3:a i äggvita
_0805 Majbarn
  1. S-mamman
    #1

    3:a i äggvita

    Om man har en 3:a i äggvita i urinen vad kan det då betyda?
    Hade fått ett meddelande på tel.svararen av min BM men hon sa inget om vad det kan betyda, bara att jag måste lämna ett nytt prov...
  2. 1
    3:a i äggvita Om man har en 3:a i äggvita i urinen vad kan det då betyda?
    Hade fått ett meddelande på tel.svararen av min BM men hon sa inget om vad det kan betyda, bara att jag måste lämna ett nytt prov...
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Äggvita...

    kan väl tyda på havandeskapsförgiftning om jag inte har helt fel...?
  4. 2
    Äggvita... kan väl tyda på havandeskapsförgiftning om jag inte har helt fel...?
  5. S-mamman
    #3
    ja nu har jag googlat lite och det kan tydligen tyda på det ifall man också har högt blodtryck...men det hade jag inte i måndags iaf...urinprovet togs igår...
    fick ju lite hjärtklappning nu, inte kul när nåt är fel.
  6. 3
    ja nu har jag googlat lite och det kan tydligen tyda på det ifall man också har högt blodtryck...men det hade jag inte i måndags iaf...urinprovet togs igår...
    fick ju lite hjärtklappning nu, inte kul när nåt är fel.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Har för mig att det kan tyda på urinvägsinfektion också, är lite olika saker.
  8. 4
    Har för mig att det kan tyda på urinvägsinfektion också, är lite olika saker.
  9. Anonym
    #5
    Jag har högt blodtryck så min urin kollas minst en gång i veckan. Du kan inte få havandeskapförg. utan att ha högt blodtryck. Det är högt bltr och äggvita i kombination som tyder på det. Det har inget med urinvägsinfektion att göra men det kan felaktigt visa äggvita om man har fått med en flytning i urinen. Det är också viktigt att det är morgonurin så man inte har sprungit omkring innan man tar provet.

    Lycka till!
  10. 5
    Jag har högt blodtryck så min urin kollas minst en gång i veckan. Du kan inte få havandeskapförg. utan att ha högt blodtryck. Det är högt bltr och äggvita i kombination som tyder på det. Det har inget med urinvägsinfektion att göra men det kan felaktigt visa äggvita om man har fått med en flytning i urinen. Det är också viktigt att det är morgonurin så man inte har sprungit omkring innan man tar provet.

    Lycka till!
  11. S-mamman
    #6
    I två gravidböcker jag fått från mvc står det dock att äggvita i urinen kan tyda på UVI. Sen så har jag svårt att tro att det skulle visa en 3:a pga det kommit med flytningar, det har jag förstått kan ge en 1:a?
    Nåja, hoppas iaf det inte är nån fara på taket. Tack för ditt svar!
  12. 6
    I två gravidböcker jag fått från mvc står det dock att äggvita i urinen kan tyda på UVI. Sen så har jag svårt att tro att det skulle visa en 3:a pga det kommit med flytningar, det har jag förstått kan ge en 1:a?
    Nåja, hoppas iaf det inte är nån fara på taket. Tack för ditt svar!
  13. S-mamman
    #7
    ja, det läste jag också att det kan bero på. Har dock aldrig haft UVI i hela mitt liv, och har inga symptom på det...men vem vet?
  14. 7
    ja, det läste jag också att det kan bero på. Har dock aldrig haft UVI i hela mitt liv, och har inga symptom på det...men vem vet?
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Jag har det flera ggr per år och har till och med töjt ut urinröret för att försöka bli av med det. Men när man är gravid så har man inga symton på urinvägsinfektion, nån som berättade att "reflexerna" inte fungerade som dem ska och du känner inte att du har fått det. Lite läskigt faktiskt.
  16. 8
    Jag har det flera ggr per år och har till och med töjt ut urinröret för att försöka bli av med det. Men när man är gravid så har man inga symton på urinvägsinfektion, nån som berättade att "reflexerna" inte fungerade som dem ska och du känner inte att du har fått det. Lite läskigt faktiskt.

Liknande trådar

  1. Äggvita
    By -svea- in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 16:58
  2. Äggvita i urinen?
    By FruZ in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 11:31
  3. Äggvita i urinen
    By 2linda in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 18:51
  4. 3:a i äggvita
    By S-mamman in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 19:52
  5. äggvita?
    By nathalie_84 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 15:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar