Det var lunginflammation
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Det var lunginflammation

    så nu bidrar Olivia ytterligare till den höga penicillinutskrivningen i vårt län. Det är hennes andra kur det här året ju.

    Läkaren var jättebra och grundlig. Jag fick förklara att man inte bara kan gå på allmäntillståndet, eftersom mina barn aldrig sett påverkade ut. Minns ju alltför väl hur Johannes gick fram och tillbaks till skolan och bara gnällde lite när läraren tyckte han minsann kunde vara med på gympan - med brusten blindtarm. Den här läkaren sa att det var bra att jag var tydlig med det, att jag ju själv bäst vet hur mina barn beter sig.

    Inget gnäll från Olivia idag heller när hon fick ytterligare stick i fingret - flera rör skulle fyllas, lungröntgen (fast det var kallt där och hon hutttrade pga stigande temp) och till sist en lång pillgrej långt upp i bihålorna för att plocka ut lite test-material där. Men när vi kom hem var hon trött och somnade en stund i bilen.

    Själv håller jag på att bli knasig - men jag får väl se fram emot att jobbet börjar nästa vecka igen. Här hemma blir inget gjort.
    Britta&Olivia
  2. 1
    Det var lunginflammation så nu bidrar Olivia ytterligare till den höga penicillinutskrivningen i vårt län. Det är hennes andra kur det här året ju.

    Läkaren var jättebra och grundlig. Jag fick förklara att man inte bara kan gå på allmäntillståndet, eftersom mina barn aldrig sett påverkade ut. Minns ju alltför väl hur Johannes gick fram och tillbaks till skolan och bara gnällde lite när läraren tyckte han minsann kunde vara med på gympan - med brusten blindtarm. Den här läkaren sa att det var bra att jag var tydlig med det, att jag ju själv bäst vet hur mina barn beter sig.

    Inget gnäll från Olivia idag heller när hon fick ytterligare stick i fingret - flera rör skulle fyllas, lungröntgen (fast det var kallt där och hon hutttrade pga stigande temp) och till sist en lång pillgrej långt upp i bihålorna för att plocka ut lite test-material där. Men när vi kom hem var hon trött och somnade en stund i bilen.

    Själv håller jag på att bli knasig - men jag får väl se fram emot att jobbet börjar nästa vecka igen. Här hemma blir inget gjort.
  3. Medlem sedan
    Nov 1998
    #2

    Krya på

    sig kramar skickar vi till Olivia! Vad trist att hon är sjuk nu men skönt att det gick bra hos läkaren. Kram från oss.
  4. 2
    Krya på sig kramar skickar vi till Olivia! Vad trist att hon är sjuk nu men skönt att det gick bra hos läkaren. Kram från oss.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Stackars Olivia

    lunginflammation - det var ju inte lite sjuk hon är då. Vet ju själv hur det är - hade lunginflammation förra året ju, och jag kunde knappt ta mig ur sängen.

    hoppas pencillinet kickar in fort så att hon blir frisk i ett nafs.

    Duktig tjeja som stod ut med stick i fingret och grejer i näsan - hm, Gustaf har gjort samma sak, det ser inte så kul ut.....ujuj.

    krya på sig kramar kommer här i massor
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  6. 3
    Stackars Olivia lunginflammation - det var ju inte lite sjuk hon är då. Vet ju själv hur det är - hade lunginflammation förra året ju, och jag kunde knappt ta mig ur sängen.

    hoppas pencillinet kickar in fort så att hon blir frisk i ett nafs.

    Duktig tjeja som stod ut med stick i fingret och grejer i näsan - hm, Gustaf har gjort samma sak, det ser inte så kul ut.....ujuj.

    krya på sig kramar kommer här i massor
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    Men lilla...

    skruttan!
    Hoppas nu att kuren gör att hon piggnar till snabbt.

    Skickar bamsekramar!
  8. 4
    Men lilla... skruttan!
    Hoppas nu att kuren gör att hon piggnar till snabbt.

    Skickar bamsekramar!
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    ISCH!
    Stackars lilla Olivia, jobbigt att vara sjuk.
    Hoppas detta är hennes sista antiobiotika kur på lääänge!

    Kram
  10. 5
    ISCH!
    Stackars lilla Olivia, jobbigt att vara sjuk.
    Hoppas detta är hennes sista antiobiotika kur på lääänge!

    Kram
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Nämen...

    Stackars Olivia...

    Impad över att hon klarade av läkarbesöket så bra. Skönt med en bra läkare också.

    Nu får hon krya på sig! Kram!
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  12. 6
    Nämen... Stackars Olivia...

    Impad över att hon klarade av läkarbesöket så bra. Skönt med en bra läkare också.

    Nu får hon krya på sig! Kram!
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7
    men lilla gumman Hoppas hon snabbt blir av med eländet. Krya på sig i mängder Kramar!!!
  14. 7
    men lilla gumman Hoppas hon snabbt blir av med eländet. Krya på sig i mängder Kramar!!!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Usch usch, stackars Olivia... hoppas hon snabbt kryar på sig. Klart du känner dina barn bäst, klok läkare som insåg det! Hoppas du har en bra jobbvecka vännen! Kramar!
  16. 8
    Usch usch, stackars Olivia... hoppas hon snabbt kryar på sig. Klart du känner dina barn bäst, klok läkare som insåg det! Hoppas du har en bra jobbvecka vännen! Kramar!

Liknande trådar

  1. Lunginflammation har
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 22:29
  2. Lunginflammation*2
    By Bea m 2 grabbar in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 08:36
  3. Lunginflammation !!
    By nova13 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 16:25
  4. Lunginflammation
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 15:22
  5. Lunginflammation
    By _AnnaA in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar