Vaccinationen
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Vaccinationen

    hur har era små älsklingar reagerat på den?! Oliver ska vaccineras på fredag& jag är jättenervös..
    Ser du en människa utan ett leende, ge henne ditt!
  2. 1
    Vaccinationen hur har era små älsklingar reagerat på den?! Oliver ska vaccineras på fredag& jag är jättenervös..
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Vi har också vaccinationen i veckan. Hoppas också att det går bra! Minns ju stickningarna (pku-provet, eller vad det hette...) efter förlossningen, när lillgubben redan hade händerna fulla med stickhål och sköterskan fick jobba lite på att hitta rätt *fast det var nog än mer påfrestande för pappa och mamma*
  4. 2
    Vi har också vaccinationen i veckan. Hoppas också att det går bra! Minns ju stickningarna (pku-provet, eller vad det hette...) efter förlossningen, när lillgubben redan hade händerna fulla med stickhål och sköterskan fick jobba lite på att hitta rätt *fast det var nog än mer påfrestande för pappa och mamma*
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Vi ska ta den på torsdag. Skulle gjort det förra veckan men mellanbarnet fick magsjuka (som tack och lov inte smittade oss andra trots att den var smittsam eftersom flera barn på dagis var sjuka).
    Jag har för mig att de andra barnen varit ganska gnälliga efteråt.
  6. 3
    Vi ska ta den på torsdag. Skulle gjort det förra veckan men mellanbarnet fick magsjuka (som tack och lov inte smittade oss andra trots att den var smittsam eftersom flera barn på dagis var sjuka).
    Jag har för mig att de andra barnen varit ganska gnälliga efteråt.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Har tagit idag,

    både den vanliga och den mot pnenokocker (??). Har en febrig och väldigt gnällig kille i famnen. Storebror blev också dålig av vaccinet, men största brorsan märktes det inget på.. Hoppas att det går bra, här är det gnääääälligt!
  8. 4
    Har tagit idag, både den vanliga och den mot pnenokocker (??). Har en febrig och väldigt gnällig kille i famnen. Storebror blev också dålig av vaccinet, men största brorsan märktes det inget på.. Hoppas att det går bra, här är det gnääääälligt!
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    på Evelina märkte jag inget alls av. Hon fick båda sprutorna mot pneukocker oxå eller vad d heter*L*. D enda var att den sprutan gjorde ont för vätskan gör ont men annars så mådde hon som vanligt efteråt.
  10. 5
    på Evelina märkte jag inget alls av. Hon fick båda sprutorna mot pneukocker oxå eller vad d heter*L*. D enda var att den sprutan gjorde ont för vätskan gör ont men annars så mådde hon som vanligt efteråt.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6
    Olika! Har mina barn reagerat. Alexandra för 7 år sedan fick feber i två dagar och var allmänt grinig. amadeus märktes inget alls. Alicia fick för en månad sedan och på henne märktes inget heller direkt, liiiite gnälligare kanske men inget direkt påtagligt, jag gav henne en alvedon och sedan var det bättre. Någon feber fick hon aldrig iallafall. Köp hem alvedon så du har så kan du ge om han får ont i sticket eller feber. Det kommer gå jättebra!! :O) Kram Anna.
  12. 6
    Olika! Har mina barn reagerat. Alexandra för 7 år sedan fick feber i två dagar och var allmänt grinig. amadeus märktes inget alls. Alicia fick för en månad sedan och på henne märktes inget heller direkt, liiiite gnälligare kanske men inget direkt påtagligt, jag gav henne en alvedon och sedan var det bättre. Någon feber fick hon aldrig iallafall. Köp hem alvedon så du har så kan du ge om han får ont i sticket eller feber. Det kommer gå jättebra!! :O) Kram Anna.
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Vaccinerade pluttan igår, men jag skickade pappa. Det hade gått jättebra, hon sa ingenting när hon fick sticket. Hon var lite gnällig under kvällen. Jag gav henne alvedon och det verkade hjälpa.
  14. 7
    Vaccinerade pluttan igår, men jag skickade pappa. Det hade gått jättebra, hon sa ingenting när hon fick sticket. Hon var lite gnällig under kvällen. Jag gav henne alvedon och det verkade hjälpa.
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    de med bebisar runt omkring mig säger att deras inte reagerat alls. men sixten låg och ammade i godan ro och när hon stickte så fick han panik, aldig att jag hört honom skrika på det viset. men hon måste ha stickt rakt i en nerv eller nått. det är nog väldigt olika för som sagt bl.a. min kusins son låg bara och smaskade vidare och brydde sig inte alls. ha det gott, det kommer gå jättebra.
  16. 8
    de med bebisar runt omkring mig säger att deras inte reagerat alls. men sixten låg och ammade i godan ro och när hon stickte så fick han panik, aldig att jag hört honom skrika på det viset. men hon måste ha stickt rakt i en nerv eller nått. det är nog väldigt olika för som sagt bl.a. min kusins son låg bara och smaskade vidare och brydde sig inte alls. ha det gott, det kommer gå jättebra.
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    Jag har köpt alvedon suppar till honom!
  18. 9
    Jag har köpt alvedon suppar till honom!
  19. Medlem sedan
    Mar 2007
    #10
    Nu har vi klarat av en vaccination. Lillkillen var jätteglad innan och började gråta lite efter sticket, men blev sedan glad igen. Har nu gett alvedon i förebyggande syfte, eftersom sköterskan rekommenderade det.
  20. 10
    Nu har vi klarat av en vaccination. Lillkillen var jätteglad innan och började gråta lite efter sticket, men blev sedan glad igen. Har nu gett alvedon i förebyggande syfte, eftersom sköterskan rekommenderade det.

Liknande trådar

  1. 18 mån vaccinationen
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 15:13
  2. Ang vaccinationen
    By Little in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 22:10
  3. Vaccinationen
    By Maon in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 07:12
  4. Vaccinationen
    By Maon in forum _0906 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 12:05
  5. ang. vaccinationen.
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 09:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar