. Men nu hoppas jag att det funkar... som sagt, om det nu är strikt så att det beror på horomonet - då är det ju svårt att träna fram det.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Hej

    Alldeles nyss blev Alex torr på natten. Jag trodde det var omöjlgt, men hux flux så var han torr och ville själv slänga bort blöjan!

    Kram Milla
    *kika in i nya bloggen:
    www.metrobloggen.se/camillaslivochlustar
    **Mamma till rallykidsen Jonathan, Alexander & Emanuel**
    http://www.camillaslivochlustar.wordp ress.com
  10. 5
    Hej Alldeles nyss blev Alex torr på natten. Jag trodde det var omöjlgt, men hux flux så var han torr och ville själv slänga bort blöjan!

    Kram Milla
    *kika in i nya bloggen:
    www.metrobloggen.se/camillaslivochlustar
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Ja..

    Hon är torr på natten sedan 1 år tillbaka. Däremot har hon ju vägrat att bajsa på pottan eller toaletten, och vi har jobbat lääänge med detta! Men så för ett par veckor sedan lossnade det! Så nu ÄNTLIGEN är hon helt blöjfri!!!

    Har inga tips ang nattblöjan tyvärr, men tror att det är viktigt att den tas bort i samförstånd med barnet. Det viktigaste är att han känner sig trygg. Testa att ta bort blöjan lite då och då, och se hur det funkar. Snart är han säkert torr även nattetid.
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  12. 6
    Ja.. Hon är torr på natten sedan 1 år tillbaka. Däremot har hon ju vägrat att bajsa på pottan eller toaletten, och vi har jobbat lääänge med detta! Men så för ett par veckor sedan lossnade det! Så nu ÄNTLIGEN är hon helt blöjfri!!!

    Har inga tips ang nattblöjan tyvärr, men tror att det är viktigt att den tas bort i samförstånd med barnet. Det viktigaste är att han känner sig trygg. Testa att ta bort blöjan lite då och då, och se hur det funkar. Snart är han säkert torr även nattetid.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Ja han är torr på natten sedan ganska länge. Men Loke slutade inte med blöjor på dagen förrän han var 3 och någon månad senare slutade han på natten.Jag märket att blöjan var torr och tänkte att nu prövar vi utan blöja.Så ett tips kan ju kanske vara att du lägger plastad frotte i sängen. Alla barn är ju så olika " problemet" med Loke är att hans talutveckling är sen, så alltid ska man ha något att oroa sig över.
  14. 7
    Ja han är torr på natten sedan ganska länge. Men Loke slutade inte med blöjor på dagen förrän han var 3 och någon månad senare slutade han på natten.Jag märket att blöjan var torr och tänkte att nu prövar vi utan blöja.Så ett tips kan ju kanske vara att du lägger plastad frotte i sängen. Alla barn är ju så olika " problemet" med Loke är att hans talutveckling är sen, så alltid ska man ha något att oroa sig över.
  15. Princeccan
    #8
    Min son har vatt torr sen 2,5 års ålder
  16. 8
    Min son har vatt torr sen 2,5 års ålder
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Johanna är torr

    och har varit det sedan hon var knappt 2 år, både dagtid och nattetid.
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  18. 9
    Johanna är torr och har varit det sedan hon var knappt 2 år, både dagtid och nattetid.
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10

    Ja

    han har varit utan blöja på natten sen han var drygt 3, men jag tror att det hade gått bra tidigare. I enlighet med alla råd väntade vi på att blöjan skulle vara torr på morgonen, men varför gå på toa om man har en blöja tyckte vår son. Så vi tog bort blöjan fastän den var blöt på morgonen och han började gå på toaletten, med ganska få missöden hittills.
  20. 10
    Ja han har varit utan blöja på natten sen han var drygt 3, men jag tror att det hade gått bra tidigare. I enlighet med alla råd väntade vi på att blöjan skulle vara torr på morgonen, men varför gå på toa om man har en blöja tyckte vår son. Så vi tog bort blöjan fastän den var blöt på morgonen och han började gå på toaletten, med ganska få missöden hittills.
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Mira slutade med blöja dagtid vid 2 år och 5 mån ålder. Nattetid några månader senare.

    Har hört att pojkar kan vara lite senare, men vet inte om det stämmer?
  22. 11
    Mira slutade med blöja dagtid vid 2 år och 5 mån ålder. Nattetid några månader senare.

    Har hört att pojkar kan vara lite senare, men vet inte om det stämmer?

Liknande trådar

  1. Är era barn torra nattetid? im
    By Millan med 4 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 06:40
  2. Torra barn?
    By Bjorna_B in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 19:45
  3. Är era barn torra?
    By Helena med Evelina in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 19:01
  4. SiP - om torra barn
    By Ika i Amsterdam in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 08:29
  5. Hur får ni era barn torra?
    By Maria in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 15:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar