Är 7-8 åringar väldigt oroliga av sig??
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Är 7-8 åringar väldigt oroliga av sig??

    en kompis ringde nu och meddelade att sonen var alldeles ledsen och ville hem. Det har ALDRIG hänt förr...man brukar få bära ut honom gråtandes. Hon hade märkt redan när han kom att det var något...

    Ikväll ska han och lillasyster sova borta hos farmor och farfar, så de träffar ofta och tycker om men sist så hände något och sonen började grina och vi fick hämta hem honom.

    Kan det vara det som bekymrar honom nu? Är blivande 8-åringar väldigt oroliga av sig?
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre.

    Mañana är oftast den jobbigaste veckodagen.
    - Spanskt ordspråk
  2. 1
    Är 7-8 åringar väldigt oroliga av sig?? en kompis ringde nu och meddelade att sonen var alldeles ledsen och ville hem. Det har ALDRIG hänt förr...man brukar få bära ut honom gråtandes. Hon hade märkt redan när han kom att det var något...

    Ikväll ska han och lillasyster sova borta hos farmor och farfar, så de träffar ofta och tycker om men sist så hände något och sonen började grina och vi fick hämta hem honom.

    Kan det vara det som bekymrar honom nu? Är blivande 8-åringar väldigt oroliga av sig?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Jag tycker det låter som att något hände då som gör att han kände sig otrygg, oavsett vilken ålder han är i... Prata ordentligt med honom, kanske hände något mer än ni vet om. Eller kasnke han oroar sig för en skitsak som är lätt att reda ut.
  4. 2
    Jag tycker det låter som att något hände då som gör att han kände sig otrygg, oavsett vilken ålder han är i... Prata ordentligt med honom, kanske hände något mer än ni vet om. Eller kasnke han oroar sig för en skitsak som är lätt att reda ut.
  5. magnolia
    #3
    Min numera nioårige son var VÄLDIGT orolig av sig då han var 6-8 år. Det hände en del saker just då som gjorde honom LIVRÄDD för allt vad handikapp (fysiskt som psykiskt) att göra. Vi hade invalidisering, sjukdom och död i familjen just då och det sammanföll nog med en känslig period och det hela blev VÄLDIGT jobbigt för honom. Nu har allt gått över och han har kommit över alla sina rädslor, men jag har förstått att det ÄR en allmänt känslig period för många och händer det dessutom något så kan det bli extra svårt en period.
  6. 3
    Min numera nioårige son var VÄLDIGT orolig av sig då han var 6-8 år. Det hände en del saker just då som gjorde honom LIVRÄDD för allt vad handikapp (fysiskt som psykiskt) att göra. Vi hade invalidisering, sjukdom och död i familjen just då och det sammanföll nog med en känslig period och det hela blev VÄLDIGT jobbigt för honom. Nu har allt gått över och han har kommit över alla sina rädslor, men jag har förstått att det ÄR en allmänt känslig period för många och händer det dessutom något så kan det bli extra svårt en period.
  7. magnolia
    #4
    Samtidigt som han var och är hur orädd som helst i fullkomligt livsfarliga situationer! Det var motsägelsefullt! Man tycker man skulle vara orolig för allt möjligt, men det var tvärtom i fullständigt normala och ofarliga situationer som han kände sig otrygg.
  8. 4
    Samtidigt som han var och är hur orädd som helst i fullkomligt livsfarliga situationer! Det var motsägelsefullt! Man tycker man skulle vara orolig för allt möjligt, men det var tvärtom i fullständigt normala och ofarliga situationer som han kände sig otrygg.
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Det första han frågade i morse var "Mamma, får jag ta med fotot på hela familjen till farmor? Annar kommer jag att sakna dig så!" plutten!

    Jo vi får ta ett snack med hoom!
  10. 5
    Det första han frågade i morse var "Mamma, får jag ta med fotot på hela familjen till farmor? Annar kommer jag att sakna dig så!" plutten!

    Jo vi får ta ett snack med hoom!
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Han brukar ju älska att sova över hos farmor
  12. 6
    Han brukar ju älska att sova över hos farmor
  13. magnolia
    #7
    Han kommer säkert älska att sova hos farmor igen, men just nu kanske han behöver sin egen säng och sina föräldrar mer än "äventyret" att sova hos farmor? Det betyder inte att han inte tycker om vare sig att sova över eller farmor, men just nu har han tydligen andra och starkare behov. Försök att tala med honom utan att "skuldbelägga" hans beslut att komma hem. Ofta kan de vara väldigt konkreta när det gäller sina rädslor!
  14. 7
    Han kommer säkert älska att sova hos farmor igen, men just nu kanske han behöver sin egen säng och sina föräldrar mer än "äventyret" att sova hos farmor? Det betyder inte att han inte tycker om vare sig att sova över eller farmor, men just nu har han tydligen andra och starkare behov. Försök att tala med honom utan att "skuldbelägga" hans beslut att komma hem. Ofta kan de vara väldigt konkreta när det gäller sina rädslor!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    ja i den åldern

    är de känsliga tycker jag. Dottern här är snart 8 år. Hon hade en orolig period i höstas, när hon började 1an. Det var mycket för henne att smälta och det var rörigt hemma pga olika saker.

    Försök prata mycket med honom och var tydlig med att han är älskad av er.
    Dottern funderar ofta på massor av saker, hon har svårt att koppla av när hon ska sova. Hon kan helt plötsligt fråga om döden tex.

    Prata prata, eller om han inte vill var nära honom sätt dig och läs en bok för honom.
  16. 8
    ja i den åldern är de känsliga tycker jag. Dottern här är snart 8 år. Hon hade en orolig period i höstas, när hon började 1an. Det var mycket för henne att smälta och det var rörigt hemma pga olika saker.

    Försök prata mycket med honom och var tydlig med att han är älskad av er.
    Dottern funderar ofta på massor av saker, hon har svårt att koppla av när hon ska sova. Hon kan helt plötsligt fråga om döden tex.

    Prata prata, eller om han inte vill var nära honom sätt dig och läs en bok för honom.
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9
    Vi har gosats och varit nära sedan han kom hem. Han började gråta över någon skitdetalj så vi kramades länge...kändes som han bara hittade något att vara ledsen över för att få vara nära...som om han skulle behöva det vi kramas ofta varje dag!
  18. 9
    Vi har gosats och varit nära sedan han kom hem. Han började gråta över någon skitdetalj så vi kramades länge...kändes som han bara hittade något att vara ledsen över för att få vara nära...som om han skulle behöva det vi kramas ofta varje dag!

Liknande trådar

  1. Fler oroliga 4 åringar?
    By Anonym in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 23:00
  2. Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 20:55
  3. Väldigt VÄLDIGT magra modeller!
    By Karamella in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 13:35
  4. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
  5. 2-åringar är väldigt
    By Femman in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 20:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar