Stött på patrull...
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Stött på patrull...

    F*n, jag är ledsen nu! Pratade precis med prästen som ska hålla vårt dop. Framförde mitt önskemål om att tända ljus för Elin som får brinna under dopet. Dock var det nu så att ytterligare en familj bokat in sej på vår tid (döps 3 barn vid varje gudstjänst här) och då tyckte han att det kunde bli svårt att genomföra med tanke på den andra familjen! Dessutom hade han aldrig hört talas om att man kan göra så utan var tvungen att kolla med sina kollegor?! jaha... min ilska riktas just nu mot den familj som kommer och "sabbar" vårt dop (ja, jag vet att de har samma rätt till samma tid osv osv, men man tänker ju inte riktigt rationellt då det kommer till detta som ni kanske vet...)

    Funderar nu på allvar att strunta i kyrkan och göra en egen namnceremoni så får vi ha det precis som vi vill! Så får vi ha Elin med precis så mycket som vi vill! Skulle ringa igen på torsdag då skulle han bestämt sej, det betyder att om det skiter sej så har vi drygt en vecka på oss att sätta ihop en namnceremoni. Klarar man det tro?
    ~~~Katarina med Emma & *Elin* & Emelie ~~~

    "En helt ny karriär..."
  2. 1
    Stött på patrull... F*n, jag är ledsen nu! Pratade precis med prästen som ska hålla vårt dop. Framförde mitt önskemål om att tända ljus för Elin som får brinna under dopet. Dock var det nu så att ytterligare en familj bokat in sej på vår tid (döps 3 barn vid varje gudstjänst här) och då tyckte han att det kunde bli svårt att genomföra med tanke på den andra familjen! Dessutom hade han aldrig hört talas om att man kan göra så utan var tvungen att kolla med sina kollegor?! jaha... min ilska riktas just nu mot den familj som kommer och "sabbar" vårt dop (ja, jag vet att de har samma rätt till samma tid osv osv, men man tänker ju inte riktigt rationellt då det kommer till detta som ni kanske vet...)

    Funderar nu på allvar att strunta i kyrkan och göra en egen namnceremoni så får vi ha det precis som vi vill! Så får vi ha Elin med precis så mycket som vi vill! Skulle ringa igen på torsdag då skulle han bestämt sej, det betyder att om det skiter sej så har vi drygt en vecka på oss att sätta ihop en namnceremoni. Klarar man det tro?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Hej!
    Låter jobbigt...
    Kan ni inte boka in kyrkan och prällen för en enskild ceremoni en lördag tex och slippa ha det i samband med en allmän gudstjänst.

    Så gjorde vi med Malte och tanken är väl att göra samma sak med Valle om några månader.

    Tänkte också passa på och svara på din fråga nedan. När Malte döptes hade vi samma präst (och diakon) som vi hade när Minna begravdes. Prästen har sedan följt oss och begravt Alvar. Nu hoppas vi att han kan köra nästa dop trorts att han snart lämnar vår församling för en annan tjänst (dock inom stan vad jag förstår). Under dopel läste jag någon tackbön där jag tackade för både Minna och Malte. Känns jobbigt att läsa igen nu och tacka för två barn i Sommarlandet...
  4. 2
    Hej!
    Låter jobbigt...
    Kan ni inte boka in kyrkan och prällen för en enskild ceremoni en lördag tex och slippa ha det i samband med en allmän gudstjänst.

    Så gjorde vi med Malte och tanken är väl att göra samma sak med Valle om några månader.

    Tänkte också passa på och svara på din fråga nedan. När Malte döptes hade vi samma präst (och diakon) som vi hade när Minna begravdes. Prästen har sedan följt oss och begravt Alvar. Nu hoppas vi att han kan köra nästa dop trorts att han snart lämnar vår församling för en annan tjänst (dock inom stan vad jag förstår). Under dopel läste jag någon tackbön där jag tackade för både Minna och Malte. Känns jobbigt att läsa igen nu och tacka för två barn i Sommarlandet...
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Klart det ska gå!

    Vi beställde av prästen att ha ett dop för oss själva då vi skulle ha många gäster och dessutom tända ljus för Vendela innan själva dopgudstjänsten. Vi fick lov att ha dopet på en söndag just därför. Annars är den vanliga dopdagen lördagar då flera döps samtidigt.

    Självklart går det att tända ljus. Det finns det många som har gjort.

    Skickar också med dikten som en präst som mist barn skrivit, fast jag bytt ut namnen mot mina barns namn.

    Tackbön

    Gud, vi tackar dig för våra barn,
    för upplevelser och erfarenheter, som vi får genom dem.

    Idag ber vi till dig för Vilda Viktoria; att du skall skydda och bevara henne
    och lysa henne med ditt ljus på hennes upptäcksfärd genom livet.

    Tack också för Vendela vår dotter som bor i din famn i himlen
    och för det vi har lärt oss om livet och de vänner vi fått
    genom hennes korta stund ibland oss.

    Tack för gåvan du har givit oss genom våra barn
    och för förtroendet du har visat oss som fått ta emot dem.

    Ge oss nu ömhet, fasthet och lugn och hjälp oss att ge kärlek vidare
    till de barn som vi fått ansvar för.
    I Jesu namn, Amen

    http://www.vildaviktoria.se/dopprogram.htm

    Försök att byta präst om det inte känns bra.

    Lycka till!

    Varm kram/Elisabeth
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* ~*~

    Elisabeth med *Vendela*, Vilda, *Vega*, Ville och Mirakel nr 5 med bf 5 maj 2010

    Vendelas minnessida: www.zoieli.se/vendela
    Blogg om glädje och sorg: www.zoieli.blogspot.com
    Mejl: [email protected]

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* ~*~
  6. 3
    Klart det ska gå! Vi beställde av prästen att ha ett dop för oss själva då vi skulle ha många gäster och dessutom tända ljus för Vendela innan själva dopgudstjänsten. Vi fick lov att ha dopet på en söndag just därför. Annars är den vanliga dopdagen lördagar då flera döps samtidigt.

    Självklart går det att tända ljus. Det finns det många som har gjort.

    Skickar också med dikten som en präst som mist barn skrivit, fast jag bytt ut namnen mot mina barns namn.

    Tackbön

    Gud, vi tackar dig för våra barn,
    för upplevelser och erfarenheter, som vi får genom dem.

    Idag ber vi till dig för Vilda Viktoria; att du skall skydda och bevara henne
    och lysa henne med ditt ljus på hennes upptäcksfärd genom livet.

    Tack också för Vendela vår dotter som bor i din famn i himlen
    och för det vi har lärt oss om livet och de vänner vi fått
    genom hennes korta stund ibland oss.

    Tack för gåvan du har givit oss genom våra barn
    och för förtroendet du har visat oss som fått ta emot dem.

    Ge oss nu ömhet, fasthet och lugn och hjälp oss att ge kärlek vidare
    till de barn som vi fått ansvar för.
    I Jesu namn, Amen

    http://www.vildaviktoria.se/dopprogram.htm

    Försök att byta präst om det inte känns bra.

    Lycka till!

    Varm kram/Elisabeth
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Konstig präst. Vår präst hade aldrig gjort så sa hon, så hon visste inte riktigt hur vi skulle göra, men vi hade ju tur att kunna fråga ellatova som gjorde nåt liknande på Ellies dop. Hon var helt öppen för förslag.

    Jag förstår din frustration. Men det är klart att du hinner få namnceremonin klar. Det ska ju bara gå, eller hur?
  8. 4
    Konstig präst. Vår präst hade aldrig gjort så sa hon, så hon visste inte riktigt hur vi skulle göra, men vi hade ju tur att kunna fråga ellatova som gjorde nåt liknande på Ellies dop. Hon var helt öppen för förslag.

    Jag förstår din frustration. Men det är klart att du hinner få namnceremonin klar. Det ska ju bara gå, eller hur?
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Nu går det upp för mig att vi inte hade dopet under en vanlig gudstjänst, utan ett eget dop med en annan präst än församlingsprästen. Hon som begravde Agnes.
  10. 5
    Nu går det upp för mig att vi inte hade dopet under en vanlig gudstjänst, utan ett eget dop med en annan präst än församlingsprästen. Hon som begravde Agnes.
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Kramar om.. ja vi valde ju att ha dop i min mammas trädgård sommaren 2006.hade samma präst som namngav engel på förlossningen å vi gifte oss samtidigt oxå.. sedan hade vi såpbubblorna som alla fick en flaska att blåsa ut på oss efter dop/vigseln...detta var bubblor till våra änglar..på så sätt va engel med oss den dagen.. även hans ljus och alla vita och röda kärleksballonger som flög upp mot skyn...Jag tycker att ni ska göra de så ni får ha med lillstumpan elin... de är såå viktigt ju att dom får en del av detta..

    Kram på er /Åsa
  12. 6
    Kramar om.. ja vi valde ju att ha dop i min mammas trädgård sommaren 2006.hade samma präst som namngav engel på förlossningen å vi gifte oss samtidigt oxå.. sedan hade vi såpbubblorna som alla fick en flaska att blåsa ut på oss efter dop/vigseln...detta var bubblor till våra änglar..på så sätt va engel med oss den dagen.. även hans ljus och alla vita och röda kärleksballonger som flög upp mot skyn...Jag tycker att ni ska göra de så ni får ha med lillstumpan elin... de är såå viktigt ju att dom får en del av detta..

    Kram på er /Åsa

Liknande trådar

  1. Har ni stött på
    By Grönklint in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 11:43
  2. Vi har stött på problem!!!!!!!!!!!
    By nikki73 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 18:59
  3. IKEAs babyvakt PATRULL?
    By Anna_84 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 14:29
  4. Patrull
    By annahconda in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 07:23
  5. Stött
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 15:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar