Spännande!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Spännande!

    Om en och en halv timma kommer min bästa kompis bli tvåbarnsmamma då hennes son plockas ut.
    Han har satt sig på tvären med rumpan först och gick inte att rubba, så fick det bli nödutgången istället...

    Min dotter vill åka och hälsa på honom direkt efter dagis sa hon i morse när jag berättade att Alvas lillebror kommer idag...

    Förstår inte hur jag ska kunna koncentrera mig på att arbeta efter lunch. Fast det blir ju inte så stor skillnad egentligen, har ju ingen vidare arbetslust annars heller nu för tiden.
    Men ååå, jag vill oxå ha en bebis att snusa på nu!

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  2. 1
    Spännande! Om en och en halv timma kommer min bästa kompis bli tvåbarnsmamma då hennes son plockas ut.
    Han har satt sig på tvären med rumpan först och gick inte att rubba, så fick det bli nödutgången istället...

    Min dotter vill åka och hälsa på honom direkt efter dagis sa hon i morse när jag berättade att Alvas lillebror kommer idag...

    Förstår inte hur jag ska kunna koncentrera mig på att arbeta efter lunch. Fast det blir ju inte så stor skillnad egentligen, har ju ingen vidare arbetslust annars heller nu för tiden.
    Men ååå, jag vill oxå ha en bebis att snusa på nu!

    //A
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Va spännande! Min mamma ringde och berättade att hon övat på en treveckors bebis i helgen.. Synd bara att inte jag har någon att lukta på.. Vi är fyra i kompisgänget som ska ha nu under vår och sommar, men jag är ju först ut så ingen att testa på..
  4. 2
    Va spännande! Min mamma ringde och berättade att hon övat på en treveckors bebis i helgen.. Synd bara att inte jag har någon att lukta på.. Vi är fyra i kompisgänget som ska ha nu under vår och sommar, men jag är ju först ut så ingen att testa på..
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Oj... va roligt. Hoppas att ni får komma och hälsa på snart då. Fast det kanske inte blir idag direkt

    Kram // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  6. 3
    Oj... va roligt. Hoppas att ni får komma och hälsa på snart då. Fast det kanske inte blir idag direkt

    Kram // Delph
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Å jag är sist...

    Fyra bebisar mellan januari o april i vår bekantskapskrets och jag äs SIST!
    Så nog kommer jag att ha bebisar att snusa på, men jag kommer ju att LÄNGTA IHJÄL MIG!

    Den som väntar på nåt gott... Bah!
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  8. 4
    Å jag är sist... Fyra bebisar mellan januari o april i vår bekantskapskrets och jag äs SIST!
    Så nog kommer jag att ha bebisar att snusa på, men jag kommer ju att LÄNGTA IHJÄL MIG!

    Den som väntar på nåt gott... Bah!
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Nä, kanske inte idag direkt...

    Vår anrda bästis är med vid snittet för pappan vågar inte, så hon får ju träffa underverket redan idag, men det är jag faktiskt inte ett dugg avundsjuk på. Skulle aldrig vilja vara med vid ett snitt, om det inte var typ min egen dotter som inte hade nån annan vid sin sida.
    Tur att det finns dom som VILL och känner sig ärade och utvalda...

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  10. 5
    Nä, kanske inte idag direkt... Vår anrda bästis är med vid snittet för pappan vågar inte, så hon får ju träffa underverket redan idag, men det är jag faktiskt inte ett dugg avundsjuk på. Skulle aldrig vilja vara med vid ett snitt, om det inte var typ min egen dotter som inte hade nån annan vid sin sida.
    Tur att det finns dom som VILL och känner sig ärade och utvalda...

    //A
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Hehe, ja, det är inte heller lätt att BE nån om att vara med vid en sån sak. En av mina vänner är ju LÄKARE och jobbar på örlossningen, så jag är säker på att hon pallar att vara med vid mitt snitt. å hon verkar se det om en ära dessutom. Fantastiskt!
  12. 6
    Hehe, ja, det är inte heller lätt att BE nån om att vara med vid en sån sak. En av mina vänner är ju LÄKARE och jobbar på örlossningen, så jag är säker på att hon pallar att vara med vid mitt snitt. å hon verkar se det om en ära dessutom. Fantastiskt!
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Ooohh, spännande! . Själv snusade jag på en liten liten kille igår (snart tre veckor gammal och runt 3,5 kilo nu) och visst glömmer man hur små de är! Dottern tyckte han var väldigt liten och väldigt högljudd ... men jag måste erkänna att sååå små barn har jag aldrig fått. Mina har vägt över 4 bägge två och aldrig varit sådär yttepyttigt ömtåliga utan mer den robusta typen från början. Det kanske blir så när de ligger kvar och gottar sig i magen ett par veckor extra?
  14. 7
    Ooohh, spännande! . Själv snusade jag på en liten liten kille igår (snart tre veckor gammal och runt 3,5 kilo nu) och visst glömmer man hur små de är! Dottern tyckte han var väldigt liten och väldigt högljudd ... men jag måste erkänna att sååå små barn har jag aldrig fått. Mina har vägt över 4 bägge två och aldrig varit sådär yttepyttigt ömtåliga utan mer den robusta typen från början. Det kanske blir så när de ligger kvar och gottar sig i magen ett par veckor extra?
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Jag gick över tiden lite med Albin men han hade fått lite dåligt med mat på slutet så han vägde som minst 2,9 kg. Han såg ut som en liten rynkig alien innan han började äta upp sig och blev en riktig liten sumo..=)
  16. 8
    Jag gick över tiden lite med Albin men han hade fått lite dåligt med mat på slutet så han vägde som minst 2,9 kg. Han såg ut som en liten rynkig alien innan han började äta upp sig och blev en riktig liten sumo..=)

Liknande trådar

  1. Spännande!
    By PetraR in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 16:37
  2. Åh så spännande!
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 09:23
  3. Spännande!
    By Venus in forum Hem & fritid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 17:53
  4. Spännande
    By Ullis77 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 11:07
  5. Oj vad spännande
    By Asa-73 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar