Tänder - lös i magen??
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Tänder - lös i magen??

    Jag undrar hur vanligt det är att bebisar blir lösa i magen när de får tänder?
    Ella har igår och idag bajsat jättelöst. Hon äter bra och kräks inte så nån magsjuka tror jag inte på. Hon bajsar inte heller oftare än vanligt, men det är jättelöst när det kommer.
    Hon har inga tänder än och jag har inte lyckats se om det verkar vara några på gång heller.
    Har era barn blivit lösa i magen när tänderna kom?
    Mina andra barn har bara fått feber.
    Matilda med Nora 25/12 -99, August 4/10 -03 och Ella 16/7 -07.
  2. 1
    Tänder - lös i magen?? Jag undrar hur vanligt det är att bebisar blir lösa i magen när de får tänder?
    Ella har igår och idag bajsat jättelöst. Hon äter bra och kräks inte så nån magsjuka tror jag inte på. Hon bajsar inte heller oftare än vanligt, men det är jättelöst när det kommer.
    Hon har inga tänder än och jag har inte lyckats se om det verkar vara några på gång heller.
    Har era barn blivit lösa i magen när tänderna kom?
    Mina andra barn har bara fått feber.
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    såhär sa bvcsköterskan till mig, att varken dreggel eller feber har nåt med tänder att göra, däremot finns det en samband mellan tänder- bajs. när tanden är på gång ändras bakteriefloran i munnen och bajset får annorlunda konsistens, och luktar ofta syrligare. Märkte inte av det på esther som fick sin första tand igår
    Däremot har hon dregglat kopiöst så om det hon sa stämmer eller inte kan jag inte gå i god för...
  4. 2
    såhär sa bvcsköterskan till mig, att varken dreggel eller feber har nåt med tänder att göra, däremot finns det en samband mellan tänder- bajs. när tanden är på gång ändras bakteriefloran i munnen och bajset får annorlunda konsistens, och luktar ofta syrligare. Märkte inte av det på esther som fick sin första tand igår
    Däremot har hon dregglat kopiöst så om det hon sa stämmer eller inte kan jag inte gå i god för...
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Hm...här har bajset börjat lukta apa..luktar verkligen surt ibland..men inga tänder än..
    Det där med feber och tänder är inte bevisat och därför kan dom inte säga omd et är så eller inte.. men däremot så är kroppen mer mottaglig för bakterier osv när tänder är på gång och förmodligen åker på som en liten förkylning med feber i samband med tänderna..
    Så har våran bvc förklarat.
  6. 3
    Hm...här har bajset börjat lukta apa..luktar verkligen surt ibland..men inga tänder än..
    Det där med feber och tänder är inte bevisat och därför kan dom inte säga omd et är så eller inte.. men däremot så är kroppen mer mottaglig för bakterier osv när tänder är på gång och förmodligen åker på som en liten förkylning med feber i samband med tänderna..
    Så har våran bvc förklarat.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Tänder = lös i magen

    är sant, i alla fall hos oss. Alla tre barnen har blivit jättelösa i magen och även fått feber just när den första tanden kommit. Sen har det blivit bättre. Rasmus har fått 3 tänder nu har några till på gång, men han har bara varit lös i magen och haft feber just när den första kom. Då bajsade han ca 10 ggr/dygn i ca 2 dagar, tills tanden bröt igenom.
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  8. 4
    Tänder = lös i magen är sant, i alla fall hos oss. Alla tre barnen har blivit jättelösa i magen och även fått feber just när den första tanden kommit. Sen har det blivit bättre. Rasmus har fått 3 tänder nu har några till på gång, men han har bara varit lös i magen och haft feber just när den första kom. Då bajsade han ca 10 ggr/dygn i ca 2 dagar, tills tanden bröt igenom.
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Vi hämtde vår bil i lördags och bestämde oss för att lyxa till de och äta ute på resturang. Blev kina mat. Wilma åt sin mat innan vi fick våran och sedan bajsade hon. Skulle byta och inser att det inte finns något skötbord, ner på golvet och tar av byxorna. Wilma vänder sig och då ser jag hur det rinner bajs ner på golvet, upp snabbt och under handfatet. Av med body, strumpor och blöja. Kan jag säga att de var en pärs, och ja Wilma fick en tand precis under helgen så hon blev lös i magen denna gången av tänder.
  10. 5
    Vi hämtde vår bil i lördags och bestämde oss för att lyxa till de och äta ute på resturang. Blev kina mat. Wilma åt sin mat innan vi fick våran och sedan bajsade hon. Skulle byta och inser att det inte finns något skötbord, ner på golvet och tar av byxorna. Wilma vänder sig och då ser jag hur det rinner bajs ner på golvet, upp snabbt och under handfatet. Av med body, strumpor och blöja. Kan jag säga att de var en pärs, och ja Wilma fick en tand precis under helgen så hon blev lös i magen denna gången av tänder.

Liknande trådar

  1. Mer tänder
    By jagbarajag in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 07:53
  2. Tänder
    By Mammahaj in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 21:34
  3. tappade tänder, nya tänder?
    By PiaD1978 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 21:10
  4. Tänder..
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 23:37
  5. Vilka här har tänder/inte tänder och
    By ullen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 12:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar