Stoppad av polisen?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Stoppad av polisen?

    Imorse när jag var på väg till jobbet blev jag stoppad av en poliskontrollant.
    "Hej, vad roligt får jag blåsa, det har jag aldrig gjort" säger jag.
    "Har du körkort" frågade hon
    "Ja", säger jag och sträcker mig bort mot väskan
    "Okej, du behöver inte visa det" säger hon då.
    Sen var det dags att blåsa, "du ska blåsa hårt och i ungefär 5 sekunder".
    "Oj, vad hårt du blåste, men det var negativt så nu får du åka till jobbet" svarar poliskvinnan glatt.

    Mycket trevligt måste jag säga. Jag har faktiskt gått och längtat lite i smyg att få hamna i en poliskontroll Och nu när jag snart haft mitt körkort i 10 år var det väl på tiden

    Så, har du blivit stoppad av polisen?
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Stoppad av polisen? Imorse när jag var på väg till jobbet blev jag stoppad av en poliskontrollant.
    "Hej, vad roligt får jag blåsa, det har jag aldrig gjort" säger jag.
    "Har du körkort" frågade hon
    "Ja", säger jag och sträcker mig bort mot väskan
    "Okej, du behöver inte visa det" säger hon då.
    Sen var det dags att blåsa, "du ska blåsa hårt och i ungefär 5 sekunder".
    "Oj, vad hårt du blåste, men det var negativt så nu får du åka till jobbet" svarar poliskvinnan glatt.

    Mycket trevligt måste jag säga. Jag har faktiskt gått och längtat lite i smyg att få hamna i en poliskontroll Och nu när jag snart haft mitt körkort i 10 år var det väl på tiden

    Så, har du blivit stoppad av polisen?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    En enda gång

    och jag blev lika lycklig jag åh! jag får testa De var trevliga och det gick fort och jag var en erfarenhet rikare
    Bara måste...... allt....
  4. 2
    En enda gång och jag blev lika lycklig jag åh! jag får testa De var trevliga och det gick fort och jag var en erfarenhet rikare
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    japps och fått blåsa en gång oxå.
  6. 3
    japps och fått blåsa en gång oxå.
  7. -MaryT-
    #4
    Jaadå, många gånger.
    En gång blev jag stoppad i en rutinkontroll. Det var en "good cop" som stannade mig, och ville se körkortet...som jag hade glömt hemma :-/.
    - Men du kan ju ringa till registret och kolla? föreslog jag.
    - Äsch, du ser så ordentlig ut så du har säkert körkort, sa den glade polisen och släppte iväg mig .

    Och två gånger har jag blivit "jagad" av polisbilar med blåljus på..:-/..men det gick bra båda gångerna!

    Blåst har jag gjort kanske..tre eller fyra gånger sammanlagt?
  8. 4
    Jaadå, många gånger.
    En gång blev jag stoppad i en rutinkontroll. Det var en "good cop" som stannade mig, och ville se körkortet...som jag hade glömt hemma :-/.
    - Men du kan ju ringa till registret och kolla? föreslog jag.
    - Äsch, du ser så ordentlig ut så du har säkert körkort, sa den glade polisen och släppte iväg mig .

    Och två gånger har jag blivit "jagad" av polisbilar med blåljus på..:-/..men det gick bra båda gångerna!

    Blåst har jag gjort kanske..tre eller fyra gånger sammanlagt?
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Nej TYVÄRR med versaler. Jag som gillar poliser. Som fan.
  10. 5
    Nej TYVÄRR med versaler. Jag som gillar poliser. Som fan.
  11. kerstimärta
    #6
    Två gånger.

    Första gången håll jag på att köra över polisen som vinkade in mig. Fick blåsa och allt var grönt.

    Andra gången blev jag arg för att de tvingade mig stanna när barnet sov och jag skulle visa körkort som låg i väskan i baksätet där bilbarnstolen med barnet i stod. Blåste även då, med negativt resultat.

    Längtar till nästa gång!
  12. 6
    Två gånger.

    Första gången håll jag på att köra över polisen som vinkade in mig. Fick blåsa och allt var grönt.

    Andra gången blev jag arg för att de tvingade mig stanna när barnet sov och jag skulle visa körkort som låg i väskan i baksätet där bilbarnstolen med barnet i stod. Blåste även då, med negativt resultat.

    Längtar till nästa gång!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Yup!
    Hade haft körkort ca en månad:

    Hade lämnat krogen, satt mig bilen, hann åka och blev stoppad och fick blåsa. Självklart hade jag inte druckit, bara apelsinjuice.
    "Jaha, det såg bra ut", sade polismannen
    "Va, gjorde det ?", sade jag.

    Då fick jag blåsa en gång till...
  14. 7
    Yup!
    Hade haft körkort ca en månad:

    Hade lämnat krogen, satt mig bilen, hann åka och blev stoppad och fick blåsa. Självklart hade jag inte druckit, bara apelsinjuice.
    "Jaha, det såg bra ut", sade polismannen
    "Va, gjorde det ?", sade jag.

    Då fick jag blåsa en gång till...
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Meeen, det där var ju inte på riktigt. Du fick ju inte visa körkortet. INTE VISA KÖRKORTET... Det är det som räknas.

    Jodå, har blivit stoppad och fått blåsa. Och alltid åkt vidare... Eller nästan alltid. En gång ville de stanna mig för mina spår på däcken var för dåliga. Men när de ville stoppa mig, så sa jag nej. För jag hade precis besiktigat bilen och fått 2:a på det dagen innan. Två dagar senare var det vinterdäck på bilen. Så där fick de lång näsa
  16. 8
    Meeen, det där var ju inte på riktigt. Du fick ju inte visa körkortet. INTE VISA KÖRKORTET... Det är det som räknas.

    Jodå, har blivit stoppad och fått blåsa. Och alltid åkt vidare... Eller nästan alltid. En gång ville de stanna mig för mina spår på däcken var för dåliga. Men när de ville stoppa mig, så sa jag nej. För jag hade precis besiktigat bilen och fått 2:a på det dagen innan. Två dagar senare var det vinterdäck på bilen. Så där fick de lång näsa
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Min man och jag blev stoppade ungefär samtidigt - fast på olika ställen. Han gjorde en omkörning på motorväg (någon skulle av på en avfart) och han körde då 90 med släp.
    Han ringer mig - jag är då 30-35 mil ifrån honom - och jag svarar efter att precis ha blivit stoppad med bilen som har körförbud och jag ska ta till verkstan, men inte förrän dagen efter. Så han åkte på två grejer samma dag eftersom han stod dom ägare Jag är fortfarande prickfri!

    Och konstigt nog har jag aldrig blåst heller.
  18. 9
    Min man och jag blev stoppade ungefär samtidigt - fast på olika ställen. Han gjorde en omkörning på motorväg (någon skulle av på en avfart) och han körde då 90 med släp.
    Han ringer mig - jag är då 30-35 mil ifrån honom - och jag svarar efter att precis ha blivit stoppad med bilen som har körförbud och jag ska ta till verkstan, men inte förrän dagen efter. Så han åkte på två grejer samma dag eftersom han stod dom ägare Jag är fortfarande prickfri!

    Och konstigt nog har jag aldrig blåst heller.
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10

    Ja, jag förstår inte

    riktigt varför jag var så glad, lite som att JAG var utvald
    Men som du säger, nu är jag den erfarenheten rikare
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  20. 10
    Ja, jag förstår inte riktigt varför jag var så glad, lite som att JAG var utvald
    Men som du säger, nu är jag den erfarenheten rikare
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11

    Du också

    visst var det trevligt
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  22. 11
    Du också visst var det trevligt
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    Har fått blåsa en gång

    På nykterhetens dag i Umeå för 3 år sen.

    Men med tanke på att jag haft körkort 12 år så är det ju inte direkt frekvent de kollar en
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  24. 12
    Har fått blåsa en gång På nykterhetens dag i Umeå för 3 år sen.

    Men med tanke på att jag haft körkort 12 år så är det ju inte direkt frekvent de kollar en
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13
    Ja, rutinkontoll med blås och koll. Skattemärket var för gammalt, sa polisen, Då sa jag att det var maken ansvar... OK, sa polisen. :-) så fick jag åka iväg.
  26. 13
    Ja, rutinkontoll med blås och koll. Skattemärket var för gammalt, sa polisen, Då sa jag att det var maken ansvar... OK, sa polisen. :-) så fick jag åka iväg.
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    Oj

    låter som scener tagna ur en amerikansk film
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  28. 14
    Oj låter som scener tagna ur en amerikansk film
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15

    Jarå.

    Första gången var det kul, jag var stolt över mitt nya körkort ju Andra gången var mindre kul för då hade jag kört för fort... *s*
  30. 15
    Jarå. Första gången var det kul, jag var stolt över mitt nya körkort ju Andra gången var mindre kul för då hade jag kört för fort... *s*
  31. Medlem sedan
    Oct 2001
    #16

    Ja, jag också

    Jag blir trygg när jag ser dem!
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  32. 16
    Ja, jag också Jag blir trygg när jag ser dem!
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17

    *asg*

    ser framför mig hur du kör och polismannen/kvinnan får hoppa åt sidan
    Själv tog jag det säkra före det osäkra och stannade i god tid innan kvinnan, så pass att hon fick gå en bit för att nå fram till mig
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  34. 17
    *asg* ser framför mig hur du kör och polismannen/kvinnan får hoppa åt sidan
    Själv tog jag det säkra före det osäkra och stannade i god tid innan kvinnan, så pass att hon fick gå en bit för att nå fram till mig
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18

    *s*

    ja, det lät onekligen misstänksamt
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  36. 18
    *s* ja, det lät onekligen misstänksamt
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Japp fast bara per cykel... en gång cyklade jag på fel sida, en gång utan lyse och en gång åkte vi tre stycken på en tandemcykel (de stoppade oss tre gånger den kvällen).
  38. 19
    Japp fast bara per cykel... en gång cyklade jag på fel sida, en gång utan lyse och en gång åkte vi tre stycken på en tandemcykel (de stoppade oss tre gånger den kvällen).
  39. Medlem sedan
    Oct 1999
    #20

    Ja för länge sen

    när iv hade vår första bil, en skruttig Fiat Panda som stod på min man som inte har körkort...då blev jag stoppad typ 3 ggr på bara några veckor. Frågade varför jag var av så stort intresse huxflux och det var ju självklart då för att bilen stod på en körkortslös person...men sen så har han stått på flera fina bilar och jag har aldrig blivit stoppad. Så jag tolkar det som att vi såg klart suspekta ut i vår rishög
  40. 20
    Ja för länge sen när iv hade vår första bil, en skruttig Fiat Panda som stod på min man som inte har körkort...då blev jag stoppad typ 3 ggr på bara några veckor. Frågade varför jag var av så stort intresse huxflux och det var ju självklart då för att bilen stod på en körkortslös person...men sen så har han stått på flera fina bilar och jag har aldrig blivit stoppad. Så jag tolkar det som att vi såg klart suspekta ut i vår rishög
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. idag blev jag stoppad av polisen.
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 12:26
  2. stoppad av polisen och 220 dollar senare
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 21:42
  3. Stoppad av polisen
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 17:05
  4. Stoppad av polisen
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 12:03
  5. Stoppad av polisen idag
    By Pallasita in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 18:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar