Prinsessan på slottet!
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Prinsessan på slottet!

    Igår åkte jag med de fyra yngsta i barnaskaran till Åbo slott. Där hade vi en kul dag med mycket spring upp och ner i vindlande små stentrappor. Hade Ingrid i bärsele på magen så gissa vem som knappt kan gå idag av den tunga promenaden igår? Men Ingrid trivdes bra och tyckte det var hur kul som helst. Vi hittade en jättefin säng som vi alla var överens om att skulle ha varit helt perfekt åt vår minsta prinsessa.

    Mina ungar är alla genuint intresserade av historia och bäst är det just när man kan visa nåt så här handgripligen. Fånghålorna var lite skrämmande för flickorna men ändå var det lite rysmysigt! Min son som älskar modellbyggen skulle kunna ha varit där en dag till och kika på alla detaljer på miniatyrerna av slottsbygget och sånt. Ska vid nåt tillfälle lägga in lite bilder på hans egen miniatyrvärld han byggt åt sina små leksaksmöss. Det är helt underbart!

    Så, idag ska vi bara vara hemma och mysa. Det blåser storm ute och man har ingen som helst lust att gå ut i onödan!
  2. 1
    Prinsessan på slottet! Igår åkte jag med de fyra yngsta i barnaskaran till Åbo slott. Där hade vi en kul dag med mycket spring upp och ner i vindlande små stentrappor. Hade Ingrid i bärsele på magen så gissa vem som knappt kan gå idag av den tunga promenaden igår? Men Ingrid trivdes bra och tyckte det var hur kul som helst. Vi hittade en jättefin säng som vi alla var överens om att skulle ha varit helt perfekt åt vår minsta prinsessa.

    Mina ungar är alla genuint intresserade av historia och bäst är det just när man kan visa nåt så här handgripligen. Fånghålorna var lite skrämmande för flickorna men ändå var det lite rysmysigt! Min son som älskar modellbyggen skulle kunna ha varit där en dag till och kika på alla detaljer på miniatyrerna av slottsbygget och sånt. Ska vid nåt tillfälle lägga in lite bilder på hans egen miniatyrvärld han byggt åt sina små leksaksmöss. Det är helt underbart!

    Så, idag ska vi bara vara hemma och mysa. Det blåser storm ute och man har ingen som helst lust att gå ut i onödan!
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Så klart prinsessan hör hemma på slottet!!!
    Du borde ta med din Sessa, eller ursäkta, dina Sessor ); till Stockholm, till Livrustkammaren, mina tjejer ÄLSKAR det, bästa är att man får klä ut sig till prinsessa!!!
    Ha en treevlig mysdag, vi ska också bara mysa idag, har ju små sjuklingar...
  4. 2
    Så klart prinsessan hör hemma på slottet!!!
    Du borde ta med din Sessa, eller ursäkta, dina Sessor ); till Stockholm, till Livrustkammaren, mina tjejer ÄLSKAR det, bästa är att man får klä ut sig till prinsessa!!!
    Ha en treevlig mysdag, vi ska också bara mysa idag, har ju små sjuklingar...
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3
    Strongt att åka i väg med 4 barn själv!!! Själv skulle jag tveka inför den uppgiften
    Men det lät som om ni hade det mysigt!
  6. 3
    Strongt att åka i väg med 4 barn själv!!! Själv skulle jag tveka inför den uppgiften
    Men det lät som om ni hade det mysigt!
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Det är inte det minsta besvärligt att ha dem med, fast jag också skulle ha alla 6 med! Ingrid hålls ju ännu rätt bra på plats, småflickorna på 7 och 8 håller bra ihop och är förståndiga att ha med sej. Sonen jag hade med igår är ju strax 15 och är som ett vuxet sällskap. Han blev faktiskt tagen som Ingrids pappa en gång i höstas! Sen har jag ju två barn till med de är ju myndiga båda redan och helt självgående och självförsörjande!
  8. 4
    Det är inte det minsta besvärligt att ha dem med, fast jag också skulle ha alla 6 med! Ingrid hålls ju ännu rätt bra på plats, småflickorna på 7 och 8 håller bra ihop och är förståndiga att ha med sej. Sonen jag hade med igår är ju strax 15 och är som ett vuxet sällskap. Han blev faktiskt tagen som Ingrids pappa en gång i höstas! Sen har jag ju två barn till med de är ju myndiga båda redan och helt självgående och självförsörjande!
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5
    Ja det är sant
    Det lät som sagt lyckat!
  10. 5
    Ja det är sant
    Det lät som sagt lyckat!

Liknande trådar

  1. vad är väl en bal på slottet
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 19:34
  2. Vad är en bal på slottet...?
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:48
  3. Vad är väl en bal på slottet
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 19:31
  4. Bal på slottet ;-)
    By truls in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 16:08
  5. Vad är en bal på slottet?
    By stello in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 07:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar