Förvärkar eller nåt annat?
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Förvärkar eller nåt annat?

    Har ju en del sammandragningar som sitter i olika delar av magen och en del mensvärk neråt och detta känner jag ju igen sen dottern, men nu har det kommit nåt annat också!

    Det blir som en ond kramp som sitter som ett band på överdelen av magen, sitter i kanske 15-20 sek, är borta lika länge och kommer sen igen, håller på så några minuter. Det gör så ont att jag måste stanna upp och gärna ta tag i nåt eller lägga mig ner. Har hänt flera gånger dagligen nu de senaste dagarna. Känner som sagt inte igen det alls, nån annan som varit med om något liknande? Om det nu är förvärkar så borde de ju göra bättre nytta om de flyttar ner och börjar påverka tappen .
    Annie med E -06, H -08 och nytillskottet F född på annandagen -11.
  2. 1
    Förvärkar eller nåt annat? Har ju en del sammandragningar som sitter i olika delar av magen och en del mensvärk neråt och detta känner jag ju igen sen dottern, men nu har det kommit nåt annat också!

    Det blir som en ond kramp som sitter som ett band på överdelen av magen, sitter i kanske 15-20 sek, är borta lika länge och kommer sen igen, håller på så några minuter. Det gör så ont att jag måste stanna upp och gärna ta tag i nåt eller lägga mig ner. Har hänt flera gånger dagligen nu de senaste dagarna. Känner som sagt inte igen det alls, nån annan som varit med om något liknande? Om det nu är förvärkar så borde de ju göra bättre nytta om de flyttar ner och börjar påverka tappen .
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Jag vet faktiskt inte om det är förvärkar eller inte - man känner ju så mycket "konstigt" för tiden tycker jag. Förvärkar borde ju vara dessa som man sedan har som värkar vid förlossningen, fast lite svagare kanske. Det du beskriver känner jag igen - och kallar det som du just kramp. Jag liksom räknar in dem i registret "förvärkar - SD" i alla fall... Har haft i överdelen av magen, men också längre ner. Kan ju också vara ligamenten, det sa BM när jag sa att det ibland kändes ut som kramp, eller att det var en skärande känsla.

    Så du blir nog inte klokare av mitt svammel i alla fall...
  4. 2
    Jag vet faktiskt inte om det är förvärkar eller inte - man känner ju så mycket "konstigt" för tiden tycker jag. Förvärkar borde ju vara dessa som man sedan har som värkar vid förlossningen, fast lite svagare kanske. Det du beskriver känner jag igen - och kallar det som du just kramp. Jag liksom räknar in dem i registret "förvärkar - SD" i alla fall... Har haft i överdelen av magen, men också längre ner. Kan ju också vara ligamenten, det sa BM när jag sa att det ibland kändes ut som kramp, eller att det var en skärande känsla.

    Så du blir nog inte klokare av mitt svammel i alla fall...
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Jag har jat ngr såna!
    Vet inte alls va den sysslar me...Min kompis som gick över två v nyss me sitt tredje barn fick oxå såna någon vecka innan hon föddes.
    Då hade bebisen gått från fixerad till ruckbar igen hade hon fått bekräftat innan hon fick dom konstiga sd.

    Det behöver väl inte ebtyda nåt, men vi e fler än du som kännt det iaf Om de nu e nån tröst

    Låt oss hoppas att dom gör nån slags nytta...
  6. 3
    Jag har jat ngr såna!
    Vet inte alls va den sysslar me...Min kompis som gick över två v nyss me sitt tredje barn fick oxå såna någon vecka innan hon föddes.
    Då hade bebisen gått från fixerad till ruckbar igen hade hon fått bekräftat innan hon fick dom konstiga sd.

    Det behöver väl inte ebtyda nåt, men vi e fler än du som kännt det iaf Om de nu e nån tröst

    Låt oss hoppas att dom gör nån slags nytta...
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Har haft så lääänge, men det är nog gallan i mitt fall som orsakar det jätteonda.
  8. 4
    Har haft så lääänge, men det är nog gallan i mitt fall som orsakar det jätteonda.
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    Haha skönt bara att höra att nån annan kännt likadant, det är det som är så bra med den här sidan .
  10. 5
    Haha skönt bara att höra att nån annan kännt likadant, det är det som är så bra med den här sidan .
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    Ja visst är det en bra tröst att andra har det likadant men det känns ju lite onödigt och att det borde sitta längre ner för att göra nytta .
  12. 6
    Ja visst är det en bra tröst att andra har det likadant men det känns ju lite onödigt och att det borde sitta längre ner för att göra nytta .
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    Ja gallan är jag säker på att det inte är här i alla fall, det är säkert sd/förvärkar bara att jag tycker att dom sitter fel
  14. 7
    Ja gallan är jag säker på att det inte är här i alla fall, det är säkert sd/förvärkar bara att jag tycker att dom sitter fel
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Jo, men i mitt fall kan det mycket väl vara så då jag har gallsten och ofta har anfall.
  16. 8
    Jo, men i mitt fall kan det mycket väl vara så då jag har gallsten och ofta har anfall.

Liknande trådar

  1. Förvärkar eller?
    By MondoCane in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 17:42
  2. Förvärkar eller annat, hmmm
    By Ida m Albert&Vilfred in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 08:05
  3. BM. förvärkar och annat kul
    By verne in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 14:03
  4. Sd eller förvärkar??
    By Linda m Elias o bf 29/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 20:36
  5. Förvärkar + annat
    By Ida m Jennie & skruttis in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 22:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar