5 dagar kvar! 4 dagislämningar
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    5 dagar kvar! 4 dagislämningar

    kvar!

    Puh, jag börjar se ljuset i tunneln!!!!

    Längtar till nästa måndag när jag inte ska göra annat än att passa ett bm-besök. Jag börjar känna mig rätt sliten. Inte så mycket fysiskt som mentalt. Vi har det rätt stökigt på jobbet just nu och med två vildningar hemma och ändå en viss oro för pytteliten lillebror så känner jag att jag inte hinner och orkar tänka längre än till nästa dag. Att packa bb-väskan, tvätta bebiskläder, pyssla och mysa känns oändligt avlägset. Det är så mycket annat som snurrar i huvudet.

    Men nu är det bara en vecka kvar, hurra, hurra!!!!
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    5 dagar kvar! 4 dagislämningar kvar!

    Puh, jag börjar se ljuset i tunneln!!!!

    Längtar till nästa måndag när jag inte ska göra annat än att passa ett bm-besök. Jag börjar känna mig rätt sliten. Inte så mycket fysiskt som mentalt. Vi har det rätt stökigt på jobbet just nu och med två vildningar hemma och ändå en viss oro för pytteliten lillebror så känner jag att jag inte hinner och orkar tänka längre än till nästa dag. Att packa bb-väskan, tvätta bebiskläder, pyssla och mysa känns oändligt avlägset. Det är så mycket annat som snurrar i huvudet.

    Men nu är det bara en vecka kvar, hurra, hurra!!!!
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Härligt - nedräkningen kan börja!!

    Förstår att du oroar dig utan att det är meningen så att säga. Det är ju svårt att undvika när man får så mycket uppmärksamhet av sjukvården. Jag har funderat som tusan på det sista tillväxt ULet och hur olika siffor du har fått tidigare och känner mig inte alls lika säker längre på att bebbe i magen har växt på sig så bra som dom sa sist...... men men... NU kommer de inte göra några fler UL i alla fall så jag får förlita mig till SF kurvan på torsdag....

    På fredag går flyttlasset - det är mitt ljus i tunneln, bara lillis i maggen inte får för sig att göra entré innan dess!
  4. 2
    Härligt - nedräkningen kan börja!!

    Förstår att du oroar dig utan att det är meningen så att säga. Det är ju svårt att undvika när man får så mycket uppmärksamhet av sjukvården. Jag har funderat som tusan på det sista tillväxt ULet och hur olika siffor du har fått tidigare och känner mig inte alls lika säker längre på att bebbe i magen har växt på sig så bra som dom sa sist...... men men... NU kommer de inte göra några fler UL i alla fall så jag får förlita mig till SF kurvan på torsdag....

    På fredag går flyttlasset - det är mitt ljus i tunneln, bara lillis i maggen inte får för sig att göra entré innan dess!
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Hurra hurra!sÅ SKÖNT FÖR DIG!!!!Snart så...
    ska barnen vara hemma med dig eller vara på fsk:an?
  6. 3
    Hurra hurra!sÅ SKÖNT FÖR DIG!!!!Snart så...
    ska barnen vara hemma med dig eller vara på fsk:an?
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Ja jösses!

    Är inte avis på eran flytt just nu. Flytta är alltid ett elände och inte blir det roligare för att man är höggravid.

    Får hoppas lillasyster är av den lydiga sorten som snällt stannar kvar tills mamma har tid.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  8. 4
    Ja jösses! Är inte avis på eran flytt just nu. Flytta är alltid ett elände och inte blir det roligare för att man är höggravid.

    Får hoppas lillasyster är av den lydiga sorten som snällt stannar kvar tills mamma har tid.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    På förskolan

    Annars blir det ingen vila, då jobbar jag hellre :-)

    Jennie hade gått att ha hemma skapligt iaf en del av tiden men inte Pontus, han är en vild bacill.

    Jag ska ägna tiden åt att optimera huset så att det är idiotsäkert så jag vet att jag kan sitta och amma i lugn och ro utan att behöva kolla till Pontus med jämna mellanrum. Som det är nu så går man gärna och kollar när han varit borta ett tag. Inte för att vi har något direkt farligt men nog finns det bus han kan hitta på. Ska försöka minimera busmöjligheterna så gott det går.

    Ska tvätta kläder, packa bb-väska, dra telfon och internet-nätverk i huset och pyssla på lite allmänt.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  10. 5
    På förskolan Annars blir det ingen vila, då jobbar jag hellre :-)

    Jennie hade gått att ha hemma skapligt iaf en del av tiden men inte Pontus, han är en vild bacill.

    Jag ska ägna tiden åt att optimera huset så att det är idiotsäkert så jag vet att jag kan sitta och amma i lugn och ro utan att behöva kolla till Pontus med jämna mellanrum. Som det är nu så går man gärna och kollar när han varit borta ett tag. Inte för att vi har något direkt farligt men nog finns det bus han kan hitta på. Ska försöka minimera busmöjligheterna så gott det går.

    Ska tvätta kläder, packa bb-väska, dra telfon och internet-nätverk i huset och pyssla på lite allmänt.
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    heheheh.Ja det e sant!Bra att vara förberedd med all det där med säkerhet sen!!När de e i den åldern så hittar de gärna på en hel del!!!
    Hoppas du hinner med allt du vill göra.
  12. 6
    heheheh.Ja det e sant!Bra att vara förberedd med all det där med säkerhet sen!!När de e i den åldern så hittar de gärna på en hel del!!!
    Hoppas du hinner med allt du vill göra.
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7
    Vad härligt! Jag har min första lediga dag idag, jättehärligt! ska bara ta det lugnt och gå och fika med en kompis. Sen imorogn kanske jag sätter igång och städar och donar
  14. 7
    Vad härligt! Jag har min första lediga dag idag, jättehärligt! ska bara ta det lugnt och gå och fika med en kompis. Sen imorogn kanske jag sätter igång och städar och donar
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Ja, så var min plan också!

    Att bara ta det lungt någon / några dagar och sen sätta fart. Har som sagt bara ett bm-besök nästa måndag och ev promenerar jag mig in till stan efteråt och shoppar lite. Men annars, vila, sova, tänka, planera. Mmmmm, vad härligt det ska bli.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  16. 8
    Ja, så var min plan också! Att bara ta det lungt någon / några dagar och sen sätta fart. Har som sagt bara ett bm-besök nästa måndag och ev promenerar jag mig in till stan efteråt och shoppar lite. Men annars, vila, sova, tänka, planera. Mmmmm, vad härligt det ska bli.
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Mina barn är som små Duracell kaniner när dem väl sätter fart, men nån ork för att ficxa iordning här inför bebis finns inte. Är glad om jag kan överleva fram tills det är dags att föda.
  18. 9
    Mina barn är som små Duracell kaniner när dem väl sätter fart, men nån ork för att ficxa iordning här inför bebis finns inte. Är glad om jag kan överleva fram tills det är dags att föda.

Liknande trådar

  1. 126 dagar kvar
    By Vanessa77 in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 15:38
  2. Superjobbiga dagislämningar :(
    By Kråkan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 10:03
  3. Hur många dagar kvar? jag 100 dagar
    By happy83 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 18:33
  4. ang dagislämningar
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 17:37
  5. Förfärliga dagislämningar
    By madridemma in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 14:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar