Blåsljuden på bebisen
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Blåsljuden på bebisen

    va borta nu iaf.. Skönt. Men istället så har han fått ögoninflammation Ringde BB om de igår som sa att jag skulle ringa BVC idag men dom hade stängt på fredagar. Ringde då HC men dit fick jag inte komma för dom hade ingen barnläkare!!! Måste de vara en barnläkare för att kolla om han har inflammation? Sjukt tycker jag. De bara rinner gult i ögonen o så e han röd... William hade ju ögoninflammation från han föddes tills han va 1 år.. Men men ringde BB igen o vi skulle få komma dit imorn iaf.. Tycker så synd om bebisen..

    Han har inte fått något namn än.. Men vi funderar lite på Jesper iaf
    ~William -06 + BF 29/2 -08 ~
  2. 1
    Blåsljuden på bebisen va borta nu iaf.. Skönt. Men istället så har han fått ögoninflammation Ringde BB om de igår som sa att jag skulle ringa BVC idag men dom hade stängt på fredagar. Ringde då HC men dit fick jag inte komma för dom hade ingen barnläkare!!! Måste de vara en barnläkare för att kolla om han har inflammation? Sjukt tycker jag. De bara rinner gult i ögonen o så e han röd... William hade ju ögoninflammation från han föddes tills han va 1 år.. Men men ringde BB igen o vi skulle få komma dit imorn iaf.. Tycker så synd om bebisen..

    Han har inte fått något namn än.. Men vi funderar lite på Jesper iaf
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Vad skönt att blåsljuden var borta i alla fall. Hoppas ni får hjälp på BB nu. Ögoninflammation är ju inget mysigt.
  4. 2
    Vad skönt att blåsljuden var borta i alla fall. Hoppas ni får hjälp på BB nu. Ögoninflammation är ju inget mysigt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Stackars bebben! Bra att ni får komma tillbaka till BB iaf och att blåsljuden var borta.
  6. 3
    Stackars bebben! Bra att ni får komma tillbaka till BB iaf och att blåsljuden var borta.
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Va skönt! Hellre ÖI än blåshjud! A var oxå kontant gul i ett halvår och är det ofta fortfarande, vår bvc-tant säger att han är född med trånga tårkanaler och att det därför blir så att salter och snor även kan åka ut den vägen.
  8. 4
    Va skönt! Hellre ÖI än blåshjud! A var oxå kontant gul i ett halvår och är det ofta fortfarande, vår bvc-tant säger att han är född med trånga tårkanaler och att det därför blir så att salter och snor även kan åka ut den vägen.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Skönt att blåsljudet försvunnit, men jobbigt med ögoninfl... Det är ju tyvärr väldigt vanligt med trånga tårkanaler på dom små, men förhoppningsvis rättar det till sig snart.
  10. 5
    Skönt att blåsljudet försvunnit, men jobbigt med ögoninfl... Det är ju tyvärr väldigt vanligt med trånga tårkanaler på dom små, men förhoppningsvis rättar det till sig snart.
  11. Medlem sedan
    Jul 2004
    #6

    Passar på att gratta till er

    fina lilla kille här! Så söt han är. Tycker mig se likheter med William. Hoppas han kryar på sig från ögoninflammationen nu. Jesper är fint!
  12. 6
    Passar på att gratta till er fina lilla kille här! Så söt han är. Tycker mig se likheter med William. Hoppas han kryar på sig från ögoninflammationen nu. Jesper är fint!
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Skönt att blåsljuden är borta!
    Ellen hade ofta ögoninflammation när hon var liten. Tror att hon var ca 14 dagar då hon fick det första gången. Vår bvc sköterska sa att vissa barn har det så, de föds med trånga tårkanaler. På E har det rättat till sig nu, men hala första halvåret var hon mer eller mindre geggig i ögonen.
    Bröstmjölk är bra, och så tvättade vi med kokat vatten.
  14. 7
    Skönt att blåsljuden är borta!
    Ellen hade ofta ögoninflammation när hon var liten. Tror att hon var ca 14 dagar då hon fick det första gången. Vår bvc sköterska sa att vissa barn har det så, de föds med trånga tårkanaler. På E har det rättat till sig nu, men hala första halvåret var hon mer eller mindre geggig i ögonen.
    Bröstmjölk är bra, och så tvättade vi med kokat vatten.

Liknande trådar

  1. Jag såg bebisen!
    By Empa in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 19:23
  2. Bebisen är här!
    By Strulmaja in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 21:35
  3. När kan vi åka med bebisen?
    By sparvmamman in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 16:04
  4. 24 aug ska bebisen UT!!!!
    By Elwi in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 18:59
  5. Är det bebisen???????
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 14:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar