svammel svammel *lååååååååååångt*
Försöker bli med barn
  1. QueenOfNight
    #1

    svammel svammel *lååååååååååångt*

    Jaja. Jag som skulle göra uppehåll i mina försök tills kroppen rättat till sig...
    Nu kommer jag med lite svammelfrågor trots allt.
    Älskar att läsa här och jag har ingen annan att prata med det här om, för ingen mer än jag (och min pojkvän) vet... (om det inte är någon här på AFF som lyckats lista ut vem jag är förstås ), så jag hoppas att ni som har koll kanske kan hjälpa mig.

    Jag har annars (innan graviditeter) "alltid" varit som en klocka på 28 dagar men nu har jag väldigt oregelbunda cykler sen mensen kom igång.
    Behöver det betyda att ägglossning inte sker och jag därför har olika långa cykler (21 dagar som kortast och nu är jag inne på dag 37)?
    Eller är det möjligt att ha ägglossning på typ dag 26-28?
    Är det vanligt att det blir så den första tiden efter att mensen kommit tillbaks efter graviditet och förlossning?
    Min Yngste är dryga året och mensen kom tillbaks i december.

    Mitt förra (och första) försök skedde i januari efter en ägglossningsstegring på dag 28 (då hade jag testat morgon och kväll sen dag 11), men bara 6 dagar senare så kom mensen. Och jag hade verkligen ägglossning då, för det kände jag i hela kroppen.

    Denna månad började jag testa på dag 12, men då jag varken hade flytningar eller molvärk så struntade jag i att testa när CB var slut. Fick en liten rosa flytning på dag 16 och tänkte att jag kanske hade äl då, utan att känna något.
    På dag 25 började molvärken. Fick en äggviteflytningoch hade ett CB äl-test kvar, men förstås så strulade det och jag fick inget resultat. Orkade dock inte köpa nya, utan tänkte att det säkert inte var något ändå. Jag väntade och hoppades ju på att mensen skulle komma på helgen, för då hade det blivit två veckor efter min rosa flytning och då hade min kropp betett sig som vanligt.
    Molvärken och magsvullnaden höll i sig i fem dagar eller nåt (inga fler flytningar dock) och jag och min pojkvän hade oskyddat sex dag 26 och 28.
    Nu sitter jag här och undrar om mina (ja våra) planer angående syskon helt plötsligt har blivit oplanerat ändrade???
    Inte för att det skulle göra något, för jag skulle bli extremt överlycklig om det visade sig att det bor någon i mig redan nu... men det är ingenting jag ens vågar erkänna för mig själv, för jag vet hur besviken jag kommer att bli när/om mensen kommer i så fall.

    Men jag vill liksom ha besked, hur det än är.
    Och jag förstår inte varför mensen inte kommer, när den kom efter bara sex dagar förra gången jag hade en sån sen äl-stegring.
    Har testat med CB äl-stickor nu bara för skojs skull, för när jag väntade min Yngste så fick jag fullt utslag dagen innan jag testade plus. Nu får jag bara svaga, tunna streck bredvid teststrecket. Gjorde ett graviditetstest (billiga tester) igår, men det var så negativt som det nånsin kan bli.
    Men OM det skulle ha tagit sig och jag hade äl på dag 28 så betyder det att jag testade endast 8 dagar efter äl. Då kan det ju knappast visa positivt liksom...

    Nä, jag antar att jag måste vänta till på fredag med att testa. Då är det 14 dagar sen sexet på dag 26... Men gaaaaaaaah, jag som är så urusel på att hålla mig!!!
    Och jag vet fortfarande inte om jag kommer att bli besviken eller tycka det är skönt när/om mensen kommer. Skönt för att känna att kroppen fungerar och jag (vi) kan återgå till de ursprungliga planerna... besviken för att jag nog innerst inne kanske hoppas på att planerna har ändrats...

    Suck, vilket svammel.
    Mår lite småilla, men det går vinterkräksjuka här.
    Vet egentligen inte varför jag skriver... kanske för att mensen skall komma, för den brukar ju göra det så fort man yppat minsta lilla förhoppning för någon.

    Hur vanligt är det med så pass sena ägglossningar?
    Någon mer än jag som har upplevt det?

    TACK för att du orkade läsa så här långt!

    /QueenOfNight
  2. 1
    svammel svammel *lååååååååååångt* Jaja. Jag som skulle göra uppehåll i mina försök tills kroppen rättat till sig...
    Nu kommer jag med lite svammelfrågor trots allt.
    Älskar att läsa här och jag har ingen annan att prata med det här om, för ingen mer än jag (och min pojkvän) vet... (om det inte är någon här på AFF som lyckats lista ut vem jag är förstås ), så jag hoppas att ni som har koll kanske kan hjälpa mig.

    Jag har annars (innan graviditeter) "alltid" varit som en klocka på 28 dagar men nu har jag väldigt oregelbunda cykler sen mensen kom igång.
    Behöver det betyda att ägglossning inte sker och jag därför har olika långa cykler (21 dagar som kortast och nu är jag inne på dag 37)?
    Eller är det möjligt att ha ägglossning på typ dag 26-28?
    Är det vanligt att det blir så den första tiden efter att mensen kommit tillbaks efter graviditet och förlossning?
    Min Yngste är dryga året och mensen kom tillbaks i december.

    Mitt förra (och första) försök skedde i januari efter en ägglossningsstegring på dag 28 (då hade jag testat morgon och kväll sen dag 11), men bara 6 dagar senare så kom mensen. Och jag hade verkligen ägglossning då, för det kände jag i hela kroppen.

    Denna månad började jag testa på dag 12, men då jag varken hade flytningar eller molvärk så struntade jag i att testa när CB var slut. Fick en liten rosa flytning på dag 16 och tänkte att jag kanske hade äl då, utan att känna något.
    På dag 25 började molvärken. Fick en äggviteflytningoch hade ett CB äl-test kvar, men förstås så strulade det och jag fick inget resultat. Orkade dock inte köpa nya, utan tänkte att det säkert inte var något ändå. Jag väntade och hoppades ju på att mensen skulle komma på helgen, för då hade det blivit två veckor efter min rosa flytning och då hade min kropp betett sig som vanligt.
    Molvärken och magsvullnaden höll i sig i fem dagar eller nåt (inga fler flytningar dock) och jag och min pojkvän hade oskyddat sex dag 26 och 28.
    Nu sitter jag här och undrar om mina (ja våra) planer angående syskon helt plötsligt har blivit oplanerat ändrade???
    Inte för att det skulle göra något, för jag skulle bli extremt överlycklig om det visade sig att det bor någon i mig redan nu... men det är ingenting jag ens vågar erkänna för mig själv, för jag vet hur besviken jag kommer att bli när/om mensen kommer i så fall.

    Men jag vill liksom ha besked, hur det än är.
    Och jag förstår inte varför mensen inte kommer, när den kom efter bara sex dagar förra gången jag hade en sån sen äl-stegring.
    Har testat med CB äl-stickor nu bara för skojs skull, för när jag väntade min Yngste så fick jag fullt utslag dagen innan jag testade plus. Nu får jag bara svaga, tunna streck bredvid teststrecket. Gjorde ett graviditetstest (billiga tester) igår, men det var så negativt som det nånsin kan bli.
    Men OM det skulle ha tagit sig och jag hade äl på dag 28 så betyder det att jag testade endast 8 dagar efter äl. Då kan det ju knappast visa positivt liksom...

    Nä, jag antar att jag måste vänta till på fredag med att testa. Då är det 14 dagar sen sexet på dag 26... Men gaaaaaaaah, jag som är så urusel på att hålla mig!!!
    Och jag vet fortfarande inte om jag kommer att bli besviken eller tycka det är skönt när/om mensen kommer. Skönt för att känna att kroppen fungerar och jag (vi) kan återgå till de ursprungliga planerna... besviken för att jag nog innerst inne kanske hoppas på att planerna har ändrats...

    Suck, vilket svammel.
    Mår lite småilla, men det går vinterkräksjuka här.
    Vet egentligen inte varför jag skriver... kanske för att mensen skall komma, för den brukar ju göra det så fort man yppat minsta lilla förhoppning för någon.

    Hur vanligt är det med så pass sena ägglossningar?
    Någon mer än jag som har upplevt det?

    TACK för att du orkade läsa så här långt!

    /QueenOfNight
  3. Anonym längtar
    #2
    Min dotter är 8 månder och min ÄL och mina cykler betedde sig med sådär.
    Verkade som att den fixade till sig förra månaden då det var 28 dagar, innan var det ca 40-45 dagar emellan.
    Men ca 10-16 dagar efter ÄL brukar mensen komma om inte någon liten flyttat in
    Jag väntar med nu på att få testa, har IM på lördag.
    Hoppas på ett pluss men magen moler så jag vet inte.

    Kram och lycka till hur det än går!
  4. 2
    Min dotter är 8 månder och min ÄL och mina cykler betedde sig med sådär.
    Verkade som att den fixade till sig förra månaden då det var 28 dagar, innan var det ca 40-45 dagar emellan.
    Men ca 10-16 dagar efter ÄL brukar mensen komma om inte någon liten flyttat in
    Jag väntar med nu på att få testa, har IM på lördag.
    Hoppas på ett pluss men magen moler så jag vet inte.

    Kram och lycka till hur det än går!
  5. QueenOfNight
    #3

    Åh tack!

    för ett snabbt svar och för att du orkade läsa
    Skönt att höra att det inte behöver vara något knas med så långa cykler.

    HÅller tummen för dig på lördag!!!

    Kram
    /QueenOfNight
  6. 3
    Åh tack! för ett snabbt svar och för att du orkade läsa
    Skönt att höra att det inte behöver vara något knas med så långa cykler.

    HÅller tummen för dig på lördag!!!

    Kram
    /QueenOfNight

Liknande trådar

  1. Dagens utflykt (svammel svammel)
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 21:30
  2. Svammel
    By Zilba in forum _05 Vårbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 13:40
  3. Svammel...
    By Smygis m 1 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 09:50
  4. Tyst hemma (svammel svammel)
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 17:49
  5. hej på er (svammel typ)
    By Myzan o Co in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 22:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar