Matsäck? - Sidan 5
Skolbarn
  1. Anonym
    #81
    Men de pengarna som skolan sparar på att låta barnen ta med egen matsäck går ju tillbaka till barnen på något sätt. Utflyktsmat är mer krävande att ordna så många tar extra betalt för att leverera det.
  2. 81
    Men de pengarna som skolan sparar på att låta barnen ta med egen matsäck går ju tillbaka till barnen på något sätt. Utflyktsmat är mer krävande att ordna så många tar extra betalt för att leverera det.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #82
    På vår skola har bespisningspersonalen aldrig klagat över att matsäck skulle bli dyrare än den vanliga maten. Vi har alla betalt för maten en gång - varför betala en gång till och sen låta barn bli utpekade?
  4. 82
    På vår skola har bespisningspersonalen aldrig klagat över att matsäck skulle bli dyrare än den vanliga maten. Vi har alla betalt för maten en gång - varför betala en gång till och sen låta barn bli utpekade?
  5. Anonym
    #83
    Det varierar nog med vilket matleverantör skolan anlitar tror jag. Man måste i alla fall specialbeställa utflyktsmat så att man inte får släpa med sig ett tråg köttbullar och en massa potatis eller vad dagens lunch kan tänkas vara. Vissa tar extra betalt för detta och andra inte.
  6. 83
    Det varierar nog med vilket matleverantör skolan anlitar tror jag. Man måste i alla fall specialbeställa utflyktsmat så att man inte får släpa med sig ett tråg köttbullar och en massa potatis eller vad dagens lunch kan tänkas vara. Vissa tar extra betalt för detta och andra inte.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #84
    Ja, det är klart att man måste beställa i förväg. Jag har aldrig hört om någon skolbespisning som tar extra betalt av eleverna för den beställda uflyktsmaten. Hos oss beställer vi i regel matiga baguetter och än har jag aldrig hört någon i personalen oja sig över det.
  8. 84
    Ja, det är klart att man måste beställa i förväg. Jag har aldrig hört om någon skolbespisning som tar extra betalt av eleverna för den beställda uflyktsmaten. Hos oss beställer vi i regel matiga baguetter och än har jag aldrig hört någon i personalen oja sig över det.
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #85

    Det står väldigt tydligt....

    tycker jag:

    4 a § Eleverna i grundskolan skall erbjudas kostnadsfria
    skolmåltider. Lag (1997:1212).

    Paragrafen som du hänvisar till rör andra utgifter såsom inträden, bussbiljetter odyl.
  10. 85
    Det står väldigt tydligt.... tycker jag:

    4 a § Eleverna i grundskolan skall erbjudas kostnadsfria
    skolmåltider. Lag (1997:1212).

    Paragrafen som du hänvisar till rör andra utgifter såsom inträden, bussbiljetter odyl.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #86
    Puss X
  12. 86
    Puss X
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande trådar

  1. Matsäck
    By StockholmsMaria in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 18:35
  2. Matsäck?
    By MissW in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 07:40
  3. En bra matsäck, vad kan det
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 09:30
  4. matsäck
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 09:36
  5. Matsäck
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar