Högstadium i Göteborg?
Skolbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Högstadium i Göteborg?

    Min man har fått bra jobb och familjen kommer att flytta ner till Göteborg i sommaren. Vi är alla lite förväntansfulla och oroliga, men vår trettonårge son har det tuffast med flytten. Vi har flyttat flera gånger under hans uppväxt och det har inte alltid varit så lätta att komma ny till skolorna. Vi kommer att bo i Centaral stan i en lägenhet som ägs av företaget (Haga). För småtjejerna finns det en skola som verkar bra inom promenadavstånd, men får Kalle vet vi inte. Det känns viktigt att vi hittar en bra skola där han kan känna sig lugn och trygg, och att de dessutom är bra på undervisning för han ligger endel efter även om han har kapacitet. Någon som har erfarenhet från högstadierna i centrum/runt Haga? Vi är tacksamma för alla tips!
  2. 1
    Högstadium i Göteborg? Min man har fått bra jobb och familjen kommer att flytta ner till Göteborg i sommaren. Vi är alla lite förväntansfulla och oroliga, men vår trettonårge son har det tuffast med flytten. Vi har flyttat flera gånger under hans uppväxt och det har inte alltid varit så lätta att komma ny till skolorna. Vi kommer att bo i Centaral stan i en lägenhet som ägs av företaget (Haga). För småtjejerna finns det en skola som verkar bra inom promenadavstånd, men får Kalle vet vi inte. Det känns viktigt att vi hittar en bra skola där han kan känna sig lugn och trygg, och att de dessutom är bra på undervisning för han ligger endel efter även om han har kapacitet. Någon som har erfarenhet från högstadierna i centrum/runt Haga? Vi är tacksamma för alla tips!
  3. Medlem sedan
    Jun 1998
    #2
    Vittras skola i centrum, guldhedensskolan, internationella skolan, tyskasolan osv.

    många andra som är bra. . skulle duck ställa mig tveksam till majorna eftersom det varit litet struligt där.
  4. 2
    Vittras skola i centrum, guldhedensskolan, internationella skolan, tyskasolan osv.

    många andra som är bra. . skulle duck ställa mig tveksam till majorna eftersom det varit litet struligt där.
  5. Medlem sedan
    Jun 1998
    #3
    Vad gillar han? i skolna och på fritiden?
  6. 3
    Vad gillar han? i skolna och på fritiden?
  7. Anonym
    #4
    Göteborgs Högre Samskola är en bra friskola.
  8. 4
    Göteborgs Högre Samskola är en bra friskola.
  9. Anonym
    #5
    datorer! spela dataspel och han läser endel också. han är duktig i skolan och jag tror inte att han kommer att ha det svårt med pluggandet bara han trivs. The English School Gothenburg har vi fått tips om (han är språkintresserad). Känner ni till den?
  10. 5
    datorer! spela dataspel och han läser endel också. han är duktig i skolan och jag tror inte att han kommer att ha det svårt med pluggandet bara han trivs. The English School Gothenburg har vi fått tips om (han är språkintresserad). Känner ni till den?
  11. Medlem sedan
    Feb 1999
    #6
    Den ligger inte i stan. ISGR kanske skulle kunna vara något istället. Den svenska ingången på den internationellla skolan. Den har bra rykte.
  12. 6
    Den ligger inte i stan. ISGR kanske skulle kunna vara något istället. Den svenska ingången på den internationellla skolan. Den har bra rykte.
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    Den ligger ju inte precis på gångavstånd från Haga - kolla med ISGR Internationella skolan istället om ni vill ha skolan nära. Annars har jag hört mycket gott om Engelska skolan. Tyska skolan ligger ju också nära Haga.
  14. 7
    Den ligger ju inte precis på gångavstånd från Haga - kolla med ISGR Internationella skolan istället om ni vill ha skolan nära. Annars har jag hört mycket gott om Engelska skolan. Tyska skolan ligger ju också nära Haga.
  15. Anonym
    #8
    Så du har hört gott om Engelska skolan? Vill du berätta mer? Vi är beredda att skjutsa med bil, och min man kommer att arbeta nära Frölunda Torg så det skulle nog inte vara så svårt. men visst vore gångavstånd det bästa.
  16. 8
    Så du har hört gott om Engelska skolan? Vill du berätta mer? Vi är beredda att skjutsa med bil, och min man kommer att arbeta nära Frölunda Torg så det skulle nog inte vara så svårt. men visst vore gångavstånd det bästa.
  17. Anonym
    #9
    Det ska vi kolla upp!
  18. 9
    Det ska vi kolla upp!
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10
    Ja, det ska vara en bra skola. Hade grannar förut som hade barnen där. Vet inte hur lätt det är att komma in däremot.
    Högstadiebarn är ju rätt mobila med bussar och spårvagnar också. Men kolla även ISGR, känner flera familjer som är nöjda med den. Vad går han i för skola idag?
  20. 10
    Ja, det ska vara en bra skola. Hade grannar förut som hade barnen där. Vet inte hur lätt det är att komma in däremot.
    Högstadiebarn är ju rätt mobila med bussar och spårvagnar också. Men kolla även ISGR, känner flera familjer som är nöjda med den. Vad går han i för skola idag?

Liknande trådar

  1. Högstadium med sportinriktning?
    By crista in forum Skolbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 08:18
  2. Högstadium och Asperger
    By Sindra in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 11:51
  3. Högstadium..
    By Mia *vikarie* in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 21:08
  4. Mot Göteborg!
    By zzau in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 17:23
  5. Me&I Göteborg?
    By erika-li in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 12:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar