Välling i flaska
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Välling i flaska

    Det skulle vara intressant vad ni tycker om en 6-åring som dricker välling i nappflaska?
  2. 1
    Välling i flaska Det skulle vara intressant vad ni tycker om en 6-åring som dricker välling i nappflaska?
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2
    Min 7 åring brukar dircka välling då och då och gör det i flaska.
    Jag bestämmer i så mkt annat så välling kan han få i flaska.
  4. 2
    Min 7 åring brukar dircka välling då och då och gör det i flaska.
    Jag bestämmer i så mkt annat så välling kan han få i flaska.
  5. Cia & Oliver
    #3
    Skulle inte bry mig...

    Oliver kommer ibland och vill ha lite välling när lillebror dricker sin kvällsvälling, då brukar han få en varm kopp välling. Han är lite kinkig med maten och mager som en sticka, så lite välling ibland skadar inte. Men det händer inte speciellt ofta...

    Han har inte uttryckt någon önskan om att få vällingen i flaska, men jag kommer ihåg att vår dotter ibland ville ha välling i flaska när yngsta brorsan föddes för några år sedan. Det såg lite löjligt ut, men hon tröttnade efter ett tag. Antar att hon ville känna sig liten igen... det händer ju så mycket runt 6 år.
  6. 3
    Skulle inte bry mig...

    Oliver kommer ibland och vill ha lite välling när lillebror dricker sin kvällsvälling, då brukar han få en varm kopp välling. Han är lite kinkig med maten och mager som en sticka, så lite välling ibland skadar inte. Men det händer inte speciellt ofta...

    Han har inte uttryckt någon önskan om att få vällingen i flaska, men jag kommer ihåg att vår dotter ibland ville ha välling i flaska när yngsta brorsan föddes för några år sedan. Det såg lite löjligt ut, men hon tröttnade efter ett tag. Antar att hon ville känna sig liten igen... det händer ju så mycket runt 6 år.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Jag skulle aldrig...

    ...låta mina barn dricka i nappflaska då jag tycker att det är för mindre barn, men det är helt okej om andra föräldrar gör det =)
    <3 Mamma till världens 3 vackraste barn <3

    Läs om vårat liv på http://eliassonfamily.blogg.se
  8. 4
    Jag skulle aldrig... ...låta mina barn dricka i nappflaska då jag tycker att det är för mindre barn, men det är helt okej om andra föräldrar gör det =)
  9. anonymt namn
    #5

    Skulle inte ge mina barn flask

    när de är /var kommer att bli 6 år. i kopp i sådana fall.
  10. 5
    Skulle inte ge mina barn flask när de är /var kommer att bli 6 år. i kopp i sådana fall.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    Min kommentar hamnade lite fel. Jag undrade mest för att E varit hemma hos en kompis och blev väldigt avundsjuk när hon fick välling i flaska.
  12. 6
    Min kommentar hamnade lite fel. Jag undrade mest för att E varit hemma hos en kompis och blev väldigt avundsjuk när hon fick välling i flaska.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Våra barn gillar välling i flaska och L slutade först när hon var 7 år med morgonvälling i flaska. Min sambo tycker att det är praktiskt på morgonen med trötta barn (4 o snart 6) att ge dem varsin vällingflaska för det blir en bra mjukstart och man vet att det är en bra frukost-start på dagen. Eftersom han har hand om morgnarna så får han bestämma. Själv tycker jag det är jobbigt att göra välling för de har så mkt synpunkter (gnäll) på flaskfärg, temperatur, mängd mm och jobbigt att diska flaskor o tillbehör så när jag har morgnar så får dom bara annan frukost.
    Summa summarum: jag har inga synpunkter som är annat än praktiska på det hela. Ingen värdering av kopp eller flaska vs ålder, således, I couldn't care less....
  14. 7
    Våra barn gillar välling i flaska och L slutade först när hon var 7 år med morgonvälling i flaska. Min sambo tycker att det är praktiskt på morgonen med trötta barn (4 o snart 6) att ge dem varsin vällingflaska för det blir en bra mjukstart och man vet att det är en bra frukost-start på dagen. Eftersom han har hand om morgnarna så får han bestämma. Själv tycker jag det är jobbigt att göra välling för de har så mkt synpunkter (gnäll) på flaskfärg, temperatur, mängd mm och jobbigt att diska flaskor o tillbehör så när jag har morgnar så får dom bara annan frukost.
    Summa summarum: jag har inga synpunkter som är annat än praktiska på det hela. Ingen värdering av kopp eller flaska vs ålder, således, I couldn't care less....

Liknande trådar

  1. Välling+flaska
    By 1Charlotta in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 20:15
  2. Välling+flaska
    By 1Charlotta in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 17:42
  3. Vilken flaska till välling?
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 10:54
  4. Flaska + välling
    By annot in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 19:41
  5. Välling och flaska
    By Myggis m A&G in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar