Kul med nationella prov?
_96 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jan 1998
    #1

    Kul med nationella prov?

    Min kille tycker att det är jättekul och spännande med nationella prov nu i femman. Hur upplever era barn det?
    Våga - Ingenting är omöjligt!
  2. 1
    Kul med nationella prov? Min kille tycker att det är jättekul och spännande med nationella prov nu i femman. Hur upplever era barn det?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Hej,
    vår son tycker de är helt okej. Han som slitit och kämpat med matten- i det nationella provet hade han alla rätt. Gissa om jag blev stolt? och han såg mest förvånad ut..
  4. 2
    Hej,
    vår son tycker de är helt okej. Han som slitit och kämpat med matten- i det nationella provet hade han alla rätt. Gissa om jag blev stolt? och han såg mest förvånad ut..
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    sannahtar det rätt lugnt.
    hon brukar stressa upp sig om hon inte får allt klart och tryggt.
    så då vi hade utv.samtal så sa fröken att deras nationella prov skulle börja efter jul. mmen sannah ta det lugnt du fixar det.
    jag var med på deras första nationella prov. man fick koncentrera sig. inte för att jag hade svårt. men det gällde att vara uppmärksam hela tiden
  6. 3
    sannahtar det rätt lugnt.
    hon brukar stressa upp sig om hon inte får allt klart och tryggt.
    så då vi hade utv.samtal så sa fröken att deras nationella prov skulle börja efter jul. mmen sannah ta det lugnt du fixar det.
    jag var med på deras första nationella prov. man fick koncentrera sig. inte för att jag hade svårt. men det gällde att vara uppmärksam hela tiden
  7. Piiah
    #4

    Råd sökes

    Hur gör man för att få sina barn så engagerade i skolan som era barn verkar vara? Min dotter har aldrig intresserat sig för skolarbetet och skulle hellre stanna hemma och leka om hon fick bestämma.
  8. 4
    Råd sökes Hur gör man för att få sina barn så engagerade i skolan som era barn verkar vara? Min dotter har aldrig intresserat sig för skolarbetet och skulle hellre stanna hemma och leka om hon fick bestämma.
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    min dotter lärde sig läsa då hon var 5 för att jag inte hade tid att läsa alla faktaböcker hon ville lära sig ur.
    hon har nog alltid velat lära sig.
    sen vill hon inte alltid gå på skolan.
    hon har varit hemma åtskilliga måndagar då hon bara gråtit för att hon haft så stora krav på sig själv att hon inte orkade på sönd. kvällar och det blev inte bättre mån.mornar.
    vi hade ett avtal med fröken då detta hände.
    sen var hon på skolan tisdag hur glad som helst.
    detta var mer förr. i femman har det inte hänt.

    finns det nåt ditt barn är intresserad av?
    kan man få henne att hitta guldkorn bland lektionerna kanske det blir lättare att komma igång.
    ska försöka fundera meer åt dig.
    du får gärna skriva mer hit eller åt min sida om du vill.
  10. 5
    min dotter lärde sig läsa då hon var 5 för att jag inte hade tid att läsa alla faktaböcker hon ville lära sig ur.
    hon har nog alltid velat lära sig.
    sen vill hon inte alltid gå på skolan.
    hon har varit hemma åtskilliga måndagar då hon bara gråtit för att hon haft så stora krav på sig själv att hon inte orkade på sönd. kvällar och det blev inte bättre mån.mornar.
    vi hade ett avtal med fröken då detta hände.
    sen var hon på skolan tisdag hur glad som helst.
    detta var mer förr. i femman har det inte hänt.

    finns det nåt ditt barn är intresserad av?
    kan man få henne att hitta guldkorn bland lektionerna kanske det blir lättare att komma igång.
    ska försöka fundera meer åt dig.
    du får gärna skriva mer hit eller åt min sida om du vill.
  11. Medlem sedan
    Jan 1998
    #6
    Nja - vet inte riktigt om man kan säga att min grabb är särskilt intresserad. Han vill helst vara hemma, spela fotboll eller greja med sin dator. Nu har han extremt lätt för sig - i precis allting och då blir det kul.
    Ingen läxa har någonsin tagit mer än 10 minuter hemma - och då vet jag att hans kompisar kan slita i över 1 timma med samma sak. Otroligt orättvist - hans storebror har inte alls det lika lätt.
  12. 6
    Nja - vet inte riktigt om man kan säga att min grabb är särskilt intresserad. Han vill helst vara hemma, spela fotboll eller greja med sin dator. Nu har han extremt lätt för sig - i precis allting och då blir det kul.
    Ingen läxa har någonsin tagit mer än 10 minuter hemma - och då vet jag att hans kompisar kan slita i över 1 timma med samma sak. Otroligt orättvist - hans storebror har inte alls det lika lätt.

Liknande trådar

  1. Nationella prov i 3:an
    By caffellatte in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 00:00
  2. nationella prov ÅK5
    By provsvar in forum Skolbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 09:22
  3. nationella prov åk 3
    By molinas in forum Skolbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 20:22
  4. Nationella prov i 3;an
    By wondergirl in forum Skolbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 21:10
  5. nationella prov
    By lady_black in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 19:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar