Sömnfråga här med!
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Sömnfråga här med!

    Som några kanske läst på bloggen så är Loke inne i en fas då han alltid ska komma över till mig (absolut inte pappa - skrik och panik) på natten. Tyvärr tajmas detta med Svante som är lite snörvlig och inte sover så bra han heller.

    Vi har nu bytt till stor säng för Loke, men problemet började redan innan så jag tror inte det är helt och hållet kopplat till den. Han somnar nämligen lätt i sin säng på kvällen.

    I natt var det rekord i strul! Och trots att Loke låg hos mig (och Svante) så låg han klarvaken i ett par timmar. Inte sover han längre på morgonen heller (vilket underbara Svante gör).

    Vad tror ni - en trend som måste brytas? Alltså, ta ett par, tre nätters springande in till honom och få honom att somna om i egen säng (sådant man får göra då och då) eller är det något djupare som ska gå över av sig självt?

    Att jag är trött här hemma är ju en sak, jag kan teoretiskt sova när Loke och Svante gör det. men S som åker och jobbar börjar få det svårt.
    *~*Loke 0607, Svante 071106 och bonusen Felicia 0206*~*

    ~^~Barn kan aldrig vara begränsande - bara berikande!~^~

  2. 1
    Sömnfråga här med! Som några kanske läst på bloggen så är Loke inne i en fas då han alltid ska komma över till mig (absolut inte pappa - skrik och panik) på natten. Tyvärr tajmas detta med Svante som är lite snörvlig och inte sover så bra han heller.

    Vi har nu bytt till stor säng för Loke, men problemet började redan innan så jag tror inte det är helt och hållet kopplat till den. Han somnar nämligen lätt i sin säng på kvällen.

    I natt var det rekord i strul! Och trots att Loke låg hos mig (och Svante) så låg han klarvaken i ett par timmar. Inte sover han längre på morgonen heller (vilket underbara Svante gör).

    Vad tror ni - en trend som måste brytas? Alltså, ta ett par, tre nätters springande in till honom och få honom att somna om i egen säng (sådant man får göra då och då) eller är det något djupare som ska gå över av sig självt?

    Att jag är trött här hemma är ju en sak, jag kan teoretiskt sova när Loke och Svante gör det. men S som åker och jobbar börjar få det svårt.
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Jag tror...

    absolut att det går över av sig själv!

    Lukas har varit inne i samma fas, läääänge, nu. Men så för ett par nätter sen så vips, sova han bättre än han någonsin gjort! Innan kunde han vakna, gnälla, böka och vara vaken i 2-3 timmar mitt i natten...

    Jag tror dock på att ge dem den närhet de efterfrågar, snarare än att tvinga dem att "foga sig" och sova ensamma... Enligt min erfarenhet går det över fortare när de känner sig sedda och trygga och inte behöver gnälla sig till negativ uppmärksamhet. (inte sagt elakt till dig nu, utan bara som en reflektion över hur det kan se ut).

    Hoppas ni snart får sova ordentligt igen!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Jag tror... absolut att det går över av sig själv!

    Lukas har varit inne i samma fas, läääänge, nu. Men så för ett par nätter sen så vips, sova han bättre än han någonsin gjort! Innan kunde han vakna, gnälla, böka och vara vaken i 2-3 timmar mitt i natten...

    Jag tror dock på att ge dem den närhet de efterfrågar, snarare än att tvinga dem att "foga sig" och sova ensamma... Enligt min erfarenhet går det över fortare när de känner sig sedda och trygga och inte behöver gnälla sig till negativ uppmärksamhet. (inte sagt elakt till dig nu, utan bara som en reflektion över hur det kan se ut).

    Hoppas ni snart får sova ordentligt igen!

Liknande trådar

  1. Sömnfråga!
    By ViggoTinja in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 21:35
  2. Sömnfråga
    By -texas- in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 19:04
  3. Sömnfråga
    By Annica med A o L in forum _05 Höstbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 06:29
  4. Sömnfråga
    By Nema in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 14:58
  5. Sömnfråga!
    By Jenny m 3 in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 21:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar