Hur ser era barn på att sluta
_01/02 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Hur ser era barn på att sluta

    På dagis skulle det stå... Igår kväll hörde sambon att Tilda grät uppe på sitt rum. Han gick dit och fick lirkat fram vad det var. Hon var så ledsen över att snart sluta på dagis.... Hon tycker det är spännande med skolan, men älskar dagis! Det har varit mycket prat om förskoleklass nu, då det ska ordnas med klasser, lämnat in ansökan osv. så hon har börjat tänka på det mycket nu. Fröknarna på dagis säger att hon är redo för att börja, har börjat tycka det är tråkigt på dagis emellanåt, men ändå är hon ledsen. Min äldre tjej var aldrig ledsen, hon bara längtade, och har älskat skolan alltid!

    Jag tror ju inte det är någon fara, lite ledsen är ju bara tecken på att dagis är bra! Men man blir ju änså lite ledsen själv, som mamma.

    Hur ser era barn det?
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Hur ser era barn på att sluta På dagis skulle det stå... Igår kväll hörde sambon att Tilda grät uppe på sitt rum. Han gick dit och fick lirkat fram vad det var. Hon var så ledsen över att snart sluta på dagis.... Hon tycker det är spännande med skolan, men älskar dagis! Det har varit mycket prat om förskoleklass nu, då det ska ordnas med klasser, lämnat in ansökan osv. så hon har börjat tänka på det mycket nu. Fröknarna på dagis säger att hon är redo för att börja, har börjat tycka det är tråkigt på dagis emellanåt, men ändå är hon ledsen. Min äldre tjej var aldrig ledsen, hon bara längtade, och har älskat skolan alltid!

    Jag tror ju inte det är någon fara, lite ledsen är ju bara tecken på att dagis är bra! Men man blir ju änså lite ledsen själv, som mamma.

    Hur ser era barn det?
  3. Åza m pojkarna
    #2

    Gabriel

    tycker att det ska bli jätte spännande! Pratar mycket om det och
    verkar verkligen se fram emot det. Han är äldst/störst på sitt
    dagis och tidig med mycket så jag tror att det kommer bli bra.

    Det kommer säkert gå över för Tilda det är ju ett tag kvar!
  4. 2
    Gabriel tycker att det ska bli jätte spännande! Pratar mycket om det och
    verkar verkligen se fram emot det. Han är äldst/störst på sitt
    dagis och tidig med mycket så jag tror att det kommer bli bra.

    Det kommer säkert gå över för Tilda det är ju ett tag kvar!
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    dagis är tråkigt

    tycker isadora.
    Utom den här veckan när de varit max sex barn...
    Hon tycker de andra bara vill leka och leka, hon gillar att leka men inte hela tiden.
    Hon tar med sig pysselböcker och har sina egna arbetspass
    Vi har lämnat in alla pappaer men eftersom vi valt en anna skola än den hon hör till så vet vi inte om hon kommer in på den skolan och gör hon inte det så vet vi inte riktigt vart hon ska gå. Så därför pratar vi inte så mycket om skolan i sig, snarare försöker tona ner och försöka få henne att ha roligt den sista tiden på dagis.
    NMu har ju Isadora bytt dagis rätt mnga gånger och på det här har hon bara gått sedan augusti så det kanske gör processen enklare.

    Hoppas Tilda snart ser fram emot skolstarten!
  6. 3
    dagis är tråkigt tycker isadora.
    Utom den här veckan när de varit max sex barn...
    Hon tycker de andra bara vill leka och leka, hon gillar att leka men inte hela tiden.
    Hon tar med sig pysselböcker och har sina egna arbetspass
    Vi har lämnat in alla pappaer men eftersom vi valt en anna skola än den hon hör till så vet vi inte om hon kommer in på den skolan och gör hon inte det så vet vi inte riktigt vart hon ska gå. Så därför pratar vi inte så mycket om skolan i sig, snarare försöker tona ner och försöka få henne att ha roligt den sista tiden på dagis.
    NMu har ju Isadora bytt dagis rätt mnga gånger och på det här har hon bara gått sedan augusti så det kanske gör processen enklare.

    Hoppas Tilda snart ser fram emot skolstarten!
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Ja, hon har ju gått på detta fantastiska dagis sedan hon var 2. Och det är verkligen bra, helt underbar personal! Samm nu som då, så de har ju väldigt bra relation till fröknarna. Hade vi inte haft Ellen där, hade nog jag oxå gråtit... Hon ser ju fram emot skolan, och tycker allt är för lätt på dagis, dom har språksamling bla. och där kan hon ju allt redan. Hon läser ju och skriver osv. Men det är just att behöva lämna dagis som känns jobbigt... Hon sa igår oxå att det var tur att Ellen går kvar där, för då får hon komma dit och träffa fröknarna och leka i några år till iaf!
  8. 4
    Ja, hon har ju gått på detta fantastiska dagis sedan hon var 2. Och det är verkligen bra, helt underbar personal! Samm nu som då, så de har ju väldigt bra relation till fröknarna. Hade vi inte haft Ellen där, hade nog jag oxå gråtit... Hon ser ju fram emot skolan, och tycker allt är för lätt på dagis, dom har språksamling bla. och där kan hon ju allt redan. Hon läser ju och skriver osv. Men det är just att behöva lämna dagis som känns jobbigt... Hon sa igår oxå att det var tur att Ellen går kvar där, för då får hon komma dit och träffa fröknarna och leka i några år till iaf!
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Min tjej längtar till att börja i förskoleklass. Lära känna nya kompisar och träffa gamla kompisar.
  10. 5
    Min tjej längtar till att börja i förskoleklass. Lära känna nya kompisar och träffa gamla kompisar.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Min dotter längtar till skolan och det märkas att hon vuxit ur dagis. Hon tycker att det ska bli tråkigt att mista två av kompisarna som ska börja i en annan skola men hon vill verkligen vidare nu. Hon var redo att börja sexårs redan förra året men fick inte plats då. Det enda som bekymrar henne just nu är maten i skolan för hon berfarar att man ska jätteportioner av mat som man sedan måste äta upp även om man inte tycker om den.
  12. 6
    Min dotter längtar till skolan och det märkas att hon vuxit ur dagis. Hon tycker att det ska bli tråkigt att mista två av kompisarna som ska börja i en annan skola men hon vill verkligen vidare nu. Hon var redo att börja sexårs redan förra året men fick inte plats då. Det enda som bekymrar henne just nu är maten i skolan för hon berfarar att man ska jätteportioner av mat som man sedan måste äta upp även om man inte tycker om den.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Elias går ju på förskolan nu

    men han tyckte det var jätte jobbigt att sluta dagis. Han visste inte vad som vänta och han sa ofta ofta att han ville ha kvar sina fröknar. Nu har han snart gått klart på förskolan och stormtrivs dags att gå vidare igen....
    Tiden går så fort så fort.
    Det löser sig...
  14. 7
    Elias går ju på förskolan nu men han tyckte det var jätte jobbigt att sluta dagis. Han visste inte vad som vänta och han sa ofta ofta att han ville ha kvar sina fröknar. Nu har han snart gått klart på förskolan och stormtrivs dags att gå vidare igen....
    Tiden går så fort så fort.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Min kille är ju född i december så han började ju i höstas förskoleklass. Det var dags för honom, han har inte velat vara kvar på dagis, bara sett fram emot skolan. Hösten gick jättebra! Inskolningen var plättlätt!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  16. 8
    Min kille är ju född i december så han började ju i höstas förskoleklass. Det var dags för honom, han har inte velat vara kvar på dagis, bara sett fram emot skolan. Hösten gick jättebra! Inskolningen var plättlätt!

Liknande trådar

  1. Sluta ta magsjuka barn till dagis!
    By Arg dagisförälder in forum Småbarn
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 18:27
  2. Hur får man barn att sluta med
    By annicaswe in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 09:39
  3. Sluta amma allergiskt barn?
    By Ankan in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 08:34
  4. Tips - hur få barn sluta bitas??
    By Lisbeth... in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 20:45
  5. Sluta nattamma=sluta helt o hållet?
    By Ida m. Lova in forum Föräldraskap
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 11:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar