Mundiarré
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Mundiarré

    Har era 5:åringar också mundiarré? Från det att vi stiger utanför dörren på morgonen och sätter oss i bilen tills vi kommer fram till förskolan går munnen på Thea hela tiden! Jag får inte en syl i vädret och svarar jag inte på hennes frågor så blir hon tokig!

    I somras växte hon förbi storlek 110 så kläderna jag köpt till hösten fick packas undan direkt. Under hösten har hon smalnat av jättemycket och är både lång och smal efter att ha varit ganska knubbig innan. Nu har vi börjat köpa storlek 122 för att hon ska kunna ha kläderna ett tag. Hon ställer massor av frågor om allt möjligt och busar mer än någonsin.

    Är det likadant med era barn?
    MammaMu till fem prinsessor
  2. 1
    Mundiarré Har era 5:åringar också mundiarré? Från det att vi stiger utanför dörren på morgonen och sätter oss i bilen tills vi kommer fram till förskolan går munnen på Thea hela tiden! Jag får inte en syl i vädret och svarar jag inte på hennes frågor så blir hon tokig!

    I somras växte hon förbi storlek 110 så kläderna jag köpt till hösten fick packas undan direkt. Under hösten har hon smalnat av jättemycket och är både lång och smal efter att ha varit ganska knubbig innan. Nu har vi börjat köpa storlek 122 för att hon ska kunna ha kläderna ett tag. Hon ställer massor av frågor om allt möjligt och busar mer än någonsin.

    Är det likadant med era barn?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Jepp, här pratas det och frågas och pratas om vartannat.Lucas har ju en storasyster som oxå pratar och frågar i massor så lillebror kommer lite i skuggan när det gäller prat och frågor, men är han själv tar han igen det med råge.

    Storleksmässigt så har Lucas precis gått från 104 i byxor och har nu 110...det är ganska stort. 122 har min 6-åring börjat ha. Våra barn är inte superstora mao.
  4. 2
    Jepp, här pratas det och frågas och pratas om vartannat.Lucas har ju en storasyster som oxå pratar och frågar i massor så lillebror kommer lite i skuggan när det gäller prat och frågor, men är han själv tar han igen det med råge.

    Storleksmässigt så har Lucas precis gått från 104 i byxor och har nu 110...det är ganska stort. 122 har min 6-åring börjat ha. Våra barn är inte superstora mao.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3

    Javisst

    Ibland undrar jag om David har någon aning om att man KAN vara tyst... munnen går i ett så länge han är vaken i allafall. Lite mindre när han äter eller borstar tänderna *ler*

    Han har stått still i vikt ett bra tag nu, men växt litegrann, så smalare har han helt klart blivit. En kort kille ändå visserligen, byxor i 104 passar perfekt.

    Livet är här och nu, en kort och liten tid
    Kärleken finns i en evighet, minst
    Tiden är kort men lång är kärleken
    ______________________________ _____________
    "...if you don't know everything,
    you must go on with what you do know..."

    "Dovie'andi se tovya sagain"

  6. 3
    Javisst Ibland undrar jag om David har någon aning om att man KAN vara tyst... munnen går i ett så länge han är vaken i allafall. Lite mindre när han äter eller borstar tänderna *ler*

    Han har stått still i vikt ett bra tag nu, men växt litegrann, så smalare har han helt klart blivit. En kort kille ändå visserligen, byxor i 104 passar perfekt.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Här hemma är det tävling om vem som kan prata mest och först. Så vi får ha turordning så att båda får prata och inte blir överkörda av varandra, de vill gärna berätta det som den andra ska berätta.
    Är man själv med Elin så babblar hon konstant.
  8. 4
    Här hemma är det tävling om vem som kan prata mest och först. Så vi får ha turordning så att båda får prata och inte blir överkörda av varandra, de vill gärna berätta det som den andra ska berätta.
    Är man själv med Elin så babblar hon konstant.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar